کد خبر : 1338029 | 12 تیر 1395 ساعت 15:20 | 18.4K بازدید | 1 دیدگاه

در آستانه بازی بزرگ امشب

گزارش: همه رویارویی های آلمان-ایتالیا

امشب ، سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 بین دو تیم مدعی ایتالیا و آلمان برگزار می شود .

گزارش: همه رویارویی های آلمان-ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، این دو تیم در طی این سال ها ، 8 بار در بازی های رسمی به مصاف یکدیگر رفته اند و مانشافت هرگز موفق به پیروزی در این بازی ها نشده است . به این بهانه ، نگاهی به جدال های این تیم در سال های قبل می اندازیم:

 

1123933


1-  در روز 31 می سال 1962، این دو تیم برای اولین بار در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید . نکته جالب اینکه ایتالیا نتوانست از گروه خود صعود کند و آلمان به همراه میزبان مسابقات یعنی شیلی به مرحله بعدی رفتند .


2-  دومین جدال دو قدرت سنتی فوتبال اروپا، در مرحله نیمه نهایی جام حهانی  مکزیک 1970 و در تاریخ 17 ژوئن به مصاف هم رفتند و یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ این مسابقات را رقم زدند . در این دیدار ابتدا ایتالیا با گل دقیقه 8 بونیسنگا پیش افتاد و در حالیکه لاجوردی ها همه چیز را مهیا حضور در فینال می دیدند ، آلمان با گل دقیقه 90 شلینگر بازی را به وقت اضافی کشاند .
در دقیقه 4 وقت اضافی ، گرد مولر آلمان ها را پیش انداخت اما در دقیقه 98 یک بار دیگر ایتالیا بازی را به تساوی کشاند . ایتالیا در دقیقه 104 با گلزنی جانی ریوا یک بار دیگر از آلمان جلو افتاد اما گرد مولر گلزن افسانه ای آلمان بازی را در دقیقه 110 به تساوی کشاند . اما یک دقیقه بعد ریورا گل چهارم ایتالیا را به ثمر رساند تا در یک بازی دراماتیک ، ایتالیا با نتیجه 4-3 راهی مرحله فینال شود . جالب اینجاست که ایتالیا در بازی فینال با 4 گل مغلوب برزیل شد تا برزیل فاتح همیشگی جام ژول ریمه شود .


3-  سومین دیدار این دو تیم هم از سری مسابقات جام جهانی 1978 آرژانتین بود . در آن دوره تیم ها بعد از صعود از مرحله گروهی ، دوباره در 2 گروه به مصاف یکدیگر می رفتند و مسابقات به شکل حذفی برگزار می شد. آلمان و ایتالیا بعد از صعود از گروهشان ، با اتریش و هلند همگروه شدند .
14 ژوئن 1978 در اولین بازی مرحله دوم گروهی ، این دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند که در یک دیدار سرد و کسل کننده ، نتیجه 0-0 ماحصل تلاش دو تیم بود . آلمان موفق به صعود از گروه خود نشد و هلند و آرژانتین به عنوان دو تیم اول هرگروه مسابقه فسنال را برگزار کردند و برزیل و ایتالیا به عنوان تیم های دوم ، برگزار کننده مسابقه رده بندی بودند که در نهایت برزیل با نتیجه 2-1 آتزوری ها را مغلوب کرد و به رتبه سوم بسنده کرد .

 

1123934

 

4-  چهارمین مصاف این دو تیم در فینال مسابقات جام جهانی 1982 اسپانیا بود . بعد از صعود آلمان به عنوان تیم اول و ایتالیا به عنوان تیم دوم و تنها با 3 امتیاز ( کسب 3 تساوی ) در مرحله گروهی ، این دو تیم در تاریخ 11 ژوئن در بازی فینال به مصاف یکدیگر رفتند .
دو تیم نیمه اول را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند اما طوفان آتزوری موفق شد در نیمه دوم در 14 دقیقه 3 بار دروازه شوماخر را فرو بریزد . روسی در دقیقه 67 ،تاردلی در دقیقه 69 و آلتوبلی در دقیقه 81 زننده گلهای ایتالیا بودند و تک گل دقیقه 83 پل برایتنر هم نتوانست تاثیری در شکست سنگین ژرمن ها بگذارد و ایتالیا برای سومین بار فاتح مسابقات جام جهانی شد .


