کد خبر : 1343809 | 04 مرداد 1395 ساعت 19:08 | 53.6K بازدید | 0 دیدگاه

ناصری طلا بود

سیاه‌جامگان 2 - ذوب 1؛ اولین شگفتی لیگ شانزدهم

سیاه جامگان با 2 گل عباس عسگری و رضا درویشی در مشهد کار بزرگی کرد و قهرمان جام حذفی را از پیش رو برداشت.

سیاه‌جامگان  2 - ذوب 1؛ اولین شگفتی لیگ شانزدهم

 

 

به گزارش "ورزش سه"، در دومین بازی هفته سیاه جامگان با گل‌های عباس عسگری(15) و رضا درویشی(74) در مقابل تک گل ذوب آهن که توسط محمدرضا عباسی (86) به ثمر رسید، 3 امتیاز این دیدار را به حساب خود واریز کرد.


هفته اول لیگ شانزدهم، ساعت 18 ورزشگاه ثامن مشهد


داور: حسن اکرمی       کمک ها: محمدرضا امینی، محمد راهی

 

کارت زرد:
مهدی مهدی پور (13) از ذوب آهن

محمد ناصری (61) از سیاه جامگان


سیاه جامگان

محمد ناصری، میثم حسینی، محمدرضا خانزاده، رضا شربتی، عباس کاظمیان، مصطفی احمدی، حمیدرضا علی عسگر، ایوب کلانتری، روح الله سیف اللهی، عباس عسگری(90 سعید مرادی) و رضا درویشی(75 حسین بادامکی)
سرمربی: فرهاد کاظمی


ذوب آهن

رشید مظاهری، وحید محمدزاده(70 مهدی رجب زاده)، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری، علی حمام، دانیال اسماعیلی فر(85 محمدرضا حسینی)، احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، محمدرضا عباسی، مرتضی تبریزی و یاسر فیضی(65 جری بنگستون).
سرمربی: یحیی گل محمدی

 


شرح بازی:
در حالی که پیش از برگزاری این بازی فوتبال دوستان رای به برتری ذوب آهن می دادند این سیاه جامگان بود که موفق شد به عنوان تیم برنده زمین را ترک کند.
بازی با حملات مشهدی ها آغاز شد و آنها در ده دقیقه ابتدایی بازی توانستند خود را به حریف تحمیل کنند، اما بعد از گذشت ده دقیقه ابتدایی بازی، ذوبی ها توانستند به پیش بیایند و از حملات حریف بکاهند، در ده دقیقه دوم نیمه اول، ذوبی ها نیز خطرناک نشان دادند و چند بار توانستند دروازه حریف را با خطر مواجه کنند، پس از آن، بازی به حالت متعادل درآمد و دو تیم هر از گاهی حملاتی را روی دروازه یکدیگر تدارک می دیدند.
پس از برتری مشهدی ها، حملات یاران گل محمدی روی دروازه حریف بیشتر شد تا شاید بازی به تعادل برسد اما این اتفاق تا پایان نیمه اول نیفتاد و در نهایت مشهدی ها موفق شدند برتری خود را حفظ کنند و به عنوان تیم برنده به رختکن بروند.
اما در نیمه دوم این ذوبی ها بودند که از ابتدا راه دروازه حریف را در پیش گرفتند، آنها از دقایق ابتدایی این نیمه دروازه سیاه جامگان را هدف قرار دادند و با ضربات پیاپی دروازه این تیم را تهدید کردند، حمله های پشت سر هم ذوبی ها بارها توسط مدافعان و دروازه بان مشهدی ها مهار شد و در حالی که یاران گل محمدی میل شدیدی به دروازه حریف داشتند این سیاه جامگان بودند که توانستند به گل دوم برسند.
پس از آن حملات ذوبی ها ادامه پیدا کرد و در نهایت و در حالی که بازی در دقایق پایانی به سر می برد آنها توانستند به گل برسند، گلی که در نهایت به داد این تیم نرسید و ذوبی ها در اولین شگفتی لیگ شانزدهم بازی ابتدایی خود را به حریف مشهدی واگذار کردند.

 

 

1129129

 

بهترین بازیکن:

محمد ناصری دروازه‌بان سیاه جامگان با واکنش‌های فوق‌العاده خود بارها دروازه تیمش را از فروریختن نجات داد. البته او اشتباهاتی هم داشت که مدافعین وسط تیم که امروز خوب کار کردند جای خالی او را پر کردند تا سه امتیاز بازی به سیاه جامگان برسد.


اتفاق ویژه:

شکست قهرمان جام حذفی در گام اول در شرایطی رخ داد که شاگردان یحیی نمایش خوبی از خود نشان دادند و بارها فرصت‌های طلایی را از دست دادند تا جای خالی دو مهاجم تراز اول این تیم حس شود.

