کد خبر : 1342390 | 30 تیر 1395 ساعت 12:35 | 52.7K بازدید | 0 دیدگاه

مورینیو تیمش را چگونه به زمین می فرستد؟

ترکیب اصلی؛ بزرگترین چالش آقای خاص

با حضور زلاتان ابراهمیوویچ و هنریک میخیتاریان در ترکیب منچستریونایتد، چالش بزرگی بر سر راه مورینیو قرار دارد که وین رونی را در چه پستی بازی دهد.

ترکیب اصلی؛ بزرگترین چالش آقای خاص

 

به گزارش "ورزش سه"،  بحثی در مورد اینکه زلاتان در یونایتد چگونه خواهد بود وجود ندارد زیرا شماره 9 شیاطین سرخ، بارها و بارها خودش را ثابت کرده است. آنتونی مارسیال نیز فصل گذشته عملکرد خوبی داشته و بالاتر از انتظارات ظاهر شده و با در نظر گرفتن پدیده جوان یونایتد، مارکوس راشفورد، حال پیدا کردن جایی برای رونی در خط حمله یونایتد بسیار سخت می‌شود.


پیوستن هنریک میخیتاریان به یونایتد نیز یک مشکل دیگر برای رونی به وجود خواهد آورد. او منعطف تر، سریعتر و خلاق تر از رونی است که می‌تواند خط حمله را تغذیه کرده و بازی سازی کند. میخیتاریان در دورتموند شناور بود و دائما پستش از چپ به راست و از راست به چپ تغییر می‌کرد. تطبیق پذیری او یکی از بزرگترین برتری هایش نسبت به دیگران است و کاپیتان تیم ملی ارمنستان، در خط میانی می‌تواند در تمامی پست‌ها بازی کند.

 

 

1127020

 

 

مورینیو اعلام کرده که او با تصمیم لوئیس فان‌خال برای بازی دادن به رونی در خط میانی موافق نبوده است، تصمیمی که توسط روی هاجسون در تیم ملی انگلیس نیز ادامه پیدا کرد. اینکه کیفیت بالایی در پاس دادن داشته باشید یک چیز است ولی استفاده از این کیفیت و توانایی در لحظات حساس موضوع دیگری است. به نظر می‌رسد رونی تحت فشار نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. تا دیدار اول فصل مقابل بورنموث فاصله زیادی باقی نمانده، جایی که احتمالا رونی در پست شماره 10، ابراهیموویچ در پست شماره 9، مارسیال در چپ و میخیتاریان در سمت راست خط میانی بازی خواهند کرد.


همچنین کاپیتان آینده یونایتد نیز فعلا مشخص نیست. رونی  بازوبند را خواهد بست ولی اگر شرایط طوری پیش برود که رونی دیگر جایی در ترکیب اصلی نداشته باشد، مورینیو باید به فکر کاپیتان جدید باشد. حضور ابراهیموویچ  و میخیتاریان بدین معناست که دیگر بازیکنان یونایتد نظیر لینگارد،‌دیپای، ماتا، هررا،‌اشلی یانگ،‌یانوزای، پریرا و ویلسون،‌باید متمرکز باقی مانده و تلاش زیادی انجام دهند.


با توجه به عملکرد فصل گذشته، یانوزای،‌ویلسون،‌پریرا، هررا، دیپای و ماتا احتمالا باید به فکر جدایی از باشگاه باشند یا جایی در تیم اصلی نخواهند داشت مگر خلافش را ثابت کنند. یانگ، لینگارد و راشفورد احتمالا جانشین‌های میخیتاریان، ابراهیموویچ و مارسیال خواهند بود.

 

 

1092414

 

 

مورینیو همچنین اریک بیلی را به خدمت گرفته و انتظار می‌رود او و مارکوس روخو، جانشین‌های کریس اسمالینگ و فیل جونز باشند. حضور احتمالی پل پوگبا نیز بدین معنا خواهد بود که احتمالا رونی جایی در خط میانی تیمش نخواده داشت. اگر هافبک 23 ساله به یونایتد بپیوندد،‌ انتخاب اول مربی خواهد بود. او در کنار مایکل کریک،‌ زوج خط میانی را تشکل می‌دهند. همچنین احتمال دارد باستین شواین اشتایگر نیز در کنار او بازی داده شود و احتمالا اشنایدرلین نیمکت نشین خواهد بود.


خط دفاعی از متئو دارمیان، اسمالینگ، جونز و لوک شاو تشکیل خواهد شد و دخیا در درون دروازه آن ها را حمایت می‌کند. دیلی بلیند هم می‌تواند در دفاع وسط بازی کند و هم در دفاع چپ ولی شاید مورینیو از او در خط میانی استفاده کند و هافبک هلندی با اشنایدرلین برای بازی کردن رقابت کند. کمرون بورثویک جکسون که فصل گذشته 14 بازی انجام داد نیز تعویضی لوک شاو خواهد بود .


مورینیو،‌ سومین سرمربی یونایتد در چهار سال گذشته،‌ فقط و  فقط به پیروزی و کسب افتخار با شیاطین سرخ فکر می‌کند و اگر ماموریتش چیزی به جز این باشد، به جایی نخواهد رسید.

 

مگنا سنگوپتا -  ای پی ال ایندکس

ترجمه: روزبه مهری

 

دیدگاه‌ها