کد خبر : 1343448 | 03 مرداد 1395 ساعت 15:21 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

اصفهانیان: لیگ‌‎برتری‌هارا باقوانین جدیدآشناکردیم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: برای بازیکنان و کادر تیم های تبریزی و اهوازی دوره‌های توجیهی را برگزار کردیم.

اصفهانیان: لیگ‌‎برتری‌هارا باقوانین جدیدآشناکردیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان درخصوص برگزاری دوره‌های توجیهی برای تیم‌های لیگ برتری گفت: کمیته داوران برای اولین بار دوره‌های توجیهی برای مربیان و بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتر را برگزار کردیم. با توجه به تغییرات صورت گرفته در قوانین داوری قصد داشتیم پیش از آغاز، مسابقات تیم‌ها را با این تغییرات آشنا کنیم. در همین راستا نکات آموزشی و قوانین بازی به حاضران ارائه شد.

 

وی خاطرنشان کرد: روز جمعه اول مردادماه در تبریز  برای تیم‌های تراکتورسازی‌، گسترش فولاد و ماشین سازی تبریز این کلاس یک روزه برگزار کردم. همچنین زاهد بحرینی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان خوزستان نیز برای تیم های صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان تغییرات جدید را تدریس کرد. هدف اصلی ما از برگزاری این دوره‌ها برای تیم ها این بود که کلیه دست اندرکاران برگزاری یک مسابقه اعم از کادر فنی، بازیکنان به قوانین داوری آگاه باشند.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون در خصوص برگزاری دوره توجیهی برای داوران لیگ دسته اول تصریح کرد: دوره سه روزه‌ای را برای داوران لیگ دسته اول در نظر گرفته‌ایم. این دوره از 13 تا 15 مردادماه در هتل المپیک برگزار می‌شود. برهمین اساس طبق مصوبه کمیته داوران هیئت فوتبال استانها تا 5 مرداد ماه فرصت دارند، اسامی داوران منتخب خود را برای کلاس توجیهی و دانش افزایی لیگ دسته اول فوتبال به دپارتمان داوری معرفی کنند. همچنین برای نخستین بار قرار است دوره آموزشی و توجیهی را برای داوران رده سنی پایه برگزار کنیم.

 

اصفهانیان در خصوص طرح استعدادیابی در 8 منطقه از کشور تاکید کرد: این طرح را در فصل جاری مسابقات در دستور کار قرار دادیم و می‌خواهیم آن را عملیاتی کنیم. به همین ترتیب بعد از تقسیم بندی استان‌ها، پیشکسوتان داوری هیئت فوتبال استان‌ها، بازی‌های داخلی در استان‌های خود را زیر نظر می‌گیرند و در نهایت از هر منطقه 10 داور جوان به دپارتمان داوری معرفی می شوند. پس از آن در یک پروسه زمانی مشخص برای داوران جوان معرفی شده دوره‌های آموزشی و دانش افزایی متعددی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم جایگزین مناسب و ارزنده ای برای پشکسوتان داوری داشته باشیم.

 

رئیس کمیته داوران در پایان گفت: از فردا (4 مردادماه) مسابقات لیگ برتر فصل جدید آغاز می‌شود، امیدوارم با قضاوت‌های خوب شاهد اشتباهات کمتری از آنها باشیم.

دیدگاه‌ها