کد خبر : 1337978 | 12 تیر 1395 ساعت 12:53 | 42.8K بازدید | 1 دیدگاه

الان نمی توانیم مقابل این دو تیم ایستادگی کنیم

محصص: ایران، برتر از شیلی و ایسلند نیست!

کارشناس فوتبال ایران درباره یک مقایسه اشتباه در فوتبال ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

محصص: ایران، برتر از شیلی و ایسلند نیست!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از قهرمانی شیلی در کوپاآمریکا و برتری ایسلند مقابل انگلیس در یورو 2016 برخی رسانه ها خبرهایی مبنی بر برتری تیم ملی فوتبال ایران در گذشته مقابل شیلی و ایسلند و برتری تیم تحت هدایت کی‌روش بر این تیم دو تیم انتشار دادند.


مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ایران در واکنش به این مقایسه می‌گوید: گاهی درباره فوتبال و سایر حوزه‌ها حرف‌هایی زده می‌شود که غیرقابل باور یا غیرمعقول است. این روزها می‌شنوم که می‌گویند تیم‌ملی ایران، ایسلندی که شگفتی‌ساز یورو ٢٠١٦ شده و یا شیلی قهرمان کوپا آمریکا را شکست داده، پس از آنها قدرتمندتر است. هیچگاه کسانی که فوتبال را درک می‌کنند، تیم‌های مختلف را با هم مقایسه نمی‌کنند. راجع به دو تیم ایسلند و شیلی نظراتی وجود دارد که باید با نگاهی عمیق به نوع بازی آنها درباره عملکردشان موضوعاتی را مطرح کرد.


او ادامه می دهد: ما شیلی را با سرمربیگری کی‌روش شکست دادیم اما این‌که اکنون بتوانیم این کار را انجام دهیم قطعا غیرممکن است. تیم شیلی نسبت به یکسال قبل خیلی تغییر کرده است. این شیلی با شیلی که ما شکست دادیم فرق دارد و قطعا اگر امروز در مقابل آنها قرار بگیریم ما را شکست می‌دهند. ایسلند هم به همین منوال، اگر اکنون مقابل تیمی مانند ایسلند قرار بگیریم قطعا کار سختی خواهیم داشت.


محصص در پایان می افزاید: این نوع مقایسه ها غیرحرفه‌ای است و هیچ جای دنیا تیم‌ها را به این شکل که ما با هم مقایسه می‌کنیم، نمی‌کنند. البته باید به این موضوع نیز اذعان داشته باشیم که تیم کی‌روش پتانسیل بالایی دارد و مهم‌تر از آن نیز این است که کی‌روش اعتماد به نفس ویژه‌ای را به بازیکنان ایران منتقل کرده است.

دیدگاه‌ها