کد خبر : 1344049 | 05 مرداد 1395 ساعت 12:04 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا لستر به ستاره الجزایری نیاز دارد؟

حفظ محرز، اولویت اول رانیری

اگرچه انتظار دفاع از عنوان قهرمانی از تیم رانیری بسیار دشوار است، اما بدون شک با از دست از دادن محرز، ممکن است فاجعه‌ای در انتظار مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر باشد.

حفظ محرز، اولویت اول رانیری

به گزارش "ورزش سه"، شاید عینیت یافتن مصداق بارز جمله "یک مجموعه از اجزای آن بزرگ‌تر است" را می‌توان در قهرمانی فصل گذشته لسترسیتی جستجو کرد. علیرغم پذیرش این مفهوم، باید اذعان داشت که کار لسترسیتی برای تکرار عنوان فصل قبل بسیار دشوار است.

 

روحیه تیمی، اخلاق حرفه ای و شرایط فیزیکی مناسب را می توان 3 عنصر اصلی قهرمانی روباه‌ها در فصل گذشته قلمداد کرد. اما فارغ از این مفاهیم، برای هر پروازی به یک جفت بال نیاز داریم و بدون شک بال اصلی پرواز شاگردان رانیری در فصل قبل، ریاض محرز بود.

 

1129229

 

در ابتدای تابستان، انگولو کانته از این تیم جدا شد و رانیری "مندی" را جایگزین وی کرد اما بر طبق گفته خود او هم این هافبک میانی هنوز در ابتدای راه قرار دارد و شاید نتواند بازی‌های درخشان کانته فرانسوی در فصل قبل را تکرار کند.

 

البته مندی تا به حال فقط یک بار و در برابر سلتیک با پیراهن لستر به میدان رفته است و قاعدتا برای قضاوت در مورد او کمی به زمان نیاز داریم، اما هرگز کسی نمی‌تواند نقش پر رنگ کانته را در نظم تیمی فصل قبل انکار کند.

 

البته لسترسیتی برای تقویت دیگر پست‌ها نیز دست به خریدهایی زده است و تا به حال احمد موسی را به عنوان مهاجم، رابرت زیلر را در پست سنگربانی و بازیکن جوان آکادمی رئال مادرید،  لوییز هرناندز را به خدمت گرفته است.

 

اما در دیدار تدارکاتی لسترسیتی برای سلتیک هم ریاض محرز یک بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند و نقش غیرقابل انکار او در حملات این تیم انگلیسی دوباره نمایان شد. او با به ثمر رساندن یک گل دیدنی، نشان داد که چرا بسیاری از مدعیان در اروپا به دنبال او هستند.

 

1129230

 

در حالیکه برنامه سلتیک بستن راه پاس‌های عمقی لستر بود،حضور محرز  در سمت چپ پیکان هجومی تیم، یک بار دیگر تفاوت‌های او را به منحصه ظهور کشاند و در نهایت هنرنمایی این ستاره الجزایری  منجر به کشیده شدن بازی به تساوی، ضربات پنالتی و پیروزی لسترسیتی شد.

 

لسترسیتی برای حضوری موفق در فصل بعد لیگ برتر به نمایش‌هایی نظیر بازی محرز برابر سلتیک نیاز مبرمی دارد. سال گذشته، جادوی ستارگانی مثل واردی، کانته و محرز باعث به وجود آمدن این شگفتی شد و نقش آنها در قهرمانی لستر را هرگز نمی توان نادیده گرفت.

 

رانیری که چند روز پیش اعتراف کرد که برای جدایی کانته اشک ریخته است، دیگر هرگز نمی‌تواند حجدایی ستاره‌ای مانند محرز را تحمل کند. مدیران لسترسیتی برای تداوم دوران باشکوه تیمشان، باید به هر طریقی ریاض محرز را حفظ کنند.

دیدگاه‌ها