کد خبر : 1342410 | 30 تیر 1395 ساعت 13:48 | 19.1K بازدید | 0 دیدگاه

کم شانس اما امیدوار

آشنایی با تیم‌های لیگ شانزدهم (قسمت سوم)

در فاصله چند روز تا آغاز شانزدهمین دوره رقابت های لیگ حرفه ای ایران بد ندیدیم نگاهی گذرا به وضعیت تیم های حاضر در این فصل از رقابت ها داشته باشیم.

آشنایی با تیم‌های لیگ شانزدهم (قسمت سوم)

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روزنامه خبرورزشی ، شانزده تیم حاضر براساس پتانسیل و عملکردی که در نقل و انتقالات داشتند به چهار دسته تقسیم شدند که در گروه چهارم تیم هایی قرار گرفتند که در نیمه پایینی جدول باید به رقابت بپردازند. در سالی که رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بار دیگر برنامه های لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد باشگاه های لیگ برتری از حالا خود را آماده یکی از مهیج ترین چالش های فوتبال ایران کردند چهار تیم پیکان تهران، نفت تهران، ماشین سازی تبریزو فولادخوزستان  تلاش می کنند تا فصل را با شرایطی که دارند در بالاترین جایگاه ممکن در کمرکش جدول به پایان ببرند.


فولاد خوزستان؛ در انتظار روزهای فولادی


دیگر خبری از مربی کروات روی نیمکت نیست تا با اتکا به تفکرات مربی جوان و بومی فولادی ها فصل خوبی را پشت سر بگذارند. تیمی که بسیاری اعتقاد دارند معدن بازیکنان مستعد جنوب ایران است امسال هم می تواند با همین سیاست حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. فولاد که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت در نقل و انتقالات تابستانی حضور نصف و نیمه ای داشت اما با این حال نباید از کنار این نام به سادگی گذشت.

 

1127106


نیمکت؛ نعیم سعداوی


مدت ها بود تلاش می کرد تا فرصت هدایت فولاد نصیبش شود و حالا باید نشان بدهد که می تواند از عهده این ماموریت دشوار بربیاید. سعداوی در اولین تجربه مربیگری قطعا کار دشواری در اهواز خواهدداشت.


قفس توری؛ مهرداد طهماسبی


پیش بینی می شد فولادی ها در تابستان سراغ یک دروازه بان سرشناس تر بروند اما در نهایت به خرید نیم فصل گذشته خود اعتماد کردند تا طهماسبی مرد اول دروازه این تیم باشد.


ستون دفاعی؛عبدا.. کرمی


بازگرداندن این مدافع باتجربه و پا به سن گذاشته به اهواز می تواند ثابت کند سعداوی از تنها خرید پرسروصدای خود در تابستان به عنوان ستون تدافعی سود خواهد برد بلکه تجربه او به داد تیمش برسد.


میداندار؛ ماتیاس چاگو


تمدید قرارداد این هافبک سیه چرده و کامرونی می تواند بهترین خبر ممکن برای فولادی ها باشد چون چاگو حالا در سومین فصل از حضور در اهواز به عنوان میداندار این تیم شناخته می شود.


سورپرایز؛ میلاد پاک پرور


در روزهایی که فولاد خرید چندانی در نقل و انتقالات نداشت حضور این جوان جویای نام که در استقلال اهواز نشان داد از چه قابلیتی برخوردار است می تواند سورپرایز خوبی برای خوزستانی ها باشد.


موتور گلزنی؛ اسماعیل شریفات


بعد از یک فصل ناامید کننده حالا شریفات می تواند امید اول خط حمله فولادی ها باشد بلکه بار گلزنی را به دوش بکشد. شریفات که مشکلات زیادی با اسکوچیچ داشت حالا می تواند دوباره مرد کلیدی تیمش باشد.
 

