کد خبر : 1343542 | 03 مرداد 1395 ساعت 19:03 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

خبر فوری: روسیه در المپیک شرکت می‌کند

محرومیت روس‌ها با نظر فدراسیون‌های جهانی

کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت که ورزشکاران روسیه را به طور کلی از شرکت در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو محروم نکند و تصمیم‌گیری در مورد ورزشکاران هر رشته را به عهده فدارسیون بین‌المللی آن رشته بگذارد.

محرومیت روس‌ها با نظر فدراسیون‌های جهانی

به گزارش ورزش سه، این کمیته گفته است که مانع از شرکت آن دسته از ورزشکاران روسی خواهد شد که شرایط مورد نظر فدراسیون‌های بین المللی را تأمین نکنند. کمیته بین المللی المپیک در عین حال اعلام کرده که فدراسیون بین المللی هر ورزش مختار است که کل ورزشکاران روسیه را به طور کلی از شرکت در آن ورزش در المپیک ریو محروم کند یا ورزشکاران را به طور انفرادی مورد نظر قرار دهد.


کمیته بین المللی المپیک در پی انتشار گزارشی از حمایت دولت روسیه از دوپینگ سازمان یافته، با برگزاری نشستی اضطراری مشغول بررسی درخواست محرومیت همه ورزشکاران این کشور از شرکت در المپیک شد. اما سرانجام مسئولان این کمیته تصمیم گرفتند ممنوعیت کلی علیه روسیه وضع نکنند.


پیش‌تر ورزشکاران دو و میدانی روسیه و فدراسیون دو و میدانی این کشور به استفاده گسترده از دوپینگ متهم شدند و فدراسیون بین المللی دو و میدانی تصمیم گرفت فدراسیون روسیه را از شرکت در المپیک ۲۰۱۶ ریو محروم کند.


کمیته المپیک روسیه و ۶۸ ورزشکار این کشور علیه این تصمیم درخواست تجدیدنظر کردند، اما دیوان داوری ورزش پس از بررسی شواهد ارائه شده از سوی دو طرف، رأی به ابقای حکم محرومیت روسیه داد.
این حکم با اعتراض شماری از قهرمانان دو و میدانی روسیه روبرو شد.

دیدگاه‌ها