کد خبر : 1344059 | 05 مرداد 1395 ساعت 12:46 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

یک نبرد جذاب ؛ سپاهان - پدیده

ویسی در ماجراجویی طلایی (پیش بازی)

دو تیم سپاهان و پدیده امروز در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان اولین بازی خود را انجام خواهند داد تا از دو تیم دیگر اصفهانی و مشهدی رونمایی شود.

ویسی در ماجراجویی طلایی (پیش بازی)

به گزارش"ورزش‌سه"، در روز اول بازی‌های لیگ‌برتر دو تیم سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن اصفهان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فرهاد کاظمی موفق شد شاگردان یحیی گل‌محمدی را با نتیجه دو بر یک از پیش‌رو بردارد. حالا در دومین روز بازی‌ها، تیم سپاهان در اصفهان میزبان پدیده خواهد بود. تیم سپاهان پس از نتایج ناامید کننده فصل گذشته با آوردن عبدالله ویسی دست به تغییرات گسترده ای در تیم خود زده است و با تیمی دگرگون در مسابقات به میدان خواهد رفت و در مقابل تیم پدیده با مربی بدون حاشیه و آرام خود سعی داشته تا با حفظ بدنه اصلی تیم سال قبل و اضافه کردن نفراتی برای تقویت تیم خود، پا به لیگ شانزدهم بگذارد. با هم 16 نکته از بازی این دو تیم در اولین هفته از مسابقات لیگ‌برتر را مرور می‌کنیم:


1-  سپاهان و پدیده در مجموع چهار بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که سپاهان 2 بار و پدیده یک بار طعم پیروزی را چشیده‌اند ضمن اینکه یک دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


2-   سپاهان دستخوش تغییرات زیادی شده است. در این بین، عبدالله ویسی در کسوت سرمربی قهرمان لیگ برتر به اصفهان آمده و سکان هدایت طلایی‌پوشان را عهده‌دار شده، محرم نویدکیا به سوءتفاهماتش با مدیریت باشگاه پایان داده و به آغوش سپاهان بازگشته است و البته بسیاری از چهره‌های نامدار از این تیم کنار گذاشته شده‌اند.


3-    شهاب گردان  که در معیت سایر همبازیان خود در پدیده به اصفهان آمده است به احتمال فراوان نامش در ترکیب اصلی تیم مشهدی برابر سپاهان قرار خواهد گرفت تا خیلی زودتر از حد تصور به تیم سابقش رسیده باشد.


4-  مهرداد محمدی که با وجود داشتن پیشنهاد از پرسپولیس، ترجیح داد به سپاهان برود، تلاش می‌کند از همان هفته اول بازی‌های خوبش را به نمایش بگذارد تا باز هم در بین بهترین‌های لیگ قرار بگیرد. البته هدف اصلی محمدی این است که بتواند نظر کارلوس کی‌روش را جلب کند و به جام جهانی برسد. با این انگیزه‌ها، محمدی بازیکن خطرناکی خواهد بود.


5- هواداران سپاهان در پی یک سال سراسر ناکامی فرداشب با بیم و امید بسیاری به استقبال فصل جدید می‌روند. آنها که طی سالهای اخیر همواره به رونمایی از یک تیم پُرستاره در شروع مسابقات لیگ عادت کرده بودند پس از یک فصل سخت و اندوهناک این بار در تجربه‌ای غریب و متفاوت به موفقیت جوانانی دلخوش کرده‌اند که قرار است با اعتماد عبدالله ویسی موفقیت را از جنسی دیگر برای آنها به ارمغان آورند.


6-    عبدالله ویسی در سفر به برزیل دو برزیلی را همراه خود به اصفهان آورد که یکی از آن‌ها یعنی لی اولیویرا در بازی مقابل پدیده درون دروازه سپاهان قرار خواهد گرفت و باید ببینیم این دروازه‌بان هم مثل ده خسوس در استقلال خوزستان می‌تواند عملکرد درخشانی داشته باشد یا خیر. ضمن اینکه مهاجم برزیلی این تیم پدرو هنریکه  در این دیدار به دلیل مصدومیت غائب خواهد بود.


7-    دنیل نوروزی دیگر مهره ناشناخته تیم سپاهان برای هواداران فوتبال است. این بازیکن ایرانی-دانمارکی در پست دفاع چپ بازی می‌کند.


8-  میلاد کمندانی و مهرداد کفشگری دو پرسپولیسی جدید تیم پدیده هستند که برای نشان دادن توانایی‌های خود به مشهد رفتند و به احتمال زیاد در ترکیب اصلی پدیده مقابل سپاهان به میدان خواهند رفت. محمدرضا خرسندنیا هم با پایان فصل از تیم استقلال جدا شد و او هم در لیگ شانزدهم در پست هافبک دفاعی برای مشهدی‌ها به میدان خواهد رفت.


9-  محرم نویدکیا که پس از کش و قوس‌های فراوان به اردوی سپاهان بازگشت برای بازی امشب مشکلی برای بازی کردن ندارد و به نظر می‌رسد که ویسی در نیمه دوم به این بازیکن بازی خواهد داد.


10-    آخرین بازی عبدالله ویسی مقابل پدیده و محمدرضا مهاجری در کسوت سرمربی استقلال‌خوزستان بوده که با نتیجه سه بر صفر به سود خود پایان برده است.


11- تیم فوتبال سپاهان دوبازی قبلی خود در لیگ پانزدهم مقابل پدیده را با یک مساوی و یک باخت پشت سر گذاشته است.


12-   پدرو هنریکه اولیویرا، جلال‌الدین علی‌محمدی، دنیل نوروزی، شجاع خلیل‌ زاده، طالب ریکانی، علی هلیچی عماد میرجوان، فرید بهزادی کریمی، لیی اولیویرا، محمود قائد رحمتی و مهرداد محمدی بازیکنان جدید سپاهان در فصل جاری هستند.  آرزداد هارویان، حمزه خذیراوی، سید عبدالله حسینی، شهاب گردان، محمدرضا خرسندنیا، مهرداد کفشگری، میلاد کمندانی، حسین زامهران و مرتضی منصوری بازیکنان ورودی پدیده برای فصل جدید هستند.


13-  محسن یوسفی تاثیرگذارترین بازیکن پدیده در فصل گذشته بود که محمدرضا مهاجری در این مسابقه روی توانایی‌های او حساب ویژه‌ای باز کرده است.


14-  ترکیب تیم سپاهان در خط دفاعی و خط حمله کاملا متفاوت از فصل گذشته است.


15-   ترکیب احتمالی سپاهان: لی اولیویرا- علی هلیچی - دنیل نوروزی- شجاع خلیل‌زاده- موسی کولیبالی- محمود قائدرحمتی- طالب ریکانی - رسول نویدکیا- فرید بهزادی کریمی- جلالی علی‌محمدی- مهرداد محمدی.


16-    ترکیب احتمالی پدیده: شهاب گردان- فریبرز گرامی- آرزداد هارویان-حسن جعفری- رضا ناصحی-محمدرضا خرسند نیا- کریم احمدی-محسن یوسفی- مهردا کفشگری- یونس شاکری- میلاد کمندانی.

دیدگاه‌ها