کد خبر : 1343305 | 03 مرداد 1395 ساعت 09:00 | 23.5K بازدید | 0 دیدگاه

16 قلعه‌چی لیگ برتر زیر نظر ورزش سه

ایرانی‌ها در مصاف حیثیتی با برزیلی‌ها

دو روز دیگر لیگ شانزدهم آغاز می‌شود و سه دروازه‌بان حاضر در تیم ملی، رقابت خود را از هفته اول آغاز خواهند کرد، این در حالی است که قفس‌های توری تیم‌های لیگ برتری در هفته اول یک غایب بزرگ دارند، مهدی رحمتی از استقلال.

ایرانی‌ها در مصاف حیثیتی با برزیلی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته اول دیدارهای لیگ شانزدهم آغاز خواهد شد و اغلب تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها دروازه‌بان اصلی خود را شناخته‌اند.

 

با بررسی سنگربانان اصلی تیم‌های مختلف لیگ برتر همراه "ورزش سه"، باشید:

 

استقلال خوزستان، جدایی دروازه‌بان مطرح

 

1127791

 

قهرمان لیگ پانزدهم دروازه‌بان اصلی خود را در این رقابت‌ها از دست داد، درحالی‌که همه در فکر حضور یک گلر نامدار در جمع استقلالی‌های خوزستان بودند این تیم دروازه‌بان نامداری به جمع خود اضافه نکرد تا گودرز داودی گلر اصلی این تیم نام بگیرد، البته داودی به دلیل اخراج در بازی سوپرجام، در این دیدار جای خود را به دروازه‌بان تازه‌وارد برزیلی این تیم یعنی رافائل روبالو خواهد داد.

 

پرسپولیس، خیالی که از ابتدای لیگ راحت شد

 

1124833

 

سرخ پوشان خیلی زود و پس از پایان بازی‌های لیگ پانزدهم قرارداد خود را با علیرضا بیرانوند بستند تا از همان ابتدای فصل نقل و انتقالات خیال خود را از بابت دروازه راحت کنند. بیرانوند یکی از دروازه‌بان‌های حاضر در اردوی تیم ملی است که درخشش از بازی ابتدایی سرخ پوشان برایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیرانوند در نیم فصل نیز خیال پیوستن به جمع پرسپولیسی‌ها را داشت اما این تصمیم میسر نشد تا وی در فصل نقل و انتقالات به این جمع بیاید.

 

استقلال، شوک در دو هفته اول

 

1127829

 

استقلالی‌ها یکی از مؤثرترین مهره‌های خود را در لیگ شانزدهم نیز به همراه خواهند داشت، کاپیتان مهدی رحمتی در این لیگ نیز قرار است خیال آبی پوشان و هواداران این تیم را درون دروازه راحت کند اما این دروازه‌بان در دو هفته ابتدایی لیگ نمی‌تواند به دلیل محرومیت انضباطی از دروازه استقلالی‌ها حراست کند و مربیان این تیم بالاجبار از سیدحسین حسینی درون دروازه استفاده خواهند کرد.

 

تراکتورسازی، تثبیت قارتالی درون دروازه

 

1122369

 

تبریزی‌ها نیز در لیگ شانزدهم دغدغه‌ای از بابت دروازه ندارند، آنها در این بازی‌ها نیز از محمدرضا اخباری استفاده خواهند کرد، دروازه‌بان جوان فوتبال ایران که فصل گذشته به جمع سرخ‌پوشان تبریز اضافه شد یکی از سه ضلع دروازه‌بان‌های ملی‌پوش حاضر در لیگ است که در ادامه درخشش خود در لیگ قبلی، به دنبال تثبیت در تیم ملی است. محمدرضا اخباری که از بازیکنان محبوب هواداران تراکتورسازی است یکی از معدود دروازه‌بان‌هایی بود که در همه بازی‌های فصل قبل حضور داشت و باوجود حضور در بازی‌های تیم ملی امید، حتی در یک دیدار نیز  نیمکت نشین نشد.

