کد خبر : 1343560 | 03 مرداد 1395 ساعت 20:10 | 76K بازدید | 0 دیدگاه

کاش این بازی تماشاچی داشت

علیدایی - علیمنصور در نبرد سرخ-آبی

تیم فوتبال استقلال از فردا کارش را در لیگ شانزدهم در بازی با نفت استارت می‌زند.

علیدایی - علیمنصور در نبرد سرخ-آبی

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال با خریدهایی که در فصل نقل و انتقالات کرده تنها به قهرمانی در لیگ‌برتر فکر می‌کند هرچند که نفت‌تهران در تمام این سال‌ها نشان داد که حریف جدی برای آبی‌پوشان تهرانی است. بازی استقلال ـ نفت به خاطر حضور مربیان سرخابی روی نیمکت این تیم همیشه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و در ادامه به ارائه چند نکته جذاب از این بازی خواهیم پرداخت.


1. علیرضا منصوریان سرمربی جدید استقلال فصل گذشته در نفت‌تهران سرمربیگری کرد و نکته جالب این است که نتایج بسیار خوبی برابر تیم فعلی‌اش گرفت. منصوریان در کسوت سرمربیگری نفت 3 بار این تیم را در لیگ‌برتر شکست داده و تنها در یک بازی شکست خورده است.


2. از بین بازیکنان استقلال علی قربانی، وریا غفوری، یعقوب کریمی و میلاد زکی‌پور بازیکنانی هستند که سابقه بازی در تیم حریف را دارند.


3. از بین بازیکنان نفت‌تهران محمد قاضی، ایمان مبعلی و میلاد فخرالدینی بازیکنانی هستند که سابقه بازی در استقلال را دارند و بی‌تردید انگیزه زیادی برای بازی برابر تیم سابقشان دارد.


4. از بین بازیکنان دو تیم میلاد فخرالدینی سابقه گلزنی به نفت را دارد و وریا غفوری و علی قربانی که امروز عضو تیم فوتبال استقلال هستند با پیراهن نفت به تیم فعلی‌شان گلزنی کرده‌ اند.


5. نفت‌تهران از زمان حضور در لیگ‌برتر 4 سرمربی را روی نیمکت خود دیده است؛ این تیم از لیگ دهم که در لیگ‌برتر حضور دارد سابقه کار کردن با حسین فرکی، منصور ابراهیم‌زاده، یحیی گل‌محمدی و علیرضا منصوریان را دارد و علی دایی پنجمین مربی لیگ‌برتری این تیم است. این در حالی است که استقلال در این مدت تنها امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی را روی نیمکت خود دیده است و منصوریان سومین سرمربی این تیم محسوب می‌شود.

 

1128845


6. جالب است که بدانید سرمربی فصل گذشته استقلال بهترین کارنامه را برابر نفت‌تهران داشته است. پرویز مظلومی به عنوان سرمربی استقلال تا حالا 5 برد در لیگ و جام‌حذفی برابر نفت‌تهران به دست آورده است و تنها در یک بازی از این تیم شکست خورده است. مظلومی در بازی برگشت فصل گذشته هم تنها شکست خود را برابر نفت‌تهران تجربه کرده است.


7. نکته جالب این است که علیرضا منصوریان که فصل گذشته سرمربی نفت‌تهران بود آمار فوق‌العاده‌ای را برابر استقلال به ثبت رسانده است. او در 4 بازی که در لیگ‌برتر روی نیمکت نفت‌تهران بوده 3 بار استقلال را شکست داده و تنها در یک بازی شکست خورده است.


8. در تاریخ بازی‌های دو تیم استقلال در 5 بازی موفق شده نفت را شکست دهد، در 4 بازی از این تیم شکست خورده و 3 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


9. یحیی گل‌محمدی تنها مربی دو تیم است که برابر حریف خود شکست نخورده است. یحیی گل‌محمدی در لیگ سیزدهم سرمربی نفت‌تهران بود که در بازی رفت موفق به پیروزی برابر استقلال شد و بازی برگشت با نتیجه مساوی به پایان رسید.


10. بهترین برد استقلال برابر نفت‌تهران مربوط به پیروزی 3 بر صفر این تیم در لیگ یازدهم می‌شود و بدترین شکست این تیم به شکست 2 بر صفر در بازی رفت لیگ چهاردهم برمی‌گردد.

 

1128846


11. علیرضا منصوریان در کسوت سرمربی سه بار با علی دایی تقابل داشته است که نتایج نسبتا خوبی برابر او به دست آورده است. منصوریان یک بار با پرسپولیس علی دایی در لیگ چهاردهم مساوی کرده است و در 2 بازی رفت‌وبرگشت فصل گذشته هم به یک پیروزی و تساوی دست پیدا کرده است.


12. نکته جالب درباره علی دایی این است که او فصل گذشته در قامت سرمربیگری صبای قم فصل را با استقلال تمام کرد و حالا به عنوان سرمربی نفت‌تهران فصل را با این تیم آغاز می‌کند.


13. نفت‌تهران در فصل نقل و انتقالات علی قربانی، سیدجلال حسینی، وحید امیری، مهدی شیری، سعید لطفی، سیامک کوروشی، میلاد زکی‌پور، وحید بوحمدان و علیرضا بیرانوند را از دست داد و به جای آنها با بازیکنانی مثل اکبر صادقی، احمد آل‌نعمه، ایگور پراهیچ، ماهان بغدادی، محمد قاضی و میلاد فخرالدینی را جذب کرد.


14. استقلال در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مثل حنیف عمران‌زاده، آرش برهانی، وحید طالب‌لو، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خرسندنیا، مهدی مومنی، سجاد شهباززاده، پروپجیچ و عادل شیحی را از دست داد و به جای آنها آرش افشین، بختیار رحمانی، رابسون، علی قربانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، کاوه رضایی و فرشید باقری را جذب کرد.


15. ترکیب احتمالی نفت‌تهران: میلاد فراهانی، محمد دانشگر، ایگور پراهیچ، میلاد فخرالدینی، وحید حمدی‌نژاد، علی عزتی، اکبر صادقی، ارسلان مطهری، ایمان مبعلی، عیسی آل‌کثیر و محمد قاضی.


16. ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، هرائر مگویان، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید باقری، بختیار رحمانی، خسرو حیدری، جابر انصاری و کاوه رضایی.

دیدگاه‌ها