کد خبر : 1340687 | 23 تیر 1395 ساعت 17:02 | 246K بازدید | 0 دیدگاه

تاریک و روشن های قرعه پرسپولیس در لیگ برتر

قرمزها و ساندویچ شدن در دربی !

قرعه فصل تازه برای پرسپولیسی ها هم نکات امیدوارکننده دارد و هم نکات نگران کننده.

قرمزها و ساندویچ شدن در دربی !

به گزارش "ورزش سه"،  پرسپولیسی ها امیدوارند تا چند هفته پایانی فصل در کورس قهرمانی باشند چون از هفته بیست و ششم تا سی ام قرعه مناسبی دارند. 


نقاط روشن
1.  پرسپولیس از 3 بازی از 4 بازی اول خود د ر تهران به میدان خواهد رفت. سایپا، فولاد و صبا حریفان پرسپولیس در هفته های اول، دوم و چهارم خواهند بود. 


2. پرسپولیس در فصل گرم سال سفر به خوزستان نخواهد داشت. در حالی که استقلال در هفته دوم باید در اهواز به مصاف مدافع قهرمانی برود، پرسپولیس هر 3 بازی خود مقابل تیم های خوزستانی را در شرایط آب و هوایی متعادل یعنی در پاییز، زمستان و بهار انجام خواهد داد.


3. در 6 هفته ابتدایی لیگ تیم برانکو دو بار از تهران خارج می شود که مقصد هر دو سفر شهر تبریز است، شهری که در مرداد و شهریور معمولا آب و هوایی ایده آل برای انجام بازی فوتبال دارد. گسترش و تراکتورسازی در هفته های سوم و پنجم حریفان پرسپولیس در تبریز خواهند بود. 


4. هر چند در هفته های پایانی نیم فصل اول فشار زیادی به پرسپولیس وارد خواهد شد اما در هفته های پایانی لیگ قرعه این تیم آسان تر از رقبایش در راه قهرمانی است. پرسپولیس در هفته بیست  و ششم با پیکان در تهران روبه رو می شود بعد در تبریز با ماشین سازی بازی می کند سپس در تهران مقابل پدیده و ذوب آهن قرار می گیرد و در هفته پایانی در مشهد مقابل شاگردان فرهاد کاظمی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب اگر پرسپولیس تا هفته های پایانی در کورس قهرمانی باشد، شانس خوبی برای فتح جام خواهد داشت.


نقاط تاریک
1. فصل گذشته پرسپولیس با تیمی مواجه می شد که بازی قبلی خود را مقابل سپاهان انجام داده بود. این بار اما هر تیمی به پرسپولیس می رسد پیش از آن با ماشین سازی بازی کرده است. از آنجا که ماشین سازی یکی از تیم های متوسط لیگ است، فشار خیلی زیادی به حریف آینده پرسپولیس وارد نمی کند. 


2. پرسپولیس پیش از دربی با تراکتورسازی در تبریز بازی می کند و چند روز پس از دربی در اصفهان مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. این به مفهوم ساندویچ شدن پرسپولیس در دربی است؛ بین دو بازی سخت دیگر.


3. هفته های میانی لیگ، دشوارترین مقطع برای تیم برانکوست. از هفته پنجم تا دهم پرسپولیس با چند تیم مدعی قهرمانی روبه رو می شود و چند سفر دشوار هم خواهد داشت.


4. در هفته های سیزدهم و چهاردهم پرسپولیس دو بازی خارج از خانه پیاپی با پدیده و ذوب آهن خواهد داشت، دو بازی خارج از خانه پیاپی در مشهد و اصفهان تاثیر بسزایی در سرنوشت پرسپولیس در نیم فصل اول خواهد داشت. 


5. انجام آخرین بازی فصل در مشهد خبر خوشایندی برای هواداران پرسپولیس نیست. هر چند آنان فصل گذشته قهرمانی را در روز پایانی در ورزشگاه آزادی از دست دادند اما همچنان انجام بازی پایانی در تهران و در ورزشگاه آزادی یک امتیاز مهم برای پرسپولیس یا استقلال به حساب می آید.

دیدگاه‌ها