 

نفت تهران، دو انتخاب علی دایی

 

1077526

 

نفتی‌ها که یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ برتر بودند پس از آمدن علی دایی، قالب اصلی خود را شناختند و شروع به جذب بازیکن‌های موردنظر کردند، البته درون دروازه با توجه به حضور وحید شیخ ویسی که در لیگ پانزدهم در تعدادی از بازی‌های این تیم به میدان رفت و جذب میلاد فراهانی از تیم صبا که در یک سوم پایانی لیگ قبلی مورد اعتماد کامل دایی قرارگرفته بود هنوز مشخص نیست کدام دروازه‌بان درون دروازه قرار خواهند گرفت. در این میان ممکن است با توجه به تجربه بیشتر شیخ ویسی، وی در اولین دیدار درون دروازه نفتی‌ها قرار بگیرد تا در بازی اول در برابر سرمربی سابق خود، قرار بگیرد.

 

ذوب آهن، رشید، همچنان بدون رقیب

 

1116524

 

ضلع سوم رقابت دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ برتر برای رسیدن به تیم ملی رشید مظاهری است، دروازه‌بانی که در دو فصل اخیر فراتر از حد تصور ظاهر شد و توانست نام خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی دروازه‌بانی در تیم ملی مطرح کند. مظاهری با توجه به جدایی صادقی از جمع ذوبی‌ها، اکنون خود را در این تیم بی‌رقیب می‌بیند و به دنبال ادامه روند خود در سال‌های اخیر است.

 

صبا، امید قمی‌ها به لک

 

1095699

 

دروازه‌بان اصلی تیم صبا در لیگ شانزدهم همانند فصل پیش، حامد لک خواهد بود. وی که در بازی‌های لیگ قبلی به‌عنوان گلر شماره یک کار خود را آغاز کرد با روند پرفراز و نشیب خود درنهایت نیمکت نشین شد تا لیگ را از کنار زمین به‌پایان برساند. وی امسال نیز در این تیم حضور خواهد داشت و با توجه به جدایی دروازه بان دیگر این تیم، احتمالاً به‌عنوان گلر موردنظر صمد مرفاوی درون دروازه راه پیدا می‌کند. البته قمی‌ها در ابتدای نقل و انتقالات با محسن فروزان به توافق رسیدند اما خیلی زود وی را از دست دادند.

 

سایپا، دروازه نارنجی پوشان همچنان در دست فلاح زاده

 

1095228


خودروسازان نیز دروازه‌بان فصول قبل خود را حفظ کردند، آنها برای لیگ شانزدهم نیز حامد فلاح زاده را درون دروازه خود می‌بینند تا روند کم نوسان خود را در این پست بازهم حفظ کنند، فلاح زاده نیز که از دروازه‌بانان کم حاشیه فوتبال ایران است که به‌احتمال زیاد مورد اعتماد حسین فرکی نیز قرار خواهد گرفت.

 

گسترش فولاد، یک گلر بهتر از پدر و مادر

 

1124487

 

گسترش فولادی‌ها یکی از پر سر و صداترین تیم‌های حاضر در بازار نقل و انتقالات بودند که بدون شک مهم‌ترین خریدشان درون دروازه انجام شد، گسترشی‌ها خیلی زود توانستند مهم‌ترین دروازه‌بان لیگ قبلی را جذب کنند تا فرناندو خسوس که پیش از توانست با خوزستانی‌ها به قهرمانی برسد از دروازه یاران کمالوند حراست کند، خسوس یکی از دروازه‌بان‌هایی بود که در تمام بازی‌ها حضور داشت و بیشترین کلین شیت را به نام خود زد، وی دو بار نیز برای خوزستانی‌ها گل‌سازی کرد. عبداله ویسی یک بار درباره این دروازه‌بان گفته بود گلر خوب از پدر و مادر هم بهتر است!

 

پدیده، به دنبال درخشش دوباره گردان در مشهد

 

1125410

 

شهاب گردان که اولین بار با تیم ابومسلم مشهد توانست نام خود را در فوتبال ایران مطرح کند پس از سال‌ها حضور در تیم‌های ذوب‌آهن، پرسپولیس و سپاهان بازهم به مشهد بازگشت تا دوباره بتواند خود را به سطح اول فوتبال ایران برساند، گردان در فصل نقل و انتقالات به جمع پدیده‌ای ها اضافه شد.

