کد خبر : 1342995 | 02 مرداد 1395 ساعت 10:42 | 20K بازدید | 1 دیدگاه

استقلال و پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی دارند و واگذاری آزادی به آنها بی‌معناست

گودرزی: ورزشگاه آزادی برای تیم ملی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: صندلی گذاری ورزشگاه آزادی و داشتن شماره نظم‌دهی حضور تماشاگران را مشخص و مشکلات را کمتر می‌کند.

گودرزی: ورزشگاه آزادی برای تیم ملی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمود گودرزی در جریان بازدید از ورزشگاه آزادی اظهار داشت: با صندلی‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی، 78116 صندلی با شماره در این ورزشگاه خواهیم داشت. این شماره‌گذاری نظم‌دهی حضور تماشاگران را مشخص و مشکلات را کمتر می‌کند. دوستان قول‌ داده‌اند، طبق ضرب‌الاجل تعیین شده تا بیستم مرداد کار صندلی‌گذاری را به اتمام برسانند. با این وجود، تولید صندلی و نصب آن روی بتن‌های ورزشگاه زمان می‌برد. طبق پیش‌بینی پایان مرداد و اوایل شهریور ورزشگاه آزادی آماده خواهد شد.

 

وی در مورد اینکه تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی‌های خود را برگزار می‌کنند و آیا این احتمال دارد که این ورزشگاه به آنها واگذار شود، تصریح کرد: این ورزشگاه «ملی‌» است و تنها اختصاص به این دو تیم ندارد. این دو باشگاه ورزشگاه اختصاصی دارند و واگذاری معنایی پیدا نمی‌کند.

 

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) چه شرایطی دارد و آیا به تراکتورسازی تعلق می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: این مسئله در حال بررسی است و شاید باشگاه‌ها در استان‌ها بهتر بتوانند نگهداری کنند. در این شرایط، دیگر صندلی‌ها را نمی‌شکنند.

 

گودرزی در واکنش به این موضوع که کارلوس کی‌روش از اینکه نتوانست از زمین اصلی ورزشگاه آزادی برای تمرینات تیم ملی استفاده کند، گلایه‌‌هایی را مطرح کرده بود، گفت: آزادی متعلق به مسابقات رسمی تیم ملی و سراسری باشگاه‌هاست و برای تمرین کردن نیست. اگر قرار باشد هر تیمی اراده کند و بخواهد در این زمین تمرین کرده و آن را خراب کند، برای برگزاری مسابقات دچار مشکل می‌شویم. همان‌طور که گفتم زمین ورزشگاه آزادی برای مسابقات تیم ملی و سراسری باشگاه‌ها است.

 

وی در مورد اینکه این ورزشگاه ایراداتی دارد، خاطرنشان کرد: بله، مطالعاتی روی این استادیوم صورت گرفته و بر اساس معیارها آب‌دهی آن مانند برخی از ورزشگاه‌ها مشکل دارد. همچنین مشکلاتی دیگری نیز دارد که در 20 سال اخیر تغییرات عمده‌ای نداشته و پیشرفتی نکرده است. سال گذشته با دستور رئیس جمهور، تیمی از شهرداری روی ورزشگاه آزادی مطالعه کرده و اگر اعتبارات تامین شود، برای استحکام آن، اقداماتی صورت می‌‌گیرد.

 

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه با ترکیب جدید هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس ظاهرا قرار نیست مدیرعامل این دو باشگاه انتخاب شوند، گفت: شما این‌طور فکر می‌کنید. اعضای هیئت مدیره تعیین شده‌اند و آنها باید درباره انتخاب مدیرعامل تصمیم‌گیری کنند. آنها گزینه خودشان را به ما پیشنهاد داده و رایزنی‌های خودشان را انجام می‌دهند، اما طبق قانون اختیار در دست خودشان است.

 

گودرزی در واکنش به استعفای سیدکامل تقوی‌نژاد و حسین‌زاده از هیئت مدیره استقلال گفت: یکی از آنها کناره‌گیری کرده، اما استعفای دیگری در کار نیست و کارشان را خواهند کرد.

 

وی در خصوص وضعیت ورزشکاران برای حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو تصریح کرد: تاکنون در 15 دوره المپیک شرکت کرده‌ایم که 8 دوره آن پس از انقلاب بوده است. ظرفیت کسب مدال ورزشکاران میانگین 4 مدال در هر دوره المپیک است. این عدد بر اساس مبنای المپیک 2012 لندن است. ما دنبال پیشرفت و گرفتن نتایج خوب در المپیک هستیم. ورزشکاران تمرینات و اردوهای خوبی را داشته‌اند. پیش‌بینی از المپیک دشوار است، اما عدد 4 مدال میانگین ما بوده و امیدواریم در المپیک شاهد کار خوبی از همه ورزشکاران باشیم.

 

وی در واکنش به ماجرای کنار گذاشتن کشور روسیه از المپیک به دلیل ماجرای دوپینگ‌های اخیر ورزشکاران این کشور و اینکه واکنش ایران نسبت به این قضیه چیست، گفت: این یک میدان ورزشی است و نباید این میدان رنگ و بوی سیاسی بگیرد. دوپینگ پدیده شومی است که سیاستگذاران و مدیران که اداره ورزش را به عهده دارند، با آن برخورد می‌کنند، اما اینکه با این موضوع کشوری بزرگ را که در دوره‌های مختلف در المپیک افتخار آفرینی کرده، بخواهیم کنار بگذاریم زیبنده نیست.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این مسئله که شائبه سیاسی بودن کنار گذاشتن روسیه از المپیک هم وجود دارد، اظهار داشت: شاید این ماجرا یک فعالیت سیاسی باشد که البته این مسئله هم قطعی نیست. اینکه به خاطر دوپینگ چند ورزشکار دیگر، ورزشکارانی که دوپینگ نکرده‌اند را کنار بگذارند، صحیح نیست.

 

گودرزی در پاسخ به این سؤال که آیا با شروع تمرینات تیم ملی فوتبال در تهران قرار است حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان هم برای روحیه دادن به ملی‌پوشان در تمرین حاضر شود، خاطرنشان کرد: من از این موضوع خبر ندارم.

 

دیدگاه‌ها