کد خبر : 1339804 | 20 تیر 1395 ساعت 11:43 | 124.1K بازدید | 7 دیدگاه

عواقب لژیونر شدن از پرسپولیس و استقلال

قرمزها باید آبی بپوشند ، آبی ها قرمز !

این روزها حاشیه های زیادی پیرامون جدایی ستاره های پرسپولیس و حضورشان در فوتبال ترکیه رقم خورد که آخرین مورد هم به آبی پوش شدن این دو بازیکن برمی گردد.

قرمزها باید آبی بپوشند ، آبی ها قرمز !

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی و رامین رضائیان دو بازیکن کلیدی فصل گذشته پرسپولیس در تصمیمی غفیر منتظره به یکباره سر از لیگ ترکیه درآورده و پیراهن ریزاسپور را برتن کردند آن هم پیراهن آبی که اصلا به مذاق طرفداران پرسپولیس خوش نیامد و باعث شد تا انتقادات آنها از این دو نفر سر به آسمان بکشد! اما جالب اینجاست که این اتفاق در دو دهه گذشته برای اولین بار نبود رخ داده بود اما این بار بنا به دلایلی سرو صدای زیادی به پا کرد و باعث شد این دو نفر بیشتر در مظان اتهامات طرفداران پرسپولیس قرار بگیرند.


در تمام سال هایی که بازیکنان ایرانی از دو تیم استقلال و پرسپولیس جدا شده و راهی اروپا شدند این اتفاق رخ داده بود که رنگ پیراهنی بر تن کردند که با رنگ پیراهن تیم محبوب آنها در ایران تفافوت داشت به نحوی که سرخپوشان تهرانی در خارج آبی پوش شدند و آبی پوشان پایتخت در تیم های جدید سرخپوش اما بدون جار و جنتجال هایی که در روزهای اخیر رخ داد. از آن جالب تر این که دوره های قبل این اتفاق در حالی رخ داد که بازیکنان معروف تری نسبت به طارمی و رضائیان مجبور به پوشیدن رنگ مخالف شدند که در زیر نگاهی به این نام های می اندازیم. 


علی کریمی 
محبوب ترین پرسپولیسی سال های گذشته بدون شک علی کریمی است. بازیکنی که در یکی از حضورهایش در فوتبال اروپا که آخرین موردش هم بود پیراهن آبی شالکه 04 آلمان را برتن کرد و کنار رائول گونزالس اسپانیایی زیر نظر فلیکس ماگات به میدان رفت.

 

1125514


مهدی پاشازاده
پدیده فوتبال ایران در جام جهانی 1998 فرانسه که در خط دفاع نمایش جاودانه ای داشت از استقلال به اروپا ترانسفر شد و پیراهن قرمز بایرلورکوزن را برتن کرد .البته این جا به جایی برای پاشازاده زیاد خوش یمن نبود و او زیاد با پیراهن سرخ دیده نشد چون مصدومیت این اجازه را به او نداد.

 

1125515

 

علی دایی 
بهترین مهاجم بعد از انقلاب فوتبال ملی ایران که در پرسپولیس هم محبوبیت خاصی داشت همواره در دوران حضورش در اروپا پیراهن آبی برتن می کرد. ازآرمینیابیلفلد گرفته تا هرتابرلین که پیراهن اول شان آبی رنگ بود .

 

1125516


سیروس دین محمدی
هافبک ریزنقش و جنگنده آبی ها در اولین فصل از حضورش در فوتبال اروپا پیراهن ماینس را برتن کرد که باعث شد تا این بازیکن همچون تراکتورسازی پیراهن سرخ برتن کند و چند فصلی را با این رنگ در اروپا بگذراند.

 

1125517


کریم باقری 
کریم هم درست مثل تمام لژیونرهای آن برهه فوتبال ایران از این قاعده مستثنی نبود و هم زمان با علی دایی در تیم آرمینیابیلفلد مجبور شد چند فصلی را آبی پوش بماند. باقری در بازگشت به فوتبال آسیا هم به امارات رفت و پیراهن آبی النصر دبی را برتن کرد.

 

1125518


علی موسوی
مهاجم سیه چرده استقلالی ها که یکی از بازیکنان محجوب و دوست داشتنی طرفداران این تیم بود نیز در فورتنا کلن مجبور شد پیراهن قرمز برتن کند و به جرگه بازیکنانی بپیوندد که رنگ پیراهن رقیب سنتی را برتن کرده است.


مهدی مهدوی کیا
ستاره ایران در جام جهانی 1998 در گام اول حضورش در بوندس لیگا به بوخوم پیوست و با پیراهن آبی و سفید این تیم درخشید و بعد هم به هامبورگی پیوست که همواره از لباس های آبی استفاده می کرد تا به موشک هامبورگی ها لقب بگیرد.

 

1125520

 


علی سامره
علی 30 ثانیه در اوج محبوبیت نزد طرفداران استقلال راهی لیگ ایتالیا شد و پیراهن باشگاهی را برتن کرد که پیراهن اولش قرمز بود و طرفدارانش روی این رنگ تعصب داشتند. البته سامره هم در پروجیا زیاد توفیق نداشت و به ایران بازگشت.

 

1125525


رضا شاهرودی
رضا مالدینی پرسپولیسی ها به عنوان یکی از اولین ایرانی هایی که به فوتبال چین رفت پیراهن دالیان آبی پوش را برتن کرد و حتی با این لباس در ورزشگاه ازادی مقابل طرفداران ایرانی در جام باشگاه های آسیا به میدان رفت.

 

1125526


داریوش یزدانی
هافبک شیرازی هم بعد از درخششی کوتاه مدت در استقلال طبق عادت راهی بایرلورکوزن در آلمان شد تا به جمع استقلالی هایی بپیوندد که در اولین تجربه لژیونر شدن پیراهن سرخ بر تن کرده باشند.

 

 

دیدگاه‌ها