کد خبر : 1342452 | 30 تیر 1395 ساعت 14:44 | 125.7K بازدید | 0 دیدگاه

بمب‌های تابستانی

گران‌ترین نقل و انتقالات تابستان 2016

چند روز پیش چلسی موفق شد تا انگولو کانته، هافبک فرانسوی لسترسیتی را با 30 میلیون یورو به خدمت بگیرد. اما آیا کانته گرانترین انتقال فصل تابستان خواهد بود؟

گران‌ترین نقل و انتقالات تابستان 2016

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه تا 31 آگوست و پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی زمان زیادی باقی مانده است، اما خیلی از تیم های بزرگ قاره سبز بازیکنان مهمی را به ترکیب خود اضافه کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا به گران‌ترین نقل و انتقالات انجام شده در این یک ماه بپردازیم

 

1- هالک – زنیت به شانگهای – 46.1 میلیون یورو

 

بعد از سپری کردن 4 فصل در لیگ روسیه، هالک مهاجم تنومند و برزیلی زنیت‌سن‌پترزبورگ با قراردادی گزاف به  تیم شانگهای چین پیوست تا از این به بعد، شاهد بازی او در سوپرلیگ این کشور باشیم. هالک حالا رکورد گران‌ترین بازیکن این کشور پهناور و قاره آسیا را در اختیار دارد.

 

1127813

 

 

2- سادیو مانه – ساوتهمپتون به لیورپول – 36 میلیون یورو

 

سادیو مانه، مهاجم تیم ساوتهمپتون را می‌توان جزء بهترین خریدهای این فصل جزیره تا به حال محسوب کرد. البته لیورپول در سال‌های اخیر خریدهای زیادی مثل لالانا و لورن از ساوتهمپتون انجام داده است.

 

1127814

 

گرانت ژاکا – مونشن گلادباخ به آرسنال – 34 میلیون یورو

 

اولین خرید آرسن ونگر در تابستان، گرانت ژاکا سویسی بود که برای تقویت خط میانی توپچی‌ها به این تیم پیوست. بعد از درخشش در یورو 2016، این هافبک سویسی با 34 میلیون یورو در جمع گران‌ترین انتقالات تابستانی قرار گرفت.

 

1127815

 

میچی باتشوایی – مارسی به چلسی – 33.2  میلیون یورو

 

در حالیکه تیم‌های زیادی از لیگ برتر مثل تاتنهام و وستهام نیز خواهان خرید این مهاجم بلژیکی بودند، آنتونیو کونته موفق شد تا این ستاره جوان را با مبلغ حدودا 33 میلیون یورو به جمع آبی‌های لندن اضافه کند.

 

انگولو کانته – لستر سیتی به چلسی – 30 میلیون یورو

 

چلسی دومین خرید تابستانی خود را معطوف به یکی از درخشان‌ترین بازیکنان فصل قبل لسترسیتی کرد. کانته که در یورو 2016 نیز به همراه فرانسه حاضر بود، از ارکان اصلی قهرمانی شاگردان رانیه‌ری در فصل گذشته لقب گرفت. این هافبک تنومند، حالا از شاگردان کونته محسوب می‌شود.

 

1127816

 

 

مت هوملس – دورتموند به بایرن مونیخ – 31.5 میلیون یورو

 

یکی دیگر از بازیکنانی که در سال‌های اخیر از جمع زنبو‌های وستقالن به بایرن پیوست، مت هوملس، مدافع مقتدر تیم ملی آلمان بود که از محصولات آکادمی باواریایی‌ها نیز به شمار می‌آید. مت هوملس، قبل از یورو، با 31.5 میلیون یورو به جمع شاگردان آنچلوتی پیوست.

 

1113939

 

 

اریک بیلی – ویارئال به منچستریونایتد – 30 میلیون یورو

 

اولین خرید مورینیو برای منچستر یونایتد، اریک بیلی از ویارئال بود که با مبلغ 30 میلیون یورو و قراردادی چهارساله، برای تقویت خط دفاعی شیاطین سرخ به این تیم ملحق شده است. از بیلی به عنوان یکی از ارکان اصلی خط دفاعی منچستر در فصل آتی نام برده می‌شود

 

1127817

 

رناتو سانچز – بنفیکا به بایرن مونیخ – 27.5 میلیون یورو

 

ستاره پرتغال و یکی از بازیکنان اصلی قهرمان یورو 2016، قبل از شروع این مسابقات با قراردادی به ارزش 27.5 میلیون یورو به جمع بایرنی‌ها ملحق شد. سران بایرن موفق شدند علیرغم رقابت با رئال مادرید، این ستاره را با مبلغ خوبی خریداری کنند. قطعا بعد از درخشش سانچز در یورو، آنها مجبور بودند پول بیشتری را برای جذب سانچز بپردازند.

 

1125572

 

هنریک میختاریان – دورتموند به منچستر یونایتد – 26.3 میلیون یورو

 

هافبک ارمنستانی دورتموند، از ابتدا یکی از اهداف اصلی مورینیو در فصل نقل و انتقالات به شمار می‌آمد و آقای خاص بالاخره موفق شد تا این بازیکن خلاق دورتموند را جذب کند . به گفته مورینیو، میختارین محور اصلی حملات منچستری ها در فصل جاری خواهد بود. برای درخشش زلاتان در لباس منچستر، حضور پاسور خلاقی مثل میختاریان ضروری به نظر می رسید.