 

سپاهان، هندوانه دربسته ویسی

 

1124470

 

پس از پیوستن ویسی به جمع سپاهانی‌ها، او به دنبال تجربه موفق استفاده از دروازه‌بان برزیلی در استقلال خوزستان، این بار، لی اولیویرا را به ایران آورد تا بتواند بازهم موفقیت را تکرار کند، البته فیزیک این دروازه‌بان که در جام شهدای حرم مشاهده شد نشان داد که او احتیاج به تمرینات فشرده دارد تا به آمادگی کامل برسد و به‌نوعی می‌توان گفت مهره موردنظر سپاهانی‌ها و ویسی، هندوانه دربسته‌ای است که باید برای بررسی، منتظر آغاز بازی‌های لیگ ماند.

 

فولاد خوزستان، در ادامه نیم فصل

 

1086982

 

فولادی‌ها نیم فصل گذشته اقدام به جذب مهرداد طهماسبی کردند، او که از تراکتورسازی به این تیم آمد آرام آرام خود را به درون دروازه رساند و در لیگ شانزدهم نیز دروازه‌بان اصلی نعیم سعداوی خواهد بود. طهماسبی که پیش‌ازاین در جمع صبایی‌ها درخشیده بود پس از یک فصل کم‌فروغ بودن، امسال به دنبال تکرار موفقیت‌های خود خواهد بود.

 

مشهد، سوغاتی از برزیل

 

1125345

 

مشهدی در لیگ شانزدهم از یک دروازه‌بان برزیلی درون دروازه خود سود می‌برند، آندره نازاریو گلریست که موردتوجه فرهاد کاظمی قرارگرفته است و در بازی‌های لیگ شانزدهم از دروازه مشهد حراست خواهد کرد تا خیال این تیم را از بابت درون دروازه راحت کند.

 

پیکان، دومین گلر کاپیتان لیگ

 

1122739

 

رحمان احمدی نیز پس از سال‌ها از جمع سپاهانی‌ها جدا شد تا ادامه فوتبال خود را در تهران و در جمع پیکانی‌ها پی بگیرد، رحمان که از سوی کادر فنی به‌عنوان کاپیتان تیم انتخاب‌شده است پس از جام جهانی از لیست دروازه‌بان‌های حاضر در تیم ملی دور شد و در لیگ شانزدهم به دنبال این است تا با درخشش در جمع خودروسازان به دوران اوج خود بازگردد.

 

ماشین‌سازی، از بازی مقابل بارسلونا در دیدار برابر فولاد

 

1126785

 

ماشین سازان در اولین دیدار خود با فولادی‌ها رودررو خواهند شد، آنها که به دنبال دروازه‌بان‌های خارجی متعددی بودند درنهایت با مانوئل فرناندز به توافق رسیدند تا وظیفه حراست از دروازه خود را به وی بسپارند، این دروازه‌بان که پیش از در لالیگا به بازی می‌پرداخت در عضویت تیم دپورتیو لاکرونیا قرار داشت و برای این تیم در چند بازی به میدان رفت.

 

صنعت نفت، بازگشته گلر ایرانی از هلند

 

 

1123517

 

عقیل اعتمادی، دروازه‌بان ایرانی که سال‌ها در فوتبال هلند مشغول بود که برای دومین بار به ایران آمد تا سال‌ها پس از حراست از دروازه تراکتورسازی، این بار به جنوب برود و به‌عنوان دروازه‌بان منتخب نادر دست‌نشان برای آبادانی ها گلری کند، البته نفتی‌ها حسن هوری را به‌عنوان یکی از مهره‌های قدیمی تیم خود در اختیار دارد، با توجه به تجربه و کاپیتانی هوری در جمع آبادانی ها اصلاً بعید نیست او در اولین دیدار این تیم به میدان برود.

دیدگاه‌ها