نفت تهران؛ شهریار در پی آتش بازی


بعد از ماه ها سردرگمی در نهایت مالکیت این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد تا فعالیتش در همین پایتخت ادامه پیدا کند. اتفاقی که بدترین خبر ممکن را به بندرنشینان شمالی تحمیل کرد اما باعث خوشحالی سایر فوتبالدوستان شد که رویه انتقال تیم های به راحتی آب خوردن قطع شد! حالا نفتی ها با شیوه جدید مدیریتی و کادر فنی سرشناس خود به دنبال تکرار موفقیت های دو فصل گذشته است به خصوص بعد از حفظ مهره ها و جذب چند بازیکن باتجربه دیگر.

 

1127765


نیمکت؛ علی دایی


شهریار فوتبال ایران عادت دارد تیم های بلاتکلیف را تحویل بگیرد و با کمترین زمان ممکن آنها را آماده حضور در فصل جدید کند. بعد از تجربه این کار در راه آهن و صبا حالا نوبت به نفت رسید تا شهریار در پی آتش بازی باشد.


قفس توری؛ وحید شیخ ویسی


با جدایی بیرانوند حالا شیخ ویسی مرد اول تیمش در درون دروازه خواهد بود. گلری که هر وقت برای تیمش به میدان رفت نشان داد چیزی کمتر از رقیب ملی پوش خود ندارد و می تواند شماره یک نفتی ها باشد.


ستون دفاعی؛ محمد دانشگر


با جدایی زوج اصلی خط دفاع نفت حالا همه نگاه ها در ساختار تدافعی این تیم به محمد دانشگر جوان دوخته شده است. مدافعی که به پیراهن تیم امید هم رسید و حالا امید اول شهریار در این پست حساس است.


میداندار؛ ایمان مبعلی


مهندس نفتی ها در دو فصل گذشته باز هم در این تیم ماندنی شد تا بعد از تمام اتفاقاتی که در دوران فوتبالش با شهریار را تجربه کرده بود حالا میداندار و مغز متفکر تیم دایی در لیگ برتر تلقی شود.


سورپرایز؛ ارسلان مطهری


پدیده فصل قبل نفت که در اواخر کار به دلیل برخی مشکلات برای مدت های طولانی در تمرینات غیبت داشت حالا با آمدن دایی و کادر مدیریتی جدید امیدوار است با آرامش بیشتر دوباره توانایی هایش را نشان دهد.


موتور گلزنی؛ محمد قاضی

 

مهاجم موردعلاقه علی دایی با حضور این مربی در نفت دوباره شاگرد او شد تا همچنان امید اول شهریار در راه گلزنی لقب بگیرد. قاضی حالا وظیفه دشواری به عنوان مهاجم سرشناس نفتی ها پیش رو دارد.
 

ماشین سازی تبریز؛ غریبه آشنا


برای فوتبالدوستان قدیمی تبریز نام ماشین سازی توام است با خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیاد. تیمی که طرفداران پرشماری در دیار سهند دارد برای اولین بار توانست به لیگ برتر صعود کند تا تنور رقابت در این فصل میان تبریزی ها داغ تر از هر زمان دیگری شود. نکته جالب این که ماشین سازی نه تنها به نسبت دو همشهری دیگر خود رد نقل و انتقالات کم نیاورد بلکه ستاره های زیادی را نیز سبزپوش کرد تا غریبه آشنای این فصل لیگ برتر با توپ پر وارد شود.

 

1126771


نیمکت؛ رسول خطیبی


مربی جوانی که از میانه های فصل قبل هدایت ماشین سازی را در دست گرفت و برای اولین بار توانست این تیم را لیگ برتری کند تنها مربی است تجربه هدایت هر سه تیم تبریزی در این رقابت ها را در کارنامه اش به ثبت رسانده است.


قفس توری؛مانوئل فرناندز مونیز


در آخرین ریخت و پاش باشگاه تازه وارد به لیگ برتر شاهد حضور یک گلر سرشناس اسپانیایی در چارچوب دروازه اش خواهیم بود، گلری که تا فصل قبل در لالیگا پیراهن دیپورتیوو لاکرونیا را می پوشید.


