کد خبر : 1343568 | 03 مرداد 1395 ساعت 20:32 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

فردا؛ بازگشت آبودان به لیگ برتر

تیم صنعت نفت بعد از دو سال دوری از مسابقات با بازی مقابل صبا به لیگ برتر بازخواهد گشت.

فردا؛ بازگشت آبودان به لیگ برتر

به گزارش"ورزش سه"، دیدار دو تیم صبای قم و صنعت نفت آبادان از ساعت 20:45 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام آغاز خواهد شد تا صنعت نفت بعد از دو سال دوری از مسابقات باز هم در لیگ برتر به میدان برود. با هم 16 نکته از این دیدار را بررسی می‌کنیم.

 

1-  صبا از سومین دوره مسابقات لیگ برتر در این مسابقات حضور پی در پی داشته، در حالی‌که تیم صنعت نفت تنها پنج دوره و به صورت متناوب در لیگ برتر حاضر بوده است.
2-  بهترین مقام تیم صبا در لیگ برتر مقام سومی و بهترین مقامی که صنعت نفت کسب کرده، مقام سومی بوده است.
3-  تیم صبای قم در مسابقات لیگ برتر 384 بار به میدان رفته است که 122 برد، 149 مساوی و 13 باخت حاصل عملکرد این تیم بوده است.
4-  تیم صنعت نفت آبادان تاکنون 162 بازی در لیگ برتر انجام داده که حاصل آن 43 برد، 42 مساوی و 77 باخت بوده است.
5-   نادر دست نشان و صمدمرفاوی بعد از مدتی غیبت دوباره به تیم لیگ برتر بازگشته‌اند.
6-   آخرین حضور صمد مرفاوی در لیگ برتر با تیم پیکان بوده است که به همراه این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد و آخرین حضور نادردست نشان در لیگ برتر هم به سال 86 و تیم پگاه گیلان مربوط می‌شود که همراه این تیم به فینال جام حذفی هم رسید.


7-   صعود تیم صنعت نفت آبادان به همراه نادر دست نشان چهارمین تجربه این سرمربی همراه با تیم‌های خود در صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود.
8-   بازیکنان مربی تیم صبای قم صمد مرفاوی که اصلیتی آبادانی دارد در مقابل همشهری‌های خود صف‌آرایی خواهند کرد.
9-   آخرین دیدار دو تیم در لیگ برتر با برتری دو بر یک تیم صبای قم به پایان رسید. این بازی در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد. بازی رفت را هم در آبادان صبا سه بر دو به سود خود پایان داده بود.
10-  در تاریخ لیگ برتر دو تیم 8 مرتبه با هم مسابقه داده‌اند، که در این میان پنج برد سهم صبا و یک برد سهم صنعت نفت بوده است. ضمن اینکه دو بازی هم به تساوی رسیده‌اند.
11-   نکته جالب گلزنی غلامرضا عنایتی و کریم اسلامی در ترکیب تیم صبا به صنعت نفت می‌باشد، بازیکنانی که شانس گلزنی دوباره مقابل این تیم را دارند.
12-   غلامرضا عنایتی که به تیم بادران پیوسته بود با پیوستن صمد مرفاوی به صبا به این تیم آمد و در این بازی کاپیتان صبایی‌ها خواهد بود.


13-  هنوز کارت بازی بازیکنان خارجی صبا صادر نشده و صبای قم هم بازیکن خارجی ندارد.
14-  نتیجه سه بر دو پرتکرارترین  و البته پرگل‌ترین نتیجه در بازی‌های دو تیم بوده است که سه بار در تاریخ این دوباشگاه در لیگ برتر اتفاق افتاده است.
15-  حسین ساکی، حکیم نصاری، رشید آلبی، رضا نوروزی، قیل اعتمادی، فرشاد فرجی، کیم، مصطفی احمدی و میلاد شعبانلو بازیکنان ورودی تیم صنعت نفت آبادان می‌باشند.
16-  امید جهانبخشی، پویا سیف پناهی، حمید دیوسالار، رضا عنایتی، علی فاطمی، علی ابراهیمی، قاسم دهنوی، منصور تنهایی، مهران امیری، هاشم بیک زاده، وحید علی آبادی و کیوان امرایی بازیکنان ورودی صبا در پنجره تابستانه می‌باشند.

دیدگاه‌ها