کد خبر : 1343972 | 05 مرداد 1395 ساعت 08:19 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر زمان و میزبان هندبال زنان آسیا

سایت کنفدراسیون هندبال آسیا از تاخیر پنج ماهه و تغییر میزبان شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا خبر داد.

تغییر زمان و میزبان هندبال زنان آسیا

به گزارش "ورزش سه " و به نقل از مهر، در حالیکه قرار بود شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا در رده سنی بزرگسالان آبان ماه سال جاری به میزبانی اردن برگزار شود کنفدراسیون هندبال آسیا اقدام به تغییر تصمیم خود در این باره گرفت. 

 

سایت کنفدراسیون هندبال آسیا در شرایطی که این روزها شاهد برگزاری مسابقات هندبال جوانان آسیا در کشور اردن می باشیم خبر از تاخیر پنج ماهه در برگزاری مسابقات هندبال بانوان آسیا و تغییر میزبان داده است. 

 

به این ترتیب شانزدهمین دوره مسابقات هندبال بانوان آسیا اسفند ماه سال جاری و با تاخیر پنج ماهه و میزبانی آن برعهده کره جنوبی گذاشته شده و قرار است این دیدارها در سئول برگزار شود.  

 

اردنی ها در سابقه پانزده ساله مسابقات زنان آسیا تنها در اولین دوره آن یعنی سال ۱۹۸۷ در مسابقات حاضر بوده و در رده ششم ایستادند. این در حالی است که کره جنوبی تاکنون در تمامی ادوار حاضر بوده و از ۱۵ مدال طلای این رقابتها صاحب ۱۲ عنوان قهرمانی، دو مدال نقره و یک برنز شده است. تیم هندبال بانوان کره جنوبی در دو دوره اخیر این مسابقات قهرمان شده است. 

 

در هر حال تغییر زمان و میزبانی این رقابتها به سود تیم ملی هندبال بانوان ایران تمام شده است. این تیم که تا دو ماه پیش هنوز تصمیمی مبنی بر اعزامش به این دیدارها به دلیل کمبود زمان آماده سازی گرفته نشده بود و تنها تا به امروز یک دوره اردو را پشت سرگذاشته است با این شرایط هشت ماه زمان برای آماده سازی در اختیار دارد. 

 

تیم هندبال بانوان تاکنون در چهار دوره مسابقات قهرمانی آسیا حاضر بوده و بهترین عنوان کسب شده مقام ششمی در سال 2015 بوده است. 

دیدگاه‌ها