کد خبر : 1337927 | 12 تیر 1395 ساعت 10:46 | 29.1K بازدید | 3 دیدگاه

دینامو سکوی پرتاب ستاره ایرانی در اروپا

آغاز ماجراجویی کریمی در مصاف با واردار

هافبک جوان ایرانی باشگاهی را برای حضور در فوتبال اروپا انتخاب کرد که بسیاری از ستاره های این روز فوتبال اروپا را پرورش و معرفی کرده است.

آغاز ماجراجویی کریمی در مصاف با واردار

به گزارش "ورزش سه"، دیناموزاگرب برای فوتبالدوستان کرواسی به خصوص مردم پایتخت این کشور نامی محبوب قلمداد می شود چون این تیم با افتخارات پرشمار همواره تمامی عناوین قهرمانی را به خود اختصاص داده و از آن مهم تر این که با آکادمی قدرتمندی که دارد هر ساله بازیکنان زیادی به باشگاه های اروپایی معرفی کرده است.


تنها به این نام ها توجه کنید؛ لوکا مودریچ در رئال مادرید، متئو کوواچیچ در رئال مادرید، هلیلوویچ در بارسلونا، بروزوویچ در اینترمیلان، کالنیچ در فیورنتینا و ... تنها بخش کوچکی از بازیکنانی هستند که در دینامو شناسایی و پرورش پیدا کردند و با قیمت های نجومی به باشگاه های متمول اروپایی فروخته شدند.


حالا همین باشگاه بازیکن ساز کروات به سراغ پدیده فوتبال ایران و باشگاه سپاهان آمد و با قراردادی پنج ساله علی کریمی را جذب کرد تا به این ترتیب راه ورود ایرانی ها به لیگ کرواسی هم باز شود. حضور کریمی در دینامو می تواند برای این جوان جویای نام و توانمند سکوی پرتابی باشد برای حضور در تیم های بزرگ و لیگ های معتبر اروپایی چون همواره باشگاه های بزرگ نیم نگاهی به بازار نقل و انتقالاتی فوتبال کرواسی دارند تا بهترین های این لیگ را شکار کنند.

 

1123813

 


دینامو زاگرب با توجه به قهرمانی در کرواسی بار دیگر سهمیه این کشور در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود اما از آن جا که طبق قوانین یوفا این تیم باید کار خود را از پلی اف لیگ قهرمانان آغاز کند شاگردان زلاتکو کرانچار باید خود را برای بازی روز بیست و سوم تیرماه برابر واردار مجارستان آماده کنند. جدالی که می تواند آغاز ماجراجویی های اولین بازیکن ایرانی تاریخ دینامو لقب بگیرد.


چهار روز بعد از بازی رفت پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برابر حریف مجارستانی علی کریمی با دینامو وارد فصل جدید فوتبال کرواسی خواهد شد و در خانه به مصاف دیگر تیم شهر زاگرب یعنی لوکوموتیو خواهند رفت. لیگی که با حضور 10 تیم و به صورت خاصی برگزار می شود تا جایی که هر تیم چهار بار با هم مصاف می دهد.

 

 

دیدگاه‌ها