کد خبر : 1344032 | 05 مرداد 1395 ساعت 11:22 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

سفید، سورمه ای، سیاه!

نگاهی به پیروزی صدرنشینی‌ها

شروع سیاه جامگان، تیمی که در آخرین لحظات فصل قبل موفق به بقا در لیگ برتر شد بسیار امیدوار کننده بود.

به گزارش "ورزش سه"،  آنها در حالی موفق به شکست قهرمان جام حذفی و تیم مدعی ذوب آهن شدند که بازی هماهنگ شاگردان فرهاد کاظمی، نشان از تسلط بالای او بر اداره و روند رو به رشد تیم مشهدی داشت.


سفید
 نباید از سیوهای متعدد محمد ناصری، سنگربان سیاه جامگانی ها که توانست در طول 90 دقیقه عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد و ضربات بسیاری را مهار کند غافل شد. در واقع اگر آمادگی بالای سنگربان مشهدی ها و البته بخت و اقبال بلند آنها در حفظ دروازه نبود قطعاً نتیجه طور دیگری رقم می خورد. به خصوص اینکه بازیکنان میزبان در نبردهای هوایی به شدت ضعیف ظاهر شدند و اکثر غریب به اتفاق ضربات سر را مهاجمان اصفهانی زدند و همین مساله باعث شده بود تا فشار زیادی روی ناصری وارد شود.
حتی بدون در نظر گرفتن پیروزی بزرگ در هفته نخست لیگ شانزدهم، به جرات می توان گفت سیاه جامگان که پیش از آغاز رقابت ها آماده سازی با برنامه ای را پشت سر گذاشت این فصل تیمی یکدست و قابل اعتناست و اگر مورد بی مهری مسئولان قرار نگیرد و تا پایان فصل به طور همه جانبه حمایت شود حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. چرا که اولاً دیگر تیم بی تجربه لیگ نیست و ثانیاً سر و شکل تیمی بهتری نسبت به فصل گذشته پیدا کرده است.

 

1129215


سورمه ای
اولین بازی فصل سیاه جامگانی ها که در کمال تعجب لباس متمایل به سورمه ای بر تن داشتند (هرچند به گفته مسئولان باشگاه این لباس سوم تیم بوده است!) و همچنین همچنان در مورد نام این تیم در مسابقات بحث های زیادی مطرح است با کسب بردی شیرین در خانه همراه شد اما آنها اگر می خواهند تیمی در حد و اندازه های بالای جدول باشند باید از همین ابتدای کار تعارف را کنار بگذارند و لااقل با هواداران خود که تاثیر حضورشان در دیدار هفته پایانی فصل گذشته به خوبی آَشکار شد رو راست باشند و خیلی زود وضعیت مواردی این چنین را مشخص کنند تا اجازه ندهند مسائلی از این دست برایشان حاشیه ساز و دغدغه آفرین شود که پرداختن به مسائل حاشیه ای توان زیادی از بازیکنان، کادر فنی و حتی مدیریتی این مجموعه خواهد گرفت.

 

1129216


سیاه
بازی هفته اول در حالی برای شاگردان فرهاد کاظمی با نتیجه گیری توأم شد که تاکتیک های هجومی این تیم به شدت وابسته به حرکات تکنیکی و سرعتی بازیکنان عموماً خوزستانی و علی عسگر از کناره ها بود. مساله ای که لازمه دست یافتن به آن و پیاده کردن این نوع شیوه هجومی، بازی در زمینی هموار و چمنی با کیفیت است. با این حال کیفیت افتضاح چمن ورزشگاه ثامن، که از همین هفته اول مشهود بود و بدجوری توی ذوق می زد قطعاً در هفته های آتی و با شروع فصل بارندگی بدتر از این شود و شاید اجازه خودنمایی و حتی نتیجه گیری را از سیاه جامگانی ها سلب کند. با توجه به اینکه به واسطه حضور دو نماینده مشهدی در لیگ برتر، در فصل شانزدهم هم هر هفته در این ورزشگاه بازی برگزار خواهد شد به نظر می رسد باید خیلی زود فکری به حال این وضعیت ناخوشایند کرد که قطعاً این معضل، دامن گیر هر دو تیمی خواهد شد که بیشترین بازی ها را قرار است در این زمین برگزار کنند.
نکته قابل تأمل و کمی زجرآور برای فوتبالدوستان مشهدی، حضور کمرنگ بازیکنان و حتی کادر مربیگری بومی در تیم دوست داشتنی شهرشان است. شاید بتوان غیبت چند ساله در سطح اول فوتبال کشور را عاملی برای این نقصان دانست اما حضور نفرات بومی تاثیرگذار، قطعاً نتایج خوب این تیم را دلچسب تر و شیرین تر از پیش می کند، هرچند فوتبال حرفه ای خیلی با این موارد میانه ای نداشته باشد. اما فوتبال حرفه ای... نه فوتبالی که فصلش شروع شده بدون درآمدزایی، تبلیغات محیطی و ...

 

دیدگاه‌ها