کد خبر : 1343123 | 02 مرداد 1395 ساعت 18:20 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

بهداد:امیدوارم‌کسی از من‌توقع‌مدال نداشته‌باشد

بهداد سلیمی حال و روز خوبی دارد. البته این حال و هوا، پیش از اتفاقی بود که برای بهادر افتاده و بعد از مراسم بدرقه رییس جمهوری است

بهداد:امیدوارم‌کسی از من‌توقع‌مدال نداشته‌باشد

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن، با حوصله می‌ایستد و از شرایط خودش و بقیه بچه‌های تیم می‌گوید. حواسش به بهادر هم هست.

وقتی خبرنگاران، ناراحتی مولایی بعد از حذف را مطرح می‌کنند، می‌گوید: «شورای عالی فنی در این باره تصمیم گرفت و ما هم به آن احترام می‌گذاریم. مولایی با وجود تمام شایستگی‌ها و رقابت نزدیکی که داشت خط خورد. با این حال می‌دانم که شرایط سختی دارد. تنهایش نمی‌گذارم و کمکش می‌کنم تا دوباره برگردد. بهادر جوان است و فرصت‌های زیادی دارد برای افتخار آفرینی.»


فضا که عوض می‌شود و صحبت‌ها به سمت بقیه وزنه‌برداران می‌چرخد، بهداد سلیمی طوری حرف می‌زند که نسبت به شرایط بقیه ملی‌پوشانی که راهی ریو می‌شوند، امیدوار است اما نمی‌خواهد در مورد خودش مطمئن حرف بزند. با اینکه از حس و حالش می‌توان فهمید اوضاع رکوردهایش خوب است اما نمی‌خواهد در مورد خودش طوری حرف بزند که توقع بی‌مورد به وجود آورد. به هر حال مدتی قبل رباط صلیبی پاره کرده و همین که در این مدت خود را به این حد از شرایط ایده‌آل رسانده، باید او را چهره‌ای خاص نامید اما با این حال ترجیح می‌دهد کسی درباره شانس مدال‌آوری‌اش حرف نزند: «انتظار داشتن مدال از من بی‌انصافی است. مدت‌ها مصدوم بوده‌ام و اثرات این آسیب دیدگی، همچنان با من هست با این حال تمام تلاشم را کرده‌ام تا به آمادگی برسم. اینکه در مسابقه چه اتفاقی می‌افتد، قابل پیش‌بینی نیست. فقط از مردم می‌خواهم برایم دعا کنند. امیدوارم کسی از من توقع مدال نداشته باشد چراکه این توقع از من با مصدومیتی که پشت سر گذاشتم، بی انصافی است.»


او با این حال آمادگی ذهنی‌اش را کتمان نمی‌کند: «از نظر ذهنی به صددرصد آمادگی رسیده‌ام، از نظر رکوردی هم 90 درصد آماده هستم، کمتر از یک ماه به المپیک مانده و تلاش می‌کنم به صددرصد آمادگی برسم. من در رکوردگیری که انجام شد در یک ضرب 210 کیلو و در دو ضرب وزنه 250 کیلویی را زدم.»


حذف احتمالی روس‌ها که تاثیر مستقیمی روی نتایج وزنه‌برداری ایران دارد، پرسش دیگری است که از بهداد سلیمی پرسیده می‌شود. او می‌گوید: «حذف این کشور 100 درصد تاثیرگذار است. آنها در 4 وزن دوم از 85 کیلو تا سنگین‌وزن مدعی هستند. البته ما هم وزنه‌برداران خوبی داریم.» بهداد با این توضیح بحث را به کیانوش رستمی و سهراب مرادی می‌کشاند؛ دو وزنه‌بردار ایران که شانس زیادی برای کسب مدال طلا دارند: «این دو وزنه‌بردار در اردو و رکوردگیری‌های داخلی، رکوردهای جهان را جابه‌جا کرده‌اند و با این شرایط شانس مدال طلا هستند. این دو باعث شده‌اند تا امروز امیدهای زیادی در وزنه‌برداری وجود داشته باشد. من فکر می‌کنم نه از نظر تعداد مدال، بلکه از نظر رنگ مدال نتیجه بهتری نسبت به چند دوره قبل بگیریم و یکی از المپیک‌های خیلی خوب‌مان را پشت سر بگذاریم.»  وزنه‌بردار قهرمان فوق‌سنگین ایران و جهان درباره اینکه شما هم حریفی از روسیه دارید یا مهم‌ترین رقیب شما گرجستانی است، ادامه می‌دهد: «اگر روسیه بتواند در المپیک شرکت کند، یک مدعی در وزن من دارد. از شرایط حریف گرجستانی هم خبر دارم؛ او هفته پیش در رکوردگیری در یک ضرب 211 کیلو و در دو ضرب 251 کیلو را مهار کرد اما شرایط مسابقه فرق می‌کند. باید صبر کنیم تا روز مسابقه.»  سلیمی در پایان درباره حمایت از ورزشکاران و جوایزی که در نظر گرفته شده نیز با سوالی مواجه می‌شود اما طوری پاسخ می‌دهد که انگار در گذشته بدقولی‌هایی دیده است: «باید ببینیم شرایط بعد از المپیک چطور می‌شود تا به این سوال پاسخ دهیم.»

دیدگاه‌ها