کد خبر : 1343001 | 02 مرداد 1395 ساعت 11:16 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

با اعلام امیر عابدینی در "ورزش سه"

دو تیم از لیگ برتر سقوط می‌کنند

با مخالفت صریح امیر عابدینی به عنوان کارشناس سازمان لیگ برتر مصوبه پیشین سازمان لیگ برتر مبنی بر سقوط دو تیم از لیگ برتر در فصل پیش رو اجرایی خواهد شد و صعود 2.5 تیم از دسته اول به لیگ برتر منتفی شد.

دو تیم از لیگ برتر سقوط می‌کنند

به گزارش "ورزش سه"، امیر عابدینی در این باره می‌گوید:  آن چیز که در مراسم قرعه کشی لیگ برتر اعلام شد مصوبه فدراسیون فوتبال نبود! گویا دوستان فراموش کرده بودند که سازمان لیگ برتر در این باره مصوبه‌ای داشته و این مصوبه تأیید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال  را نیز داشته است. بر این اساس قرار بود با 18 تیمی شدن لیگ یک سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر از 3 تیم به دو تیم و سهمیه سقوط از 5 تیم به 3 تیم کاهش یابد. این مصوبه فصل پیش رو زمان اجرای آن است! مصوبه به همراه ابلاغ دکتر اسدی و دستور تاج به عنوان رئیس سازمان لیگ برتر در اختیار هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار گرفت و در نشستی که به همین منظور با حضور آنها برگزار شد دوستان حرف‌های ما را شنیدند و قرار شد که تصمیم نهایی را مهدی تاج اعلام کند که البته اعلام کرده است. همان تصمیم قبلی اجراء خواهد شد.


امیر عابدینی ادامه داد: در این نشست دلایل مختلف را مطرح کردیم. از جمله این که این مصوبه حاصل یک کار کارشناسی در آن برهه از زمان بوده و اگر قرار باشد پیش از اجراء وتو شود دیگر انگیزه‌ای برای کار کارشناسی باقی نمی‌ماند و بی شک از این پس برای تصمیم گیری‌ها مهم کار کارشناسی انجام نخواهیم داد و تنها نظر خواهیم داد!


اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خوشبختانه به دقت دلایل کارشناسی ما را شنیدند. یکی از دلایل ما برای اجرایی شدن این مصوبه کاهش تیم‌های دسته اولی از 28 تیم به 18 تیم در یک فاصله زمانی بوده و آن وقت که لیگ یک با حضور 28 تیم برگزار می‌شود 2.5 تیم صعود می‌کردند اما اکنون با 18 تیمی شدن لیگ یک از فشار بازی‌ها کاسته شده‌اند. از سویی در شرایطی می‌خواستیم برگزار کننده بازی پلی‌آف باشیم که تیم‌های دسته اولی مجاز به استفاده از بازیکن خارجی نیستند درست برخلاف تیم‌های لیگ برتری. در پلی آف هایی که تا اکنون برگزار شده فقط یک بار یک تیم دسته اولی پیروز شده است! اما در خارج از این کشور این طور نیست و تیم‌های دسته دومی به دسته اولی نزدیک هستند. به طور مثال در جام حذفی آلمان می‌بینید تیم‌های دسته دومی – تیم‌های دسته اولی را شکست می‌دهند و به مرحله بالاتر می‌رسند.


با اعلام صعود دو تیم از دسته اول به لیگ برتر عدم شفافیت در مرحله پلی‌آف هم برای تیم‌های دسته اولی از بین رفته است و اکنون تیم‌های دسته اولی می‌دانند برای صعود باید اول یا دوم شوند.


رئیس سازمان اقتصادی فوتبال در خصوص تبلیغات محیطی و حق پخش آن‌هم در آستانه بازی‌ها گفت: اقداماتی در حال انجام است. به خصوص در مورد تبلیغات محیطی. قرار است امروز جلسات نهایی در این باره برگزار شود و بعد مفاد آن را اعلام خواهیم کرد.


امیر عابدینی در پایان پیرامون در آمد باشگاه‌ها از اپراتورها که پیش‌تر فقط به تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی اختصاص داشت، گفت: نمی‌شود درآمد این باشگاه‌ها را به چالش کشید. این باشگاه‌ها و دیگر باشگاه‌های پرطرفدار یک پتانسیلی دارند و در حال استفاده از این پتانسیل هستند. اما کاری که ما اکنون انجام داده‌ایم تعمیم این درآمد به همه باشگاه‌ها است. یک قرارداد پایه برای همه تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود و در ادامه این تعداد طرفداران تیم هستند که سبب افزایش در آمد می‌شوند. حسن این اقدام این است که تیم  های کم طرفدار برای جذب طرفدار ترغیب خواهند شد.

دیدگاه‌ها