کد خبر : 1339607 | 19 تیر 1395 ساعت 14:39 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

وزنه‌برداری شگفتی‌ساز المپیک خواهد بود

رئیس فدراسیون وزنه برداری هدف اصلی مسئولان و ورزشکاران ایران این رشته در المپیک ریو را حضوری پاک و همراه باافتخار و شگفت سازی عنوان کرد.

وزنه‌برداری شگفتی‌ساز المپیک خواهد بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، علی مرادی المپیک را جایگاهی برای شگفت سازی در ورزش دنیا خواند و اظهار داشت: آنچه مسلم است در طی یکسال گذشته برنامه ریزیها به منظور حضور پرقدرت در بازیهای المپیک ریو تدوین شده و به خوبی به مرحله اجرا در آمده و خوشبختانه ۹۵ درصد آمادگی حاصل شده تا به یاری خدا وزنه برداران ایرانی که آزمونهای مختلف دوپینگ را هم از سازمانهای جهانی مرتبط سپری کرده و سربلند بوده اند حضوری پاک و انشالله همراه با شگفتی سازی داشته باشند.

 

رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: برنامه ریزیها برای حضور شایسته و موفق وزنه برداری ایران در المپیک ریو به خوبی پیش رفته و مشکلات متعددی را که در ابعاد مختلف پیش رو داشتیم با تدبیر و حمایتهای لازم پشت سر گذاشتیم و توانستیم شرایط را برای آمادگی مطلوب بدنی و روحیه وزنه برداران ایران مهیا کنیم که امیدوارم در روزهای باقی مانده تا المپیک هم این روند طی شود تا بتوانیم وزنه برداری ایران را در جایگاه رفیع المپیک با شگفتی سازی ببینیم.

 

وی ادامه داد: میزبانی مسابقات جام فجر هم در راستای برنامه های فدراسیون به منظور حضور در المپیک بود و فقط یک میزبانی صرف نبود. به همین دلیل این رقابتها موجبات حضور سهراب مرادی ،محمد رضا براری ،بهادر مولایی و بهداد سلیمی را فراهم ساخت تا بتوانند به استانداردهای لازم فدراسیون جهانی که همانا حضور در دو رویداد بین المللی است، دست یابند تا مشکلی برای حضور و سهمیه المپیک نباشد. خوشبختانه این اتفاق رخ داد و الان شاهد هستیم که این نفرات به خوبی برای المپیک آماده شده و از انگیزه لازم برخوردارند.

 

مرادی در ادامه گفت: البته در برگزاری این مسابقات نتوانستیم آنطور که پیش بینی می شد از حامیان مالی بهره ببریم به همین دلیل مشکلاتی برای ما بوجود آمد، اما واقعیت این است که هدف ما از این مسابقات حضور بهتر و شایسته تر در المپیک بود که خوشبختانه فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز مهر تاییدی بر پنج سهمیه ایران زد.

 

وی حمایتهای وزارت ورزش را در راستای حضور وزنه برداری ایران در المپیک ستود و خاطر نشان ساخت: وزارت ورزش تاکنون از هیچگونه حمایت مالی و معنوی دریغ نکرده، بطوریکه اعتبارات مصوب سال گذشته ما تخصیص یافته و حتی در مواردی بیش از اعتبارات تفاهم شده جذب و تخصیص داده اند که در نوع خودش قابل توجه است. کمیته ملی المپیک نیز در زمینه حمایتی در حد توان مشکلات ما را حل کرده است.

 

رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین هماهنگی بوجود آمده بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را در راستای حمایت از کاروان ورزشی ایران خوب و مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد حمایتها تا برگزاری المپیک ادامه یابد.

 

مرادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش به رکورد گیری ملی پوشان در کلاچای نیز اشاره و از موفقیت سهراب مرادی و دیگر ملی پوشان ابراز رضایت کرد و گفت: عدم حضور کیانوش رستمی با هماهنگی کادر فنی صورت گرفته وقتی کیانوش رستمی در مسابقات اخیر رکورد جهان را شکسته بود نیاز به فشار سنگین در رکوردگیری وجود نداشت از طرفی بار دیگر تاکید می کنم که هیچ مشکلی بین این وزنه بردار خوب و کادر فنی وجود ندارد و تمرینات او به صورت جداگانه فقط به دلیل نقطه نظرات این وزنه بردار و کادر فنی بوده و تصمیمی هم که اتخاذ شده شک نکنید در راستای حفظ آرامش وزنه برداری و با هدف افتخار افرینی صورت گرفته است.

 

وی همچنین عدم حضور بهداد سلیمی در رکوردگیری را دیر ملحق شدن این وزنه بردار به تمرینات ملی پوشان بدلیل مصدومیت عنوان کرد و افزود : بهداد سلیمی هم به زودی رکوردگیری خواهد داشت.

 

علی مرادی با اشاره به اهمیت پشتوانه سازی برای وزنه برداری ایران اظهار داشت:هرچند که برنامه های حضور وزنه برداری در المپیک و حل برخی مشکلات انرژی زیادی از ما گرفت اما با توجه به اعتقادی که در زمینه استعداد یابی داریم خوشبختانه در کنار برنامه های آماده سازی برنامه های استعدادیابی تیم های مختلف با سازماندهی مناسب انجام شده که خدا را شکر نتیجه بخش بوده بطوریکه با قهرمانی ایران در رقابتهای جوانان جهان همراه شد و حمایت از این تیم ادامه خواهد داشت و حتی در این روزها اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان را هم تشکیل داده ایم تا بتوانیم در نهایت نسل جدیدی به وزنه برداری ایران معرفی کنیم چرا که این مهم برای ادامه موفقیت وزنه برداری ضروری است.

دیدگاه‌ها