5-  پنجمین مصاف رسمی دو تیم ، در مسابقات یورو 1988 به میزبانی آلمان برگزار شد و این دو تیم در اولین بازی مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند . بازی در نیمه اول با تسوی بدون گل به پایان رسید . در ابتدای نیمه دوم ، در دقیقه 52 روبرتو مانچینی ایتالیا را پیش انداخت اما تنها 3 دقیقه بعد ،آندریاس برمه بازی را به تساوی کشاند و در نهایت دو تیم با همین نتیجه به کار خود پایان دادند . در مرحله نیمه نهایی، آلمان با نتیجه 2-1 مغلوب هلند شد و ایتالیا نیز با 2 گل مغلوب شوری سابق شد . در نهایت ، هلند با گل فراموش نشدنی فان باستن به داسایف، فاتح این دوره از مسابقات یورو شد .

 

1123936

 

6-  ششمین مصاف رسمی آلمان و ایتالیا نیز در مسابقات یورو 1996 و در کشور انگلیس برگزار شد . دو تیم یکبار دیگر در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند و شاید تلخ ترین خاطره ایتالیایی ها از مصاف با آلمان نیز در این دیدار رقم خورد . در روز پایانی مرحله گروهی ، آلمانی ها صعود خود را قطعی کرده بودند ولی ایتالیا که در بازی قبل مغلوب جمهوری چک شده بود ، نیاز مبرمی به پیروزی داشت اما هرچه زد به در بسته خورد و بازی در نهایت با نتیجه 0-0 به پایان رسبد و ایتالیا حذف شد . شاید مهم ترین حادثه این دیدار ، مهار پنالتی جان فرانکو زولا توسط آندریاس کوپکه بود . دو تیم صعود کرده از این گروه یعنی چک و آلمان در فینال نیز به مصاف هم رفتند که زرمن ها با درخشش بیرهوف ، فاتح یورو 1996 شدند .

 

1123935


7-  بعد از 10 سال ، این دو تیم یک بار دیگر در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2006 آلمان به مصاف یکدیگر رفتند . آلمان که در مرحله قبل، در ضربات پنالتی آرژانتین را مغلوب کرده بود ، خود را درآستانه حضور در فینال و برآورده شدن رویای قهرمانی در خاک خود می دید . ایتالیا نیز بعد از حذف مقتدرانه اوکراین با 3 گل پا یه این مرحله گذاشته بود . بازی در 90 دقیقه پایاپای دنبال شد اما در وقت اضافه این ایتالیا بود که 2 بار توسط زامبروتا و جیلاردینو تیر دروازه آلمان را لرزه درآورد . در نهایت و در حالیکه همه آماده ضربات پنالتی بودند، این فابیوگروسو بود که روی پاس دیدنی پیرلو دردقیقه 118 ، کاخ آرزوهای مانشافت را فروریخت و دل پیرو نیز دو دقیقه بعد ، تیر خلاص را شلیک کرد . شادی گل گروسو یادآور شادی تاردلی بعد از گلزنی به آلمان در فینال جام جهانی 1982 بود . در نهایت ایتالیا در بازی فینال در ضربات پنالتی فرانسه را مغلوب کرد و برای چهارمین باری فاتح جام جهانی شد .


8-  آخرین دیدار رسمی 2 تیم تا به امروز ، در مرحله نیمه نهایی یورو 2012 برگزار شد . ایتالیا که با گذشتن از سد سه شیرها به این مرحله رسیده بود ، شانس کمتری برای صعود داشت اما 2 گل رویایی ماریو بالوتلی، آتزوری ها را دوباره پیش انداخت و تک گل مسوت اوزیل در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی هم نتوانست مانع صعود ایتالیا به فینال شود . البته ایتالیا در فینال با 4 گل مغلوب لاروخا شد و نتوانست برای دومن بار فاتح مسابقات یورو شود . شادی عجیب بالوتلی بعد از گل دوم، از صحنه های خاطره انگیز این بازی در اذهان دوستداران فوتبال می باشد .

دیدگاه‌ها