کد خبر : 1338465 | 14 تیر 1395 ساعت 09:54 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

کی‌روش مربی‌ام بوده/ اولیویرا گفت به ایران برو

تکسیرا: تراکتور مثل بنفیکا وپورتو است

مربی پرتغالی جدید تیم تراکتورسازی نسبت به حضورش در ایران ابراز خوشحالی می‌کند.

تکسیرا: تراکتور مثل بنفیکا وپورتو است

میگوئل تکسیرا که به تازگی به کادرفنی تراکتورسازی اضافه شده، در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره سابقه‌اش، حضورش در ایران، تیم تراکتورسازی،‌اتفاقاتی که درترکیه برایش رخ داد، شانس تیم پرتغال برای حضور در فینال یورو 2016 و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:


سال‌ها در فوتبال پرتغال حضور داشتم
من از 8، 9 سالگی در تیم‌های پایه پورتوی پرتغال بازی کردم. پس از چند سال بازی برای تیم بزرگسالان پورتو به یک تیم دسته اولی پرتغال رفتم و دوباره به لیگ برتر برگشتم. حدود 6 سال سابقه بازی در لیگ برتر را دارم. در جام باشگاه های اروپا نیز برای پورتو به میدان رفتم. در دوران مربیگری نیز حضور در 3 تیم دسته اولی را تجربه کردم. یکسال هم در لیگ برتر پرتغال مربیگری کرده‌ام.


اولیویرا گفت برو ایران
زمانی که به من برای حضور در تراکتورسازی پیشنهاد شد، از پرتغالی‌هایی که در ایران کار کرده بودند، اطلاعاتی گرفتم. با اولیویرا، رودولفو، تابارس و تمام آن‌هایی که اطلاعات داشتند، صحبت کردم و همه آن‌ها چیزهایی به من گفتند که برای حضور در ایران راغب شدم. آنها از من امیر قلعه نویی هم برای من تعریف کردند. گفته بودند قلعه نویی مربی حرفه‌ای و بزرگی است که در ایران افتخارات زیادی کسب کرده است. او مربی موفقی است و اکنون هم خوشحالم که در کنارش حضور دارم.


کی‌روش مربی‌ام بوده است
کارلوس کی‌روش در پرتغال مربی ام بوده است. او مربی خوبی است اما حضورم در ایران ارتباطی به کی‌روش ندارد. بیشتر به خاطر چیزهای خوبی که از کشور شما شنیدم به ایران آمدم.


ماجرای حبس در ترکیه
زمانی که می‌خواستم به ایران سفر کنم، در ترکیه حبس شدم! به هر حال پرواز ها به خاطر حمله تروریستی به فرودگاه استانبول لغو و مشکلاتی ایجاد شده بود. واقعیتش ترس در کار نبود اما نگران بودم. با این حال حسی به من می گفت که اتفاقی نمی افتد و بدون مشکل به ایران می رسم.


تراکتور حرفه‌ای است
من 3 روز است به ایران آمدم اما در همین مدت‌زمان کوتاه هم فهمیدم بازیکنان خوبی به عضویت تراکتورسازی در آمده اند. این بازیکنان حرفه‌ای هستند و کار کردن با این‌ها لذت‌بخش است. شرایط خوبی بر تیم حاکم است و تلاش می‌کنیم تا موفق باشیم. باید بتوانیم روز به روز پیشرفت کنیم.


هواداران تراکتور مثل بنفیکا و پورتو
نکته مهمی که در تبریز به آن برخورد کردم، هواداران تراکتورسازی است. در پرتغال فقط برای تیم‌های بزرگ مثل بنفیکا یا پورتو چند هزار نفر به تمرینات می‌روند و با دیدن هواداران پرشور تراکتورسازی در تمرین این تیم شوکه شدم. خوب است که تراکتورسازی اینقدر طرفدار دارد و این مساله کمک بزرگی به تیم انجام می‌دهد.


مورینیو، بهترین مربی پرتغالی تاریخ
ما در پرتغال مربیان بزرگی داریم اما به نظر من بهترین مربی پرتغالی تاریخ، ژوزه مورینیو است. البته مربیان دیگری هم وجود دارد. آندره مربی بزرگی است اما مورینیو چیز دیگری است.
پرتغال فینالیست می‌شود
خیلی‌ها انتقاد می‌کنند که تیم‌ملی پرتغال بدون برد در طول 90 دقیقه به نیمه‌نهایی یورو 2016 رسیده اما من می‌گویم تیم ما تا اینجای کار باخت نداشته و این یک نکته مثبت است. من فکر می‌کنم پرتغال به فینال برسد اما درباره قهرمانی‌اش نمی‌توانم چیزی بگویم.
هدف تراکتور، قهرمانی است
تیم تراکتورسازی برای قهرمانی در لیگ برتر بسته شده است؛ البته تیم های دیگر هم شرایط خوبی دارند. باید بتوانیم بهترین تمرینات را انجام دهیم و بازی‌های مطلوبی را دنبال کنیم تا موفق باشیم.

دیدگاه‌ها