کد خبر : 1343302 | 03 مرداد 1395 ساعت 08:54 | 16.4K بازدید | 1 دیدگاه

جغرافیای لیگ یک:

شمالی‌های کم تعداد در برابر لشگر جنوبی‌ها

کمتر از دو هفته تا آغاز لیگ دسته اول باقی مانده است و فصل فوتبالی برای هجده تیم حاضر در لیگ یک از هفدهم مرداد ماه آغاز خواهد شد.

شمالی‌های کم تعداد در برابر لشگر جنوبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، اگر در یک نگاه اجمالی بخواهیم جغرافیا لیگ دسته اول را برانداز نماییم پی می بریم که شمالی ها گه از نوع مرکز و شرق و غربش دارای کمترین سهمیه در این لیگ هستند و سهم اصلی را در بین هجده تیم حاضر در این مسابقات را جنوبی ها و مرکز نشین ها دارند.

استان کرمان (مس کرمان - مس رفسنجان - گل گهر سیرجان)

کرمان را می توان پایتخت لیگ یک نامید، مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان چند سالی است که اینجا روزگار می گذرانند، مسی ها چه از نوع کرمانی و چه رفسنجانی همواره از مدعیان صعود به لیگ برتر بوده اند، کمی آن سو تر گل گهر نه آنچنان در تب و تاب صعود بوده و نه زیاد دغدغه سقوط داشته است.

استان گیلان (سپیدرود رشت – ملوان انزلی)

یکی از فوتبالی ترین استان های کشور پس از مدت ها نماینده ای در لیگ برتر نخواهد داشت، گیلانی ها پس از آنکه نحسی لیگ سیزدهم گریبان داماش را گرفت و منجر به سقوط آن ها شد در لیگ پانزدهم هم در ثانیه های پایانی ملوان را از دست دادند تا پس از سال ها در جدول لیگ برتر نامی از تیم های گیلانی نبینیم، از آن سو اما سپیدرود با عملکرد خوب در فصل گذشته پس از 6 سال دوباره به لیگ یک رسید تا بعد از مدت ها شاهد داربی قدیمی سپیدرود – ملوان باشیم.

استان مازندران (نساجی قائم شهر – خونه به خونه بابل)

به اتفاق آرا می توان نساجی را به عنوان پدر بزرگ لیگ یک انتخاب کرد، تیم ریشه دار و دوست داشتنی نساجی و هوادران پرشورش این فصل همانند همیشه فصل را با امیدواری آغاز خواهند کرد تا شاید بتوانند طلسم حضور مازنی ها در لیگ برتر را بشکنند، از سوی دیگر تیم متمول خونه به خونه که فصل قبل با خرید امتیاز به لیگ یک آمده بود و به شکل عجیبی از قافله صعود بازماند این فصل هم با سرمایه گذاری بیشتر به دنبال حضور هرچه سریعتر در سطح اول فوتبال ایران است.

استان تهران (راه آهن یزدان – بادران تهران)

یکی از خنثی ترین شهرآورد های تاریخ لیگ یک را دو تیم تهرانی برگزار خواهند کرد، جایی که تیم قدیمی و ریشه دار راه آهن به مصاف تیم متمول بادران خواهد رفت، همان تیمی که فصل گذشته در گام پایانی دیدار فینال گونه صعود به لیگ یک را به سپیدرود رشت واگذار کرد و با خرید امتیاز پارسه این کلاس را جهشی گذراند تا فصل 95/96 را در لیگ آزادگان بگذراند.

استان خوزستان (استقلال اهواز – نفت مسجدسلیمان)

استقلال اهواز تازه سقوط کرده و نفت مسجدسلیمان نماینده های خوزستان در لیگ یک خواهند بود، استانی که تعداد نماینده های لیگ برتری اش بیشتر از لیگ یک آزادگان است.

استان بوشهر (ایرانجوان بوشهر – پارس جنوبی جم)

بوشهری ها پس صعود پارس جنوبی جم صاحب دو نماینده در لیگ یک شدند و فصل آینده شاهد برگزاری دیدار های گرمی در این استان جنوبی کشور خواهیم بود، به نظر نمی رسد بوشهری ها در حال حاضر برنامه ای برای حضور در لیگ برتر داشته باشند، پارس جنوبی پس از مدت ها کش و قوس سرمربی خود را انتخاب کرد و ایرانجوان هم همچون فصل گذشته با مشکلات مالی دست به گریبان است.

استان فارس (فجر سپاسی شیراز)

تیم دوست داشتنی فجرسپاسی پس از آنکه فصل گذشته با مشکلات فراوان در نهایت نتوانست بین سه تیم بالایی جدول قرار بگیرد برای فصل آینده هم باید این وضعیت را تحمل کند، اما شیرازی ها همواره نشان داده اند با دست خالی هم می توانند از مدعیان صعود به لیگ برتر باشند.

استان لرستان (خیبر خرم آباد)

خیبر که فصل گذشته را در لیگ یک خوب شروع کرده بود در نهایت با نتایج نیم فصل دوم در میانه های جدول قرار گرفت و برای فصل آینده هم امیدواری چندانی به بالانشینی نخواهد داشت.

استان مرکزی (آلومینیوم اراک)

صنعتی ترین شهر ایران فصل گذشته اولین حضور در لیگ یک را تجربه کرد، آلومینیوم اراک با پشتوانه مالی خوب پای به مسابقات خواهد گذاشت، اما رقابت سختی با تیم های مدعی برای صدرنشینی خواهد داشتو

استان یزد (فولاد یزد)

تا لحظه نگارش، هنوز خبری از شروع تمرینات تیم یزدی مخابره نشده، فولاد یزد در چند سال گذشته همواره تا پای فروش امتیاز پیش رفته اما هر بار بنا به دلایلی این امر محقق نشده است، باید دید برنامه یزدی ها برای حضور در فصل آینده چیست!

استان البرز (اکسین کرج)

اکسین، یکی از تیم های تازه تاسیس فوتبال کشور هرچند فصل گذشته لیگ دو را با حاشیه های فراوان به پایان رساند، اما فصل آینده را با کادر باتجربه خود پرامید آغاز خواهد کرد، شاید اولین هدف آن ها تثبیت جایگاه در لیگ یک باشد.

دیدگاه‌ها