کد خبر : 1337426 | 09 تیر 1395 ساعت 19:15 | 324.4K بازدید | 0 دیدگاه

صرب ها به تهران نزدیک شدند؛

آغاز عجیب ترین هفته لیگ جهانی در تهران

هفته سوم و پایانی لیگ جهانی والیبال از روز جمعه در تهران برگزار می شود و حواشی قبل از آن شرایط مسابقات را متمایزتر از سایر میزبانان کرده است.

آغاز عجیب ترین هفته لیگ جهانی در تهران

به گزارش "ورزش سه"، لیگ جهانی والیبال هفته سوم و پایانی خود را از روز جمعه آغاز خواهد کرد و تهران میزبان تیم های ایران، ایتالیا، صربستان و آرژانتین خواهد بود. شاگردان لوزانو دو هفته نه چندان رضایت بخش را در ریو و بلگراد پشت سر گذاشتند و حالا برای صعود باید در 3 بازی آتی پیروز باشند. تهران اولین میزبانی خود در سال 2016 را پشت سر خواهد گذاشت اما این پذیرایی حواشی بسیاری با خود به همراه خواهد داشت.

 

دیدار احساسی ولاسکو و سکوهای آزادی
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار هفته سوم یک بار دیگر به مصاف آرژانتین خواهد رفت. این دو تیم در هفته اول هم رو در روی یکدیگر قرار گرفتند اما این دیدار تفاوت های بسیاری با دیدار اول خواهد داشت چرا که خولیو ولاسکو یک بار دیگر باید رو در روی تماشاگران ایرانی قرار بگیرد اما این بار به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین. این اولین حضور مرد آرژانتینی در آزادی پس از ترک ایران خواهد بود و او خوب می داند شرایط برای بازیکنانش بسیار سخت خواهد شد. البته ولاسکو چهره بسیار محبوبی در سکوهای آزادی محسوب می شود اما شاید مهم ترین نکته هفته سوم لیگ جهانی برای تماشاگران دیدار دوباره با ولاسکو باشد.

 

1123358

 

 


درد سر صرب های محبوس شده
 هواپیمای حامل تیم ملی والیبال صربستان وقتی در فرودگاه استانبول نشست تا بازیکنان این تیم پس از آن راهی پرواز تهران شوند، با صحنه باور نکردنی رو به رو شد. بمب گذاری و انفجار در فرودگاه آتا تورک و صحنه هایی که آغاز درد سرهای صربستانی ها بود. بعد از مدت ها معطلی کاروان والیبال صربستان از هواپیما پیاده شدند تا خود را به هتلی نزدیک به فرودگاه برسانند و از آنجایی که تمام پرواز ها کنسل شده بود آنها باید منتظر می ماندند. شرایط برای این تیم خوب پیش نمی رفت تا اینکه بعد از پشت سر گذاشتن دو روز پر درد سر بالاخره 22:20 چهارشنبه شب خود را به تهران رساند تا تنها با یک جلسه تمرین روز جمعه در اولین دیدار خود رو در روی ایران قرار بگیرد.

 

1123357

 


چشم عقاب نداریم
برای لیگ جهانی 2016 فدراسیون جهانی والیبال تیم ها را موظف کرد تا از فناوری چشم عقاب برای درخواست ویدئو چلنج استفاده کنند که انجام آن کار چندان مشکلی نبود. میزبان ها با درخواستی از شرکت ارائه دهنده این فناوری آنها را به شهر محل برگزاری مسابقات دعوت می کردند و تیم مجری مسولیت این مساله را به عهده داشت و در نهایت دستمزد خود را گرفته تا نیاز به درگیری شهرهای میزبان نباشد. اما برای اجرای این پروزه در تهران شرکت ژاپنی تحریم را بهانه ای قرار داد تا ایران نتواند در روزهای میزبانی خود از این فناوری استفاده کند. فدراسیون والیبال اعتراض کرد، FIVB واکنش نشان داد و چندین اتفاق دیگر که هیچ کدام جواب مثبت نداد و در نهایت یک بار دیگر ویدئوچک باید در مسابقات ایران برای بازبینی صحنه ها استفاده شود. تهران تنها میزبان سطح A است که از این فناوری استفاده نمی کند و اپراتورهای ایتالیایی از دیتا پروجکت خواهند آمد تا یک بار دیگر ویدئو چک را در تهران پیاده کنند.

 

1123356

 


هفته سوم لیگ جهانی والیبال از روز جمعه در تهران برگزار خواهد شد و برنامه این رقابت ها این طور خواهد بود:
جمعه یازدهم تیر: ایتالیا – آرژانتین (ساعت 18) و ایران – صربستان (ساعت 21)
شنبه دوازدهم تیر: صربستان – آرژانتین (ساعت 18) و ایران – ایتالیا (ساعت 21)
یکشنبه سیزدهم تیر: ایتالیا – صربستان (ساعت 18) و ایران – آرژانتین (ساعت 21)

دیدگاه‌ها