کد خبر : 1339657 | 19 تیر 1395 ساعت 17:21 | 54.7K بازدید | 0 دیدگاه

چنگ زدن به موفقیت از دل ناکامی

کامیابی‌ها و ناکامی‌های علیمنصور(کزارش‌ویژه)

علیرضا منصوریان از زمان شروع مربی‌گری تجربه های مختلفی را گذرانده است. اتفاقاتی که هم برای او ناکامی به همراه داشته است و هم گاهی او را به عرش برده است.

کامیابی‌ها و ناکامی‌های علیمنصور(کزارش‌ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، پنجمین قهرمانی استقلال در جام حذفی با خداحافظی یکی از باسابقه ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه همراه بود و علیرضا منصوریان پس از حدود 15 سال که برای اولین بار با پیراهن استقلال به میدان آمد ، در بازی مقابل پگاه گیلان برای آخرین بار پیراهن شماره 10 آبی را بر تن کرد و به دو دهه فعالیت حرفه ای خود پایان داد. پایان فعالیت حرفه‌ای به عنوان بازیکن که شروع جدیدی در زندگی منصوریان رقم زده است. علیرضا منصوریان پس از خداحافظی به عنوان بازیکن به حرفه پرهیجان مربیگری روی آورد و تا رسیدن به نیمکت استقلال با تیم‌های پاس همدان، دستیاری در تیم ملی در زمان قطبی و کیروش، تیم ملی امید ایران و نفت تهران همکاری داشته است. در زیر سعی کردیم به صورت گذرا نگاهی به کارنامه سرمربی جدید استقلال داشته باشیم.

 


اولین حضور به عنوان سرمربی؛ ناکامی در پاس
شروع علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی با تیم پاس تهران و در لیگ نهم رقم خورد. جائی‌که پاس تهران تبدیل به پاس همدان شده بود و روز‌های سقوط خود را شروع کرده بود. علیرضا منصوریان از مرداد ماه سال 89 روی نیمکت پاس همدان نشست، ولی نتیجه ای که رقم برای او رقم خورد در نهایت وی را مجبور به کناره‌گیری کرد. او در طول مدت حضور در پاس همدان 10 بازی به عنوان سرمربی این تیم بود که تنها یک برد و سه مساوی نصیبش شد  تا با نزول پاس به رتبه آخر جدول 18تیمی مسابقات جای خود را به اصغر مدیرروستا دهد. مدت حضور او در پاس به سه ماه نکشید.

 

991305

 


دوران حضور به عنوان سرمربی در تیم ملی ؛ کسب تجربه
منصوریان در سال ۲۰۱۱ و در زمان مربیگری افشین قطبی به عنوان دستیار کنار این مربی بود.  او پس از جدایی افشین قطبی از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی در مقابل تیم ملی فوتبال روسیه حاضر شد که در آن دیدار تیم ملی موفق شد با تک گل خلعتبری روسیه را شکست دهد.

 

1080115

 

تیم ملی امید و اشتباه تاسف بار
منصوریان پس از تیم ملی به کیروش ملحق شد و هدایت تیم امید در مرحله مقدماتی بازی‌ها را بر عهده گرفت. تیم منصوریان هر چند فوتبال خوبی بازی می کرد اما به خاطر حضور یک بازیکن دو اخطاره مقابل عراق، از دور مسابقات کنار رفت تا پرونده مربیگری منصوریان از قبل هم بدتر شود. تیم منصوریان در آن دوره با وجود شکست دادن عراق در خارج از خانه حذف شد تا حسرت حضور در المپیک طولانی تر شود و امسال هم این عدم حضور طولانی تر شد. منصوریان پس از ناکامی در تیم امید تصمیم داشت برای حضور در دوره مربیگری راهی خارج از کشور شود اما با نظر کی‌روش تصمیمش را تغییر داد و آنالیزور تیم ملی شد. منصوریان در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، آنالیزور تیم ملی بود و حتی در چند بازی روی نیمکت تیم ملی هم نشست اما بنا به دلایلی نامشخص از کادر تیم ملی جدا شد.

 

1080104


نفت تهران؛ تعبیر رویاهای منصوریان
منصوریان در لیگ چهاردهم و پس از نزدیک به چهار سال دوری از لیگ برتر به فوتبال بازگشت و سرمربی نفت تهران شد. نفت تهرانی که پایه های خوبی را بنا نهاده بود و در سال‌های قبل با  حسین فرکی؛ منصور ابراهیم زاده و یحیی گل‌محمدی به رده‌های بالای جدول رسیده بود. شرایط ایده‌آل نفت، زمینه مناسبی برای رشد و پرورش توانایی های منصوریان فراهم کرده بود و این مربی هم در زمان حضور در نفت عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشت و حتی موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم حضور یابد. ضمن اینکه در این مدت بازیکنان بسیاری تحت رهبری این مربی به شکوفایی رسیدند.


منصوریان در نخستین فصل سرمربیگری خود در تیم نفت موفق شد نائب قهرمان جام حذفی شده و به جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند. البته نفتی ها در آن فصل دوباره عنوان سومی خود در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران را نیز تکرار کردند. البته ماجرای بازی آخر در تبریز و تساوی سه بر سه این تیم با تراکتورسازی در یک بازی جنجالی همه چیز را به نفع سپاهان و قهرمانی این تیم عوض کرد. در دومین سال حضور هم منصوریان علیرغم مشکلات زیادی که گریبان نفت را گرفته بود، توانست فصل را با رتبه پنجم به اتمام برساند، در حالی که تا آخرین روزها هم برای کسب سهمیه می‌جنگید.

 

1078504

 

 

تعبیر آرزو؛ برگشت به خانه
علیرضا منصوریان پس از کسب نتایج درخشان با تیم نفت و نتایج ناامید کننده استقلال از میانه های لیگ پانزدهم گزینه اصلی مربیگری آبی پوشان پایتخت به حساب می‌آمد. حالا علیرضا منصوریان وارد تیم جدید خود شده و در بدو ورود تغییرات اساسی در این تیم پدید آورد. خداحافظی با هشت بازیکن فصل قبل که عملکرد خوبی نداشتند و در میان آن‌ها بازیکنان قدیمی این تیم هم به چشم می‌آمد، اولین حرکت منصوریان در استقلال بود و خرید بازیکنان شاخصی مثل بختیار رحمانی، ووریا غفوری، کاوه رضائی و ...  حرکت بعدی این مربی در جهت رفع نقاط تاریک تیم در فصل گذشته بود. او در مدت زمان کوتاه حضور در استقلال سعی کرده تا تیم را از لحاظ جسمی و روحی به سطح ایده‌آلی برساند.

 

 


علیرضا منصوریان با چندین سال سابقه مربیگری و دستیاری در فوتبال ایران با چالش جدید و سختی مواجه است.   استقلال اکنون در تمرینات آماده‌سازی خود در کشور ارمنستان به سر می‌برد و منصوریان به دنبال این است تا تیمی را روانه مسابقات کند که از هر حیث آماده باشد.

دیدگاه‌ها