کد خبر : 1337633 | 10 تیر 1395 ساعت 19:04 | 48.9K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز هفته سوم لیگ جهانی به میزبانی تهران؛

ایران - صربستان؛ انتقام‌ خانگی‌ مقابل‌ شکست‌ناپذیرها

آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی با شکست مقابل صربستان همراه بود اما حالا دو تیم یک بار دیگر اما در آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

ایران - صربستان؛ انتقام‌ خانگی‌ مقابل‌ شکست‌ناپذیرها

به گزارش "ورزش سه"، هفته سوم لیگ جهانی والیبال از عصر جمعه بین تیم های ایتالیا و آرژانتین در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آزادی آغاز می شود و پس از آن ایران رو در روی صربستان قرار خواهد گرفت. بازی ٢ تیم از ساعت ٢١ سوت می خورد اما دیدار دو تیم با اتفاقات ویژه ای همراه خواهد بود.

 

در مسیر چه بر سر صرب ها آمد؟
صربستانی ها برای سفر به ایران اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشتند و بیشتر از یک روز را در فرودگاه استانبول گذراندند. یکی از اعضای این تیم در شرح واقعه می گوید: وقتی هواپیما در باند ترکیه نشست کاپیتان در اولین پیام از بمب گذاری داخل فرودگاه خبر داد و مدت زیادی را در هواپیما نشستیم. پس از آن وارد محوطه شدیم و دیدن مسافران با چهره های زخمی و آثار انفجار واقعا اذیت کننده بود. با این حال صرب ها به نزدیکترین هتل نزدیک به قرودگاه رفتند و چهارشنبه شب ساعت ٢٢:٣٠ راهی تهران شدند. شاگردان گربیچ عصر پنجشنبه هم اولین تمرین خود را در سالن ١٢ هزار نفری آزادی انجام دادند تا آماده بازی مقابل میزبان شوند.

 

در دفاع از رکورد بی نظیر
حضور نیکولای گربیچ در راس کادر فنی تیم ملی صربستان این تیم را با تغییرات بزرگی همراه کرد. آنها سال گذشته به فینال لیگ جهانی راه پیدا کردند و پس از آن نمایش قابل قبولی در انتخابی المپیک و قهرمانی اروپا از خود نشان دادند. باراینکه آنها به کسب هیچ قهرمانی در این رقابت ها نداشتند اما تیم ضعیع شده صربستان حالا یک بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از قدرت های والیبال جهان مطرح کرده است. آنها سال ٢٠٠٠ قهرمان المپیک سیدنی شدند اما رفته رفته شزایط آنها نا مناسب شد تا اینکه حالا صدر نشین لیگ جهانی هستند. صربستان تنها تیم ١٨ امتیازی لیگ جهانی است که هر ٦ دیدار خود را با برد به پایان رسانده، بدون اینکه بازی را به ست پنجم بکشاند. حالا آنها بالاتر از روسیه، برزیل، آمریکا، فرانسه و سایر قدرت ها در صدر قرار دارند و به دنبال حفظ رکورد شکست نا پذیری خود هستند.

 

انتقام خانگی مقابل شکست ناپذیرها
بازی آخر دو تیم در لیگ جهانی رو در روی یکدیگر انجام شد و در آن دیدار صربستان موفق شد ٣ بر یک ایران را شکست دهد. حالا دو تیم یک بار دیگر رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت با این تفاوت که بازی گذشته در بلگراد و سالن ٨٥٠٠ نفری آلکساندر نیکولیچ برگزار می شد اما این دیدار به میزبانی تهران و سالن ١٢٠٠٠ نفری آزادی انجام می شود. اینکه بازی در تهران برای تمام تیم ها سخت است درست، اما صربستان قبل از این در ٣ بازی خرج از خانه روسیه، لهستان و بلغارستان را شکست داده است و تیم آماده ای نشان داده. سال ٢٠١٣ هم صرب ها در دو دیدار بازی در آزادی را تجربه کردند و هر دو بازی به شت پنجم کشید که سهم هر تیم یک برد بود. با این حال دو تیم در چهارمین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی از ساعت ٢١ جمعه شب در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

 

تمام نکات این دیدار

* صربستان رکورد دار لیگ جهانی 2016 تا به اینجای کار است چرا که آنها تنها تیم بدون شکست و ١٨ امتیازی مسابقات محسوب می شوند.
* این سومین دیدار دو تیم به میزبانی آزادی خواهد بود که در ٢ بازی گذشته سهم هر تیم یک برد بوده است.

* نتایج رو در روی دو تیم در لیگ جهانی ٢ بر یک به سود صربستان است اما دو تیم 3 بازی دیگر در سایر رقابت های بین المللی داشتند که نتایج آن این طور رقم خورده است: ایران 3 - صربستان 2 (جام جهانی 2011)، ایران صفر - صربستان 3 (انتخابی المپیک 2010 لندن) و ایران 3 - صربستان یک (قهرمانی جهان 2014)
* ایران تا به حال 4 مربی صربستانی را در راس کادر فنی تیم های ملی خود دیده است که کیاچ، زوران گاییچ و اسلبودان کواچ در تیم ملی بزرگسالان مربیگری کرده اند و یویستا ستکویچ مدت ها سرمربیگری تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران را بر عهده داشت.

دیدگاه‌ها