کد خبر : 1343990 | 05 مرداد 1395 ساعت 10:06 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

المپیکی‌ها مواظب خود باشند

هنوز رکابزن تایم تریل رو انتخاب نشده

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری به دنبال برخورد نزدیک به صد رکابزن در یکی از مسیرهای تور چین هایلک گفت: از رکابزنان المپیکی خواسته ایم در طی مسیرها مواظب خود باشند!

هنوز رکابزن تایم تریل رو انتخاب نشده

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مصطفی چایچی با اظهار رضایت از عملکرد دوچرخه سواران المپیکی در تور بین المللی آسیایی چین هایلک ، گفت: اعزام رکابزنان  به چین با هدف بوده است چرا که برخی از این مسیرها در ارتفاع می باشد. اردوی ایتالیا هم در ارتفاع بالا بود اما با دعوت چین از دو تیم باشگاهی ایران برای حضور در تور چین هایلک خوشحال شدیم و تصمیم گرفتیم تا رکابزنان المپیکی همراه این دو تیم در این تور پا بزنند. هر چند شرایط تور چین با مسیر المپیک فرق دارد اما با این حال حضور در آن می تواند به آماده تر شدن ورزشکاران کمک کند.  

 

وی در خصوص اینکه در یکی از مسیرهای تور چین بیش از صد رکابزن زمین خورده اند و آیا دوچرخه سواران المپیکی در بین آنها بوده اند یا خیر،  گفت: در یکی از مراحل تور چین نزدیک صد رکابزن به هم برخورد کرده اند و خوشبختانه بچه های المپیکی ما جز این رکابزنان نبوده اند. ما از رکابزنان المپیکی خواسته ایم در طی مسیر تور مواظب خود باشند و تلاش کنند در عین حفظ آمادگی در مسیرهای سخت با دیگر رکابزنان برخورد نکرده و آسیب نبینند.

 

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در خصوص انتقاد سهرابی و اعتراض هیات دوچرخه سواری زنجان به عدم انتخاب وی برای المپیک هم گفت: رئیس اداره کل تربیت بدنی زنجان و رئیس هیات دوچرخه سواری این استان نسبت به این مسئله اعتراض داشتند که ما نیز مدارک خود را به همراه توضیحاتی مبنی بر نحوه انتخاب و انتخاب نفرات از سوی کمیته فنی به آنها ارائه کردیم و آنها هم قانع شدند. برای ما انتخاب رکابزن فرق نمی کرد هدفمان انتخاب بهترین دوچرخه سواران بود اینکه چه کسی به ریو می رود مهم نیست.

 

پیش از این فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کرده است که سهرابی نفر ذخیره تیم ملی است و فدراسیون هایی که نفرات ذخیره برای برخی از رشته ها و اوزان خود داشته اند نفرات ذخیره را اعلام کرده و کمیته ملی المپیک نیز در لیست اعلامی نهایی خود نام این نفرات را به عنوان نفر جایگزین اعلام کرده است اما نام مهدی سهرابی در این لیست به عنوان ذخیره دیده نمی شود . 

 

چایچی در این رابطه گفت: رشته های دوچرخه سواری مشخص است و ما از رشته های اوزانی و قوانین آنها اطلاع نداریم. در رشته ما تا ۷۲ ساعت قبل از شروع مسابقه در صورتیکه رکابزنی آسیب ببیند می توانیم نفر جایگزین را معرفی کنیم. دوچرخه سواری رشته خطرناکی است و به همین خاطر ما یک نفر ذخیره برای تیم مد نظر گرفتیم. 

 

وی درباره انتخاب نفر حاضر در مسابقه تایم تریل المپیک هم گفت: ما هنوز به نفر مد نظرمان برای رکاب زدن در رشته تایم تریل به جمع بندی نهایی نرسیده ایم. قادر میزبانی و آروین معظمی گودرزی هر دو در یک سطح بوده و شرایط خوبی برای این رشته دارند. ما منتظر هستیم تا مسابقه مرحله تایم تریل تور چین هایلک هم برگزار شود چرا که نیم نگاهی به این مرحله در تور داریم آن زمان بهتر می توانیم تصمیم بگیریم. 

 

دیدگاه‌ها