کد خبر : 1337803 | 11 تیر 1395 ساعت 18:35 | 65.6K بازدید | 0 دیدگاه

ظهور ستاره ای جدید در پرتغال

یادداشت: رناتو سانچز وارث رونالدو می‌شود؟

در شبی که کریستیانو رونالدو در جریان بازی کم فروغ بود، ستاره ای جدید ظهور کرد تا پرتغال راهی نیمه نهایی یورو 2016 شود.

یادداشت: رناتو سانچز وارث رونالدو می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو این فرصت را داشت تا در فضایی ایده آل و مصافی تک به تک با فابیانسکی بار دیگر ستاره بی چون و چرای تیمش باشد اما فرصت ایده آل او همان طور که خیلی سریع و ناگهانی به وجود آمد، از بین رفت تا او نتواند ناجی تیمش شود. با این حال اما شب گذشته برای پرتغال ستاره ای جدید ظهور کرد. رناتو سانچز، ستاره 18 ساله تیم ملی پرتغال، مطمئنا زمان بهتری را نمی توانست برای درخشیدن انتخاب کند. او در نیمه اول با شوت دیدنی اش که البته برخوردی نیز با کریچوویاک در میانه راه داشت، توانست ستاره پرتغال شود و آینده ای درخشان را پیش روی خود و تیم ملی کشورش ترسیم کند.

 

1123555

 

واضح است که رونالدو نمی تواند تا ابد برای پرتغال بازی کند و تا ابد نقش ستاره را داشته باشد. رناتو سانچس همان بازیکنی است که فوتبال ملی پرتغال به آن پس از رونالدو نیاز دارد. بازیکنی با اعتماد به نفس که در 18 سالگی پتانسیل های فوق العاده ای را از خود نشان می دهد. زمانی که کریس رونالدو پنالتی اول را مقابل لهستان تبدیل به گل کرد، نوبت به رناتو سانچز برای پنالتی دوم رسید.

 

او نشان داد با پذیرفتن این مسئولیت چه اعتماد به نفس و چه پتانسیل هایی دارد در حالی که رد کردن درخواست فرناندو سانتوس برای زدن چنین پنالتی مهمی از یک بازیکن 18 ساله، چندان مسئله غریبی نمی توانست باشد. رناتو پس از پایان بازی گفت:" من از مربی خواستم که پنالتی دوم را بزنم و او هم به من اعتماد کرد. اعتماد به نفس لازم برای پذیرفتن این مسئولیت مهم را داشتم."

 

همین اعتماد به نفس رناتو در اولین بازی ملی که به طور ثابت به میدان رفته، نشان می دهد او چه پنتانسیل های بالایی دارد. رناتو با احتساب بازی مقابل لهستان، تا اینجا 2 بار تبدیل به بهترین بازیکن زمین دیدارهای پرتغال شده است.

 

1123573

 

فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، درباره عملکرد رناتو پس از بازی مقابل لهستان گفت:" فکر نمی کنم رناتویی که شما امشب دیدید، همانی باشد که در آینده نیز خواهید دید. او هنوز در حال پیشرفت است و کیفیت های بیشتری از خود درون زمین نشان می دهد. این وظیفه من است که به او کمک کنم. رناتو من را یاد یکی از بزرگ ترین بازیکنان پرتغال به نام ماریو کولونا، می اندازد." کولونا هافبک میانی و کاپیتان تیم ملی پرتغالی بود که توانست در جام جهانی 1966 به رتبه سوم دست پیدا کند.

 

1123586

 

علی رغم درخشش خیره کننده رناتو، پرتغال برای موفقیت در دیدار مرحله نیمه نهاییش به چیزهای بیشتری نسبت به بازی مقابل لهستان نیاز دارد و باز هم علامت سوال روی کریس رونالدو باز می گردد. رونالدو که مقابل مجارستان بهترین نمایش خود را ارائه کرد در 2 بازی اخیر نتوانسته آن درخشش لازم را داشته باشد. علاوه بر مسئله رونالدو، پرتغال باید در فاز تدافعی همچنان عملکرد بهتری داشته باشد.

 

آن ها البته به وضوح نسبت به دور گروهی بهتر شده اند، اما همچنان اشتباهاتی مانند آنچه سدریک در بازیخوانی روی گل اول لواندوفسکی مرتکب شد، وجود دارد. کریس رونالدو می گوید:" رویای ما نزدیک تر شده و اکنون هر چیزی امکان پذیر است. همیشه گفته ام که دوست دارم عنوانی را با تیم ملی پرتغال ببرم و اکنون به این مهم بسیار نزدیک شده ام." فارغ از اینکه پرتغال امسال با رونالدو به عنوان قهرمانی برسد یا خیر، اما رناتو سانچس نشان داد پس از رونالدو نیز چراغ فوتبال ملی پرتغال، می تواند روشن باشد.

دیدگاه‌ها