کد خبر : 1343562 | 03 مرداد 1395 ساعت 20:15 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی تیم های ذوب آهن و مشهد

16 نکته از نبرد سبزپوشان و سیاه جامگان

بازی های لیگ شانزدهم از روز دوشنبه آغاز می شود و مشهدی ها در اولین بازی خود به سراغ قهرمان جام حذفی خواهند رفت.

16 نکته از نبرد سبزپوشان و سیاه جامگان

به گزارش "ورزش سه"، تیم های مشهد و ذوب آهن در اولین بازی خود در لیگ شانزدهم به میزبانی مشهدی ها به میدان می روند.


با بررسی شانزدهم نکته از بازی های این دو تیم با یکدیگر همراه "ورزش سه" باشید:


1. یکی از جالب ترین نکات این بازی و تیم های حاضر در لیگ برتر، تغییر نام یکی از باشگاه های حاضر است، مشهدی ها که پیش از این با نام سیاه جامگان در لیگ برتر و دسته اول حضور داشتند این روزها با نام مشهد شناخته می شوند.


2. این دو تیم تاکنون در دو دیدار با یکدیگر روبرو شدند، دو دیداری که حاصل بازی دو تیم در لیگ پانزدهم بود . هر دو بازی مشهد و ذوب آهن با برتری ذوبی ها به پایان رسید، آنها در بازی اول توانستند در مشهد با نتیجه یک بر صفر و در بازی برگشت و در اصفهان با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسند. به نوعی می توان گفت ذوبی ها با چهار گل در برابر تنها گل مشهدی ها از آنها پیشترند.


3. ذوبی ها پیش از آغاز لیگ با شوک بزرگی روبرو شدند، آنها یکی از بهترین بازیکنان سال های اخیر خود، قاسم حدادی فر را به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از دست دادند و ماه ها نمی توانند از وی استفاده کنند. این اتفاق در حالی افتاد که این تیم در ایتدای لیگ قبلی نیز مهرداد قنبری، مدافع چپ ثابت خود را به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی تا پایان فصل از دست دادند.


4. مهدی رجب زاده بهترین گلزن بازی های این دو تیم است، او تا کنون توانسته دو بار دروازه جریف را باز کند در حالی که علی حمام، مسعود حسن زاده و حسین کریمی بازیکنانی هستند در بازی های مستقیم این دو تیم یک بار توانستند گلزنی کنند.


5. هر دو تیم مربیان موفق فصل خود را حفظ کردند، فرهاد کاظمی و یحیی گل محمدی مربیان مشهد و ذوب آهن در فصل پیش رو نیز روی نیمکت این تیم خواهند نشست تا در لیگ شانزدهم نیز هدایت این تیم ها را برعهده داشته باشند.


6. بهترین گلزن و تاثیرگذارترین بازیکن ذوبی ها در این تیم ماندگار شد تا در لیگ شانزدهم نیز با پیراهن سبز رنگ به میدان بروند، مهدی رجب زاده به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن این تیم و مرتضی تبریزی به عنوان گلزن ترین بازیکن ذوب آهن، در بین یاران گل محمدی باقی ماندند.


7. رضا عنایتی به عنوان بهترین گلزن مشهدی ها از این تیم جدا شد، وی که در لیگ قبلی 5 بار موفق به گلزنی شد در فصل آینده در صبا به میدان می رود این در حالیست که حمیدرضا علی عسگر به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن این تیم در نیم فصل دوم که گل ماندگاری این تیم در لیگ برتر را به ثمر رساند، مشهدی باقی ماند.


8. هر دو تیم یک دیدار مهم را در سال 95 به انجام رساندند دیداری که منجر به نتیجه ای ماندگار شد، ذوبی ها با رسیدن به فینال جام حذفی توانستنددر برابر استقلال تهران به پیروزی برسند و در کسب عنوان قهرمانی حذفی دبل کنند، در طرف دیگر مشهد در آخرین بازی لیگ پانزدهم در حالی تنها باید در برابر ملوانی ها به پیروزی با اختلاف دو گل می رسید تا در لیگ برترر ماندگار شود توانست با نتیجه دو صفر به پیروزی برسد و لیگ برتری بماند.


9. فرهاد کاظمی سابقه مربیگری در تیم ذوب آهن را در کارنامه خود دارد، وی در لیگ دوازدهم توانست با نشستن روی نیمکت این تیم در دیدارهای پلی آف به برتری برسد و از سقوط ذوبی ها به لیگ دسته اول ممانعت کند، این در حالیست که یحیی گل محمدی تاکنون در هیچ تیم مشهدی به مربیگری نپرداخت.


10. محمدرضا خانزاده را می توان تنها بازیکن مشترک فعلی این دو باشگاه دانست، مدافع سابق تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان که نیم فصل را در تیم ذوب آهن گذراند برای لیگ شانزدهم به عضویت تیم مشهد درآمد و برای این تیم به میدان می رود.


11. ذوبی ها یکی از کم تحرک ترین تیم های حاضر در بازار نقل و انتقالات بودند، آنها تاکنونتنها سه بازیکن را به عضویت خود درآوردند، یاسر فیضی، محمد ستاری و جری بنگستون سه بازیکنی هستند که در لیگ شانزدهم برای این تیم به میدان خواهند رفت.


12. بر عکس اصفهانی ها، مشهدی ها فعالیت زیادی در بازار نقل و انتقالات تابستانی ها داشتند و بازیکنان نامداری را جذب این تیم کردند. آنها تاکنون توانستند رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، روح اله سیف الهی، رضا درویشی، عباس عسگری، ایوب کلانتری، حسین بادامکی، مرتضی قدیمی پور، مرتضی رنجبر، فرشاد هاشمی و وحید نجفی بازیکنانی هستند که به این تیم پیوستند و در این میان حضور پنج بازیکن پرسپولیسی جالب به نظر می رسد.


13. علی رغم فعالیت کم ذوبی ها در بازار نقل و انتقالات، آنها در زمینه صدور قرارداد بازیکنان تیم خود بسیار فعال عمل کردند، مسعود حسن زاده و کاوه رضایی به عنوان دو بازیکن تاثیرگذار و گلزن این تیم، سینا عشوری که برای گذراندن خدمت سربازی در تراکتورسازی حضور داشت، هادی محمدی، هاشم بیک زاده، احمد امیرکامدار، محمد باقر صادقی و ولید اسماعیل بازیکنانی هستند که از تیم جدا شدند.


14. چند مهره جدا شده از جمع سیاه جامگان را نیز می توان از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم دانست، رضا عنایتی، حسین کریمی و حسین زامهران سه بازیکنی هستند که توانستند برای مشهدی ها تاثیرگذار باشند اما پیراهن این تیم را از تن خارج کردند. به غیر از این سه بازیکن علی رضا نقی زاده، مصطفی احمدی، بهروز افشار، محمدحسن عین افشار و بازیکنان آفریقایی این تیم نیز مشهد را ترک کردند.


15. ترکیب احتمالی مشهدی ها برای بازی در هفته اول آندره نازاریو، رضا نورمحمدی، محمد خانزاده، عباس کاظمیان، رضا شربتی، مصطفی احمدی، حمیدرضا علی عسگر، روح اله سیف الهی، ایوب کلانتری، وحید نجفی و رضا درویشی خواهد بود.


16. ترکیب احتمالی ذوب آهنی ها برای بازی در هفته اول رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهرداد قنبری، مهدی مهدی پور، محمد ستاری، مهدی رجب زاده، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و یاسر فیضی خواهد بود.

دیدگاه‌ها