کد خبر : 1338107 | 12 تیر 1395 ساعت 19:52 | 35.4K بازدید | 0 دیدگاه

آلمان پیش از نبرد سرنوشت با ایتالیا

سومین حمله به رویای نافرجام دوگانه

اگر جاشوا کیمیچ همان چیزی باشد که درباره اش فکر می کنیم ، مانشافت 2016 ، فقط یک نقطه ضعف واقعی دارد . جایی که یواخیم لو در غیاب یک مهاجم هدف بزرگ ، مجبور شده ماریو گومز را از لیگ ترکیه به یورو بیاورد.

سومین حمله به رویای نافرجام دوگانه

به گزارش "ورزش سه"، آلمان در بازی ایتالیا با ترکیب مسابقه با اسلواکی به میدان خواهد رفت ؛ نویر – هکتور ، هوملس ، بواتنگ ، کیمیچ – کروس ، خدیرا – اوزیل ، مولر ، درکسلر و گومز  . آلمان تورنمنت را با گوتزه (درخط حمله ) و هوودس( دفاع راست ) آغاز کرد ، اما سه مسابقه برای رسیدن به ترکیب مطمئن تر کافی بود . آنها که در جام جهانی 2014 در خط حمله از میرو کلوزه استفاده می کردند با بازنشستگی این مهاجم تمام نشدنی ، فعلا چاره ای جز استفاده از گومز ندارند ، مهاجمی که امشب کار سختی در مواجهه با تنی چند از بهترین مدافعان جام دارد. گومز با تجربه بازی در فیورنتینا ، به بازی فشرده ایتالیایی ها کاملا آشناست اما نگاهی به دوره دوساله او در فلورانس چندان امیدوار کننده نیست . او که فصل گذشته در بشیکتاش آماری خیره کننده از خود به جای گذاشته در بازی آلمان مقابل ایرلند اولین گلش در یورو را زد و در مسابقه بعدی مقابل اسلواکی نیز پاس عالی دراکسلر را به گل تبدیل کرد با این حال  برای تیمی که کلینزمن ، بیرهوف ، فولر ، مولر و... را در پیشانی خط حمله داشته است ؛ گومز بازیکن هیجان انگیزی نیست.

 

 

1122626

 

 

گومز در مسابقه امشب جلوتر از توماس مولر به میدان خواهد رفت ، بازیکن درخشان آلمان در همه تورنمنت های ملی و البته باشگاهی که البته از دست رفتن پنالتی سرنوشت سازش در بازی اتلتیکومادرید رویای قهرمانی بایرن در چمپیونز را  بدل به کابوس کرد. مولر در این مسابقات یکسره به پرس و توپسازی مشغول است و کمتر فرصت گلزنی نصیبش شده، اما خوبی چهار عنصر دفاعی یوونتوس که پایه تیم ایتالیا را می سازند به خوبی با او آشنا هستند. او بازیکنی است که در مسابقه نزدیک این فصل در دقیقه 90 دروازه بوفون را باز کرد و زمینه ساز برد 4-2 بایرن مقابل یووه شد.

 

مولر در آن بازی عجیب ستاره هایی مثل کینگزلی کومن، رابرت لواندوفسکی، فرانک ریبری، داگلاس کاستا و آرتور ویدال را کنار خود داشت اما در بازی امشب نوبت به اوزیل و دراکسلر رسیده؛ دو هافبک تکنیکی آلمان که از زیباترین های یورو محسوب می شوند. اوزیل 27 ساله و درکسلر 22 ساله بازیکنانی متفاوت اند؛ یکی با قدرت خارق العاده ارسال پاس و سرعت دادن به بازی (اوزیل) و دیگری هافیک پرشوری که عاشق دریبل و گل سازی است. این دو فانتزی ترین های تیم ملی آلمان هستند و البته امشب فضای مسابقات قبلی را در اختیار نخواهند داشت، چه، ایتالیا از محکم ترین و سرسخت ترین های جام است و مزه تلخ بازی مقابل آنها از 4 سال پیش در ذهن اوزیل به جا مانده است.

 

 

1099047

 

 

هافبکی که در بازی امشب حمایت و بازی سازی زوج خدیرا – کروس را نیاز دارد . دو هافبک دفاعی با قدرت پاسوری بالا. کروس که از فتح لیگ قهرمانان پای به تورنمنت گذاشته ، کماکان خستگی ناپذیر است و رکوردی خارق العاده از خود به جای گذاشته است ؛ بیش از 500 پاس در 4 بازی (یک پنجم کل پاسهای آلمان ). او در طول مسابقه یکسره مشغول نظم دهی و طراحی است و غیبت عناصر مهم تخریبی خط هافبک ایتالیا ، موازنه را به سود او تغییر خواهد داد. او کنار خود خدیرا را دارد که بازی امشب فرصتی برای تجدید دیداراو با رفقای باشگاهی در یووه است . خدیرا ، که البته خیلی ها دوست دارند شواین اشتایگر جای او را در ترکیب المان بگیرد ، از سال 2009 یکسره در تیم ملی حضور دارد و نمایش های خیره کننده ای هم داشته است ، ازجمله بازی آلمان – برزیل در نیمه نهایی جام جهانی ...

 

 

1120715

 


 

بازهم کلین شیت ؟

ایتالیا گلزن ترین تیم جام نیست اما مرور بازی اسپانیا و شروع برق آسای آنها ، اشتیاق شاگردان کونته به گلزنی را آشکار می کند . امشب گراتزیانو پلله و ادر رودرروی محکم ترین خط دفاعی جام قرار می گیرند. دو عنصر دفاعی (هوملس- بواتنگ ) و دو دفاع چپ و راست(هکتور – کیمیچ)  که امشب مقابل گوشهای کاذب ایتالیا راه سختی برای پیشروی دارند . آلمان در این تورنمنت گلی دریافت نکرده ،اما تیمی نیست که به حریف موقعیا ندهد . آنها در بازی اوکراین کلین شیت نویر را مدیون این گلر استثنایی و البته یک دفع توپ فوق العاده از بواتنگ بودند.

 

آلمان در بازی لهستان هم به حریف موقعیت های خوبی داد ؛  حتی در مسابقه مقابل اسلواکی که نویر با یک شیرجه استثنایی یکی از زیباترین سیو های جام را خلق کرد . اما رکوردها برای شکسته شدن ساخته می شوند و آلمان ممکن است رکورد مثبت دفاعی خود را مقابل لاجوردی ها از دست بدهد اما برای تیمی که در کابوس شکست 4 سال پیش و فیگور تحقیرکننده بالوتلی بعد از گلزنی است ، انتقام از به بند کشیدن حمله وران ایتالیا آغاز می شود . جایی که یک کلین شیت دیگر صعود المان به نیمه نهایی یورو را تضمین خواهد کرد.

 

 

1124003

 


ایتالیا که دو بار در خلق دوگانه جام جهانی – یورو(در سال های 1976 و 1992) ناکام مانده اند ، این بار کسری کمتری برای قهرمانی در اروپا دارند ؛ به خصوص که ایتالیا با محرومیت  هافبک های کارساز دست بسته تر از مسابقه قبلی به زمین می آید. آنها که بارها و بارها در تورنمنت های بزرگ (1970، جام جهانی ، 1982 جام جهانی ، 2006 جام جهانی ، 2012 یورو) مغلوب ایتالیا شده اند ؛ به امید تکرار موفقیت 20 سال پیش اند . قهرمانی در یورو که با حذف آنها در مرحله مقدماتی رخ داد.

 

پژمان راهبر

دیدگاه‌ها