کد خبر : 1337604 | 10 تیر 1395 ساعت 16:40 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

هشدارهندبالیست‌های فرانسه برای دیدارباایسلند

دو ملی پوش اسبق هندبال فرانسه برای بازی با ایسلند به آبی ها هشدار دادند.

هشدارهندبالیست‌های فرانسه برای دیدارباایسلند

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه و ایسلند که روز یکشنبه برای صعود به نیمه نهایی به مصاف هم می روند، یک وجه مشترک دارند: هر دو از کشورهای صاحبنام ورزش هندبال هستند.


گرگوری آنکتیل ملی پوش اسبق تیم ملی فرانسه فینال المپیک پکن را بخوبی بیاد می آورد که چگونه با غلبه بر ایسلند(28-23) اولین مدال طلای المپیک نصیب فرانسه شد. چهار سال بعد در المپیک لندن(2012) ایسلندی ها انتقام شکست‌شان را در همان مرحله گروهی گرفتند.

 

1123480


جنگجویانی که از هیچ چیز نمی گذرند


ایسلندی ها با پرتغال و انگلیس، ابتدا گل خوردند ولی هر بار به بازی برگشتند. "اینها از همان نژاد هستند، در هندبال هم اینطور، حتی وقتی 10 امتیاز عقبند و فقط 10 دقیقه به انتهای بازی وقت هست هنوز به بازگشت امیدوارند، همدیگر را ناامیدانه نگاه نمی کنند و به خودشان اعتماد دارند."


شخصیت قوی، سرد و آرام


ژروم فرناندز ملی پوش هندبال اسبق دیگر با تمجید از شخصیت قوی آنها می گوید: "هیچوقت نمی بینیم که به انتهای قدرت فیزیکی و روحی برسند و از خونسردی و آرامشی که مختص اسکاندیناوهاست برخوردارند، هیچ چیزی از خود بروز نمی دهند و مرا یاد بیورن بورگ، اسطوره تاریخ تنیس، می اندازند."


آنها در یک "قالب" شکل گرفته اند


برادر آرون گونارسون کاپیتان تیم ملی فوتبال ایسلند (با آن پرتاب های بلند معروفش) که عضو تیم ملی هندبال این کشور است، به مدت چهار سال در باشگاه پاری سن ژرمن بازی کرده.

 

1123481


آنکتیل در باره نزدیکی دنیای فوتبال و هندبال در این کشور می گوید: "در ایسلند همه ورزشکاران در یک قالب شکل می گیرند، با آموزش واحد". فرناندز هم با تایید همتیمی سابق خود اضافه می کند "ایسلند جزیره ای کوچک است، ساکنانش همه شبیه هم هستند. تفاوت آدم ها در آنجا که در یک منطقه محدود جغرافیایی زندگی می کنند از یک پاریسی و یک شهروند مارسی کمتر است.


در این کشور کوچک، بازیکنان هندبال و فوتبال به دنیاهای متفاوت تعلق ندارند، حقوق ماهیانه شان تقریبا برابر است، در نتیجه شباهت های زیادی با هم دارند."


هیچ هدیه ای نمی دهند


هر دو بازیکن هندبال متفق القول هستند: "آبی ها باید روز یکشنبه حواس شان را دوبرابر جمع کنند و در دام تکبر نیفتند. این بازی از ایرلند سخت تر خواهد بود. باید با آنها همان سطح از درگیری و جنگندگی را به نمایش گذاشت، درغیر اینصورت سرمان به سنگ می خورد، فرانسوی ها نباید انتظار هیچ کادویی از ایسلندی ها داشته باشند و بدبینی خود را تا سوت آخر بازی حفظ کنند."


 منبع: اکسپرس

 

دیدگاه‌ها