 

شرح گل ها:
1 ـ صفر (سیاه‌جامگان): خطای روی ایوب کلانتری یک ضربه کاشته را نصیب سیاه‌جامگان کرد و پاس عرضی به عباس عسگری مهاجم تیم میزبان و ضربه هوشمندانه او از فاصله 25 متری روی اشتباه رشید مظاهری وارد دروازه ذوب‌آهن شد.  مظاهری خود را آماده کرده بود که برای سانتر از دروازه خروج کند که با ضربه هوشیارانه عسگری غافلگیر شد.

2 ـ صفر(سیاه جامگان): در دقیقه 74 کرنر ارسالی ایوب کلانتری از جناح چپ به شکلی تصادفی به پشت رضا درویشی برخورد کرد تا دروازه ذوب آهن برای بار دوم فروبریزد.

2 – 1 (ذوب آهن): در دقیقه 86 حمله ذوبی ها و در نهایت پاس به موقع مهدی مهدی پور توپ را به محمدرضا عباسی رساند و وی نیز با ضربه ای دقیق توپ را کنج دروازه سیاه جامگان فرستاد.

 

دقایق حساس:
دقیقه 3 – شوت سنگین و دیدنی ایوب کلانتری از فاصله بیست متری با واکنش مظاهری به کرنر رفت.

دقیقه 5 – محمد ناصری در این دقیقه توانست اولین فرصت تراکتوری ها را از جلوی دروازه سیاه جامگان دور کند.

دقیقه 14 – ضربه ایستگاهی مشهدی ها را ایوب کلانتری به صورت خطرناکی به سمت دروازه ذوبی ها زد و این توپ که پیش از رسیدن به دروازه به زمین برخورد کرد به سختی توسط مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 33 – حرکت ذوبی ها از جناح چپ و پاس رو به بیرون تبریزی در حالی که موقعیت خطرناکی روی دروازه سیاه جامگان به وجود آورده بود توسط ناصری بی اثر شد.

دقیقه 40 – فرار علی حمام و ضربه او روی دروازه مشهدی ها ایجاد خطر کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از سه کنج دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 50 – ضربه به ثمر رسیده توسط مرتضی تبریزی توسط داور این بازی آفساید اعلام شد.


دقیقه 51 – فرار تبریزی و تک به تک شدن وی موقعیت خطرناکی را برای ذوبی ها به وجود آورد اما این موقعیت فوق العاده توسط ناصری مهار شد.


دقیقه 56 – ضربه ایستگاهی ذوبی ها به زیبایی توسط مهدی پور نواخته شد اما پس از برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 60 – سانتر ذوبی ها در محوطه شش قدم به تبریزی رسید و ضربه سر خطرناک او را دروازه بان سیاه جامگان با واکنشی دیدنی دور کرد.


دقیقه 60 – ضربه ریباند ذوب آهن را علی حمام به سوی دروازه مشهدی ها زد اما این توپ هم از بالای دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 72 – ضربه چکشی و محکم اسماعیلی فر از گوشه محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.

دقیقه 73 – ارسال خوب میثم حسینی در محوطه جریمه ذوبی ها با ضربه سر نژادمهدی در حالی به کرنر رفت که موقعیت خطرناکی روی دروازه خودی به وجود آورد.


دقیقه 80 – ارسال ذوبی ها و ضربه سر شیرجه ای علی حمام با واکنش دیگری از ناصری به کرنر رفت.


دقیقه 82 – کرنر ارسالی توسط رجب زاده با ضربه سر حمام موقعیت خطرناکی روی دروازه سیاه جامگان به وجود آورد اما این ضربه بعد از برخورد به صورت میثم حسینی از روی خط دروازه به کرنر رفت.


دقیقه 82 – ضربه محکم اسماعیلی فر از کنار دروازه مشهدی ها به بیرون رفت.

 

نگاه کارشناس ـ علی لطیفی:
کسب این سه امتیاز برای تیمی که در فصل گذشته برای نیفتادن می‌جنگید فوق‌العاده با ارزش بود چراکه ذوب آهن یک تیم باکیفیت درفوتبال ایران است که اتفاقا با وجود از دست دادن 3 مهره مهم استخوان‌بندی خود را حفظ کرده است. شا گردان فرهاد کاظمی در نیمه اول با اعتماد به نفسی که از این مربی دریافت کرده بودند، به میدان رفتند و به گل هم رسیدند. آنها بعد از گل کمی عقب کشیدند اما باز این ذوب بود که بازی را در دست گرفت که طبیعی هم بود. فشار ذوب آهن بخصوص از جناح راست روی دروازه سیاه جامگان بسیار شدید بود و به نظر من بازی فداکارانه دروازه بان و مدافعان این تیم بود که این برتری را رقم زد. سیاه جامگان قطعا با اعتماد به نفس ناشی از این برد در آینده بازی های بهتری را هم به نمایش خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها