کد خبر : 1337942 | 12 تیر 1395 ساعت 10:55 | 47.5K بازدید | 0 دیدگاه

کاتاناچیو، مدل 2016

ماشین دفاعی ایتالیا چگونه کار می کند؟

مارتین کیون، مدافع سابق تیم ملی انگلیس و آرسنال در مقاله ای به تمجید از خط دفاع تیم ملی ایتالیا و نحوه عملکرد آنها در زمین پرداخت.

ماشین دفاعی ایتالیا چگونه کار می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا یکی از بهترین تیم‌های یورو 2016 تا به اینجای کار بوده و امشب نیز به مصاف آلمان خواهد رفت. کیون در مطلبی که در دیلی میل منتشر شد، به تمجید از آتزوری پرداخت.


او نوشت:" ایتالیا تیمی است که توجه من را بیش از دیگر تیم‌ها جلب می‌کند. آنها ستاره ویژه‌ای ندارند اما تا به اینجای کار به مصاف دو تیم رفته اند که مسیر بازگشت را پیش گرفته اند- بلژیک و اسپانیا - و امشب هم نوبت آلمان است. کلید موفقیت آنها آرایش شان در زمین است که به نحوی عالی اجرا شده است. شاید بازی کردن با سه مدافع در چند سال اخیر کمتر استفاده شده ولی در سال های اخیر به وفور می‌بینیم که تیم‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند. و وقتی شما مهره‌های خود بهترین استفاده را می‌کنید، چه کسی می‌واند ایرادی بگیرد؟

 

1123846

 


چه چیز باعث تاثیرگذاری بالای تیم کونته می‌شود؟


سیستم 2-5-3 به ایتالیا اجازه می‌دهد در هر دو سر زمین تسلط داشته باشد و میانه زمین را از دست ندهد. 3 مدافع میانی می‌توانند به صورت کامل خط حمله حریف را تحت سلطه خود قرار دهند. مدافعانی آماده که با شرایط و سیستمی که مهاجمان به آن عادت ندارند به راحتی آنها را پرس می‌کنند.در روزهای ابتدایی بازی ام به عنوان مدافع تقریبا همیشه با دو مهاجم روبرو بودم ولی امروزه بیشتر تیم‌ها از یک مهاجم هدف استفاده می‌کنند.

 

 

1123847

 


چطور این کار را انجام می‌دهند؟


کونته اجازه نمی‌هد که بال‌های کناری اش خیلی به عقب رانده شوند و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، هافبک‌های میانی در دفاع، پشت بال‌ها را پوشش می‌دهند. کیه‌لینی، بونوچی و بارزالی نیز معمولا جایگاه ثابتی دارند و همان خط دفاع را حفظ می‌کنند. بال‌ها که به کناره ها و لب خط تمایل دارند،‌ سعی می‌کنند زمین را عریض کرده و با یک و دو با بازیکنان خط میانی توپ را پیش ببرند. این به بونوچی که پاسور فوق‌العاده ای است این امکان را می‌دهد که مهاجمان را با پاس‌های مواجش پا به توپ کرده و موقعیت سازی کند.


مهاجمان به ندرت به عقب باز می‌گردند زیرا بازیکنان پشت آنها تقریبا همه ی کارهای لازم را انجام می‌دهند،‌ مگر تیم مالکیت توپ را از دست داده باشد یا تحت فشار طولانی باشد. گرازیانو پله و اِدِر از لحاظ انفرادی بازیکنان سطح بالایی نیستند ولی در کنار هم زوج خطرناکی ساخته اند.

 

 

1123845

 


چرا همه تیم‌ها اینطور بازی نمی‌کنند؟


برای اجرای موثر این سیستم مربی باید دقیقا بداند که چه کار می‌کند و کونته از زمان حضورش در یوونتوس می‌داند. ما در آرسنال 3 دفاعه بازی می‌کردیم و هر روز صبح با بروس ریوچ در این مورد صحبت می‌کردیم زیرا سوالات زیادی داشتیم. در فوتبال ایتالیا این سیستم به نحوی دیگر است. در واقع همه می‌دانند که وظیفه شان چیست و هیچ انرژی ای تلف نمی‌شود. این هوش زیادی می‌خواهد. شما به مدافعان وسط و بال‌های کناری سخت کوش و بسیار آماده ای نیاز دارید.

 

 

1123844

 


ولی آیا می‌توانند آلمان را شکست دهند؟


پیاده کردن چنین سیستمی برای بازیکنان کار دشواری است. کونته دو بازیکن از 5 بازیکن خط میانی اش را تغییر می‌دهد و این می‌تواند تیم را دچار مشکل کند. آنها که تا به اینجای کار بلژیک و اسپانیا را شکست داده اند اما  برای غلبه بر آلمان باید تلاش بسیاری انجام دهند.

دیدگاه‌ها