 

میرالیم پیانیچ – رم به یوونتوس – 25.4 میلیون یورو

 

آلگری موفق شد پیانیچ، هافبک طراح و خوش تکنیک تیم رم را در ابتدای تابستان به خدمت بگیرد. پیانیچ 26 ساله که با شماره 5 در ترکیب بیانکونری‌ها به میدان خواهد رفت، مورد توجه سران بایرن مونیخ نیز قرار داشت اما ترجیح داد در فوتبال ایتالیا به بازی کردن ادامه دهد.

 

1127818

 

کریچواک – سویا به پاری‌سن‌ژرمن – 21.8 میلیون یورو

 

بعد از جدایی اونای امری از هدایت سویا و پیوستن او به این باشگاه متمول فرانسوی، این سرمربی موفق ترجیح داد تا یکی از شاگردان سابقس را نیز به همراه خود به این تیم پاریسی منتقل کند. قیمت انتقال کریچواک ، 21.8 میلیون یورو اعلام شده است.

 

آلوارو موراتا – یوونتوس به رئال مادرید – 24 میلیون یورو

 

مهاجم فیکس لاروخا در مسابقات یورو 2016، بعد از گذراندن 2 فصل درخشان در جمع بیانکونری‌ها، با استفاده از بند موجود در قراردادش، دوباره به جمع بازیکنان رئال مادرید برگشت. البته با توجه به احتمال نیمکت نشینی موراتا در حضور بی بی سی، اما هنوز شایعات زیادی مبنی بر انتقالش به فوتبال جزیره وجود دارد.

 

1127819

 

بریل ایمبولو – بازل به شالکه – 22 میلیون یورو

 

بعد از نمایش درخشان ایمبولو در مسابقات یورو 2016 با پیراهن سوییس، سران شالکه تصمیم گرفتند تا این مهام 22 ساله را با مبلغ 22 میلیون یورو به جمع بازیکنان خود اضافه کنند.

 

ایکای گوندوغان – دورتموند به منچسترسیتی – 21 میلیون یورو

 

از زمان حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ، شایعاتی مبنی بر تمایل پپ برای به خدمت گرفتن گوندوغان شنیده می‌شد و وی بالاخره موفق شد این هافبک خوش نقش آلمانی را با مبلغ 21 میلیون یورو در منچسترسیتی به خدمت بگیرد. گوندوغان مسابقات یورو 2016 را به علت مصدومیت از دست داد.

 

1127820

 

ساموئل اومتیتی – لیون به بارسلونا – 21 میلیون یورو

 

بالاخره مسئولان باشگاه بارسلونا تصمیم گرفتند تا خط دفاعی خود را تقویت کنند و در راستای این هدف، ساموئل اومتیتی، مدافع جوان لیون را به خدمت گرفتند. این مدافع جوان که از مرحله دوم یورو به ترکیب تیم ملی فرانسه اضافه شد، می‌تواند در قلب خط دفاعی بلوگرانا به میدان برود و در کنار جرارد پیکه، زوج خط دفاعی این تیم را تشکیل بدهد.

 

گایتان – بنفیکا به اتلتیکو مادرید – 19.7 میلیون یورو

 

در حالیکه در سالهای گذشته، اخبار زیادی در مورد انتقال گایتان به منچستر یونایتد شنیده می شد، دیگو سیمئونه موفق شد تا این هافبک پرتعالی را به ویسنته کالدرون بکشاند و خط میانی این تیم مادریدی، بیش از پیش تقویت شود.

 

ویسنت یانسن – آلکمار به تاتنهام – 18.6 میلیون یورو

 

پوچتینو برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان، تصمیم گرفت ویستن یانسن، آقای گل فصل گذشته لیگ هلند را با 18.6 میلیون یوو به تیمش اضافه کند. حالا با حضور یانسن و هری کین، می‌توان تاتنهام را دارای یکی از بهترین خط حمله‌های فوتبال اروپا دانست.

 

1127821

 

کوین وولند – هافنهایم به بایرلورکوزن – 17 میلیون یورو

 

بایرلورکوزن موفق شد تا کوین وولند، ستاره 23 ساله هافنهایم را به خدمت بگیرد. این بازیکن آلمانی، تونایی بازی کردن در تمامی خطوط هجومی لورکوزن را داراست و می تواند بار زیادی از خط حمله لورکوزن را به دوش بکشد.

 

احمد موسی – زسکا مسکو به لسترسیتی – 15 میلیون یورو

 

رانیه‌ری و لسترسیتی در فصل نقل و انتقالات، تنها نظاره گر تاراج ستارگان خود نبودند و موفق شده‌اند احمد موسی، فوروارد نیجریه ای زسکا مسکو را با مبلغ 15 میلیون یورو، خریداری کنند تا بتوانند نمایش خارق العاده خود را در فصل گذشته تکرار کنند.

 

جوردن ایبه – لیورپول به بورنموث – 15 میلیون یورو

 

بعد از گذراندن چند فصل ناموفق در لیورپول و قرض دادن به دیگرتیم‌های لیگ برتر، جوردن ایبه باعث شد تا گران‌ترین انتقال تاریخ بورنموث رقم بخورد و این مهاجم با مبلغ 15 میلیون یورو به این تیم انگلیسی ملحق شود.

دیدگاه‌ها