ستون دفاعی؛ بهمن کامل


یکی از خریدهای لیگ برتری این فصل می تواند ستون دفاعی ماشین سازان نیز لقب بگیرد. بهمن کامل که در فولاد چهره شد با آن جثه و قوای بدنی که دارد امید اول رسول در ساختار تدافعی خواهد بود.


میداندار؛ آندرانیک تیموریان


ماشین سازی برای این که میانه میدان خود را تقویت کند نیاز به یک بازیکن سرشناس داشت تا برایش میدانداری کند از همین رو بهترین گزینه برای رسول آندو تیموریان کاپیتان تیم ملی ایران بود که مشتری نداشت!


سورپرایز؛ پیام صادقیان


استعدادی که در سال های گذشته هرز رفت اولین خرید جنجالی تیم تبریزی بود تا حسابی طرفداران ماشین سازی را سورپرایز کند. حالا همه منتظر هستند ببینند این بازیکن زیر نظر رسول دوباره احیا می شود یا...


موتور گلزنی؛ سیدجلال رافخایی


بعد از سال ها پوشیدن پیراهن ملوان حالا در نوک پیکان خط حمله ماشین سازی به عنوان امید اول گلزنی به میدان خواهد رفت تا با اتکا به شم گلزنی این مهاجم تبریزی ها به دنبال چالشی هیجان انگیز باشند.

 

پیکان تهران؛ آسانسور لیگ برگشت


سقوط و صعودهای پیکان در ادوار لیگ برتر به قدری زیاد بوده که لقب آسانسور لیگ برتر برای این تیم در نظر گرفته شده است. پیکانی ها که چه از نظر مالی چه از نظر امکانات سخت افزاری چیزی کم ندارند حالا با کادر فنی جدید در بازگشت به سطح اول باشگاهی ایران به دنبال شکست طلسم های چند سال اخیر خود هستند و در این راه دل به خریدهای باتجربه و پابه سن گذاشته دارند تا بلکه با تلفیقی از جوانان جویای نام بتوانند در لیگ ماندنی شوند.

 

1121359


نیمکت؛ مجید جلالی


با وجود کارنامه ای که در سال های گذشته از خود برجای گذاشت باز هم بدون تیم نماند و این بار هدایت دیگر خودروساز پایتخت را برعهده گرفت به این امید که بتواند فصل بهتری نسبت به حضورش در سایپا رقم بزند.


قفس توری؛ رحمان احمدی


سال ها حضور در سپاهان از این گلر شمالی یک دروازه بان باتجربه ساخت تا جزو خریدهای مسن پیکانی ها برای حفاظت از چارچوب دروازه باشد. رحمان که سال های پایانی فوتبالش را می گذراند باید ثابت کند حرف های زیادی دارد که بزند.


ستون دفاعی؛ امیر حسین صادقی


مدافع سرشناس پیکانی ها می تواند ستون دفاعی تیمش لقب بگیرد. صادقی که فصل خوبی را با صبا به پایان رساند وقتی دید تکلیف این تیم مشخص نیست ترجیح داد به جمع سایر استقلالی های پیکان بپیوندد.


میداندار؛ ابوالفضل ابراهیمی


آخرین خرید تابستانی پیکانی ها اختصاص به این هافبک کارکشته داشت به این امید که بتواند همچون دوران حضورش در صبا میداندار اصلی خودروسازان نیز باشد و رهبری تیم را در دست بگیرد.


سورپرایز؛ ماهان رحمانی


یکی از معدود خریدهای جوان جلالی برای پیکانی ها می تواند سورپرایز این فصل خودروسازان نیز لقب بگیرد. رحمانی که در سایپا هم شاگرد جلالی بود حالا باید در پیکان قابلیت هایش را به رخ بکشد.


موتور گلزنی؛ آرش برهانی


دو فصل ناامید کننده را در استقلال پشت سر گذاشت اما با این حال پیکانی ها اعتقاد خاصی به این مهاجم کرمانی دارند و امیدوارند دومین گلزن برتر ادوار لیگ برتر موتور گلزنی اش را با پیکان روشن کند.

دیدگاه‌ها