کد خبر : 1338975 | 16 تیر 1395 ساعت 11:00 | 51K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی از ضعف های مانشافت

چگونه می توان آلمان را شکست داد؟

قهرمان جهان تیمی استثنایی است ولی مانشافت هم ضعف های خودش را دارد.

چگونه می توان آلمان را شکست داد؟

به گزارش "ورزش سه"، سایت یوروپ 1 با شیوه ای متفاوت سعی کرده فرانسوی های بدبینی که بخت کمی برای پیروزی تیمشان در مقابل قهرمان جهان قایلند را متقاعد کند که آلمان نیز ضعف هایی دارد و آبی ها می توانند ازآن استفاده کنند:

باید اعتراف کنیم از وقتی که فرانسه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، یک کمی ترس برمان داشت. با وجود همه دلدادگی که در سبک جمعی وایکینگ ها می شد مشاهده کرد، کالیبر قهرمانان جهان از نوع دیگری است. برای همین رفتیم، گشتیم تا ببینیم چطور می توانیم به خودمان قوت قلب بدهیم.

اول از همه به خودمان گفتیم که مانشافت 2016 مثل 2014 غول نیست. بعد به دنبال نقص های ماشین آلمان گشتیم. خیلی ساده نیست ولی با کمی ممارست بالاخره چند ایراد پیدا کردیم.

 

آلمان گلزن ندارد

 الیویه ژیروی آلمانی ها کیست؟ توماس مولر؟ زیادی بی خطر و بیشتر هافبک نفوذی است تا یک مهاجم. ماریو گومز؟ مصدوم است و کلا رقابت ها را تا پایان از دست داده. ماریو گوتزه؟ یوآخیم لو دو بازی امتحانش کرد، جواب نداد.

 

 

1124056

 

نتیجه: هر چقدر بگردید در این تیم یک گلزن ششدانگ مثل میروسلاو کلوزه برای یورو 2016 پیدا نمی کنید. شما هم مثل ما مولر، اوزیل، دراکسلر و کروس را می بینید که مشغول رد و بدل کردن صدها پاس بدون هیچ خطر در محوطه جریمه هستند؟ خیلی صادقانه باید بگوئیم باورش برایمان یک مقدار سخت است. ولی بازازهیچی که بهتر است.

 

 جوان هایی که باید جای غایبان را پر کنند

وقتی ماریو گومز و سامی خدیرا مصدوم، هوملس محروم و شواینشتایگر هم وضعیتش نامشخص باشد، مانشافت چاره ای ندارد جز اینکه جوان ها را راهی میدان کند. و این می تواند مایه خوشحالی آبی ها باشد. ماریو گوتزه که قاعدتا باید در بین 11 نفر باشد به هیچ وجه کسی را قانع نکرده. اوضاع گزینه های جانشینی برای میانه میدان از این هم بدتر است.

 

1120213

 

از بین جولیان وایگل 20 ساله(دورتموند)  یا امره کان 22 ساله(لیورپول) هر کدام را یواخیم لو انتخاب کند، مطمئنا کمتر از زوج کروس- خدیرا  کارایی خواهد داشت     .

در دفاع، بندیکت هوودس در کنار ژروم بواتنگی قرار خواهد گرفت که از مقصران بازی یک چهارم نهایی بود(پنالتی) و کناره ها به موج نوی آلمان، یوناس هکتور و جوشوا کیمیش واگذار خواهد شد. نمی شود روی این خط دفاعی، مهر"کیفیت برتر ساخت آلمان" زد.

 

ضعف در ضربات پنالتی

خیلی خب، قبول داریم کمی مبالغه کردیم. اگر بعد از 18 ضربه پنالتی، موفق به شکست ایتالیا شدند حتما محسناتی هم داشته اند. ولی خودمانیم، آلمانی ها سه تا پنالتی از دست دادند. آن هم نه هر آلمانی، شواینشتایگر و اوزیل  چهارچوب را گم کردند، مولر هم که ضربه اش به بوفون، خجالتی بود و اعلام کرد دیگر هیچوقت پنالتی نخواهد زد، این ها چیزهایی نیست که باعث اطمینان خاطر مانشافت شود.

 

1124079

 

 

یادمان باشد که اوزیل پنالتی مقابل اسلواکی را هم خراب کرده بود. باید خدا را شکر کنند که یک مانوئل نویری هست که جورشان را می کشد، ولی آبی ها این وسوسه را دارند که آلمانی ها را پای این ضربات بکشانند تا آنجا نیشگون شان بگیرند. فقط به این شرط که خودشان را از قبل آماده کرده باشند

.

ترجمه: شاهین اشکان

دیدگاه‌ها