کد خبر : 1344060 | 05 مرداد 1395 ساعت 12:51 | 39.5K بازدید | 1 دیدگاه

گسترش - پیکان؛ جلالی علیه اتهامات

ظهور غول شماره دو در تبریز ؟(پیش بازی)

گسترش فولاد و پیکان در نخستین بازی خود در لیگ برتر به مصاف یکدیگر می روند.

ظهور غول شماره دو در تبریز ؟(پیش بازی)

به گزارش "ورزش سه"، پیکانی‌ها در اولین بازی خود پس از حضور مجدد در لیگ برتر، در تبریز به مصاف گسترشی فولادی خواهند رفت که توانست بازیکنان نامداری را به جمع خود اضافه کند. جدال این دو تیم از این نظر قابل توجه است که گسترش فولاد عزمش را برای کسب سهمیه آسیایی جزم کرده و پیکان امیدوار است در رده های میانی جدول باقی بماند.


با بررسی شانزدهم نکته از بازی های این دو تیم با یکدیگر همراه "ورزش سه" باشید:


1-با توجه به قدمت پیکانی ها و حضور سه فصلی گسترشی ها این دو تیم تنها دو بار به مصاف هم رفتند، به این دلیل که خودروسازان دو فصل آن را در لیگ یک به سر می بردند. گسترش فولادی ها در یکی از دو دیداری که به مصاف پیکان رفتند به پیروزی رسیدند و بازی دوم نیز به تساوی رسید. آنها در در بازی رفت لیگ چهاردهم موفق شدند در خانه با یک گل به برتری برسند و در بازی برگشت نیز به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند.


2- فراز کمالوند و مجید جلالی به عنوان سرمربیان دو تیم نخستین بازی لیگ برتر پانزدهم را نیز مقابل یکدیگر انجام دادند. آن زمان جلالی سرمربی تیم سایپا بود و دو تیم به تساوی رسیدند. جالب تر اینکه فراز کمالوند برای نخستین بار در طول مربیگری اش در لیگ برتر میزبان هفته اول مسابقات شده است.


3- پیکانی ها از لیگ دهم تاکنون به رکورد جالبی دست پیدا کردند و به نوعی می توان آنها را آسانسور جدید لیگ برتر دانست، پیکانی ها در هفت سال گذشته، یک فصل در میان در لیگ برتر حضور داشتند به طوریکه در لیگ های دهم، دوازدهم، چهاردهم و شانزدهم در لیگ برتر حضور داشتند و در فصل یازدهم، سیزدهم و پانزدهم نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند. جالب اینکه گسترش فولاد در طول سال های حضورش در لیگ برتر روند صعودی داشته است. شاگردان فراز کمالوند پارسال در رده هشتم قرار گرفتند و امسال به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند.


4- برای حضور در لیگ شانزدهم گسترش فولادی ها دست به کادرفنی خود نزدند و همچنان فراز کمالوند سرمربی این تیم محسوب می شود، این در حالیست که پیکانی ها پس از حضور در لیگ برتر سرمربی موفق خود را از دست دادند و مجید جلالی را جایگزین علیرضا مرزبان کردند.


5- گسترشی موثرترین بازیکن فصل گذشته خود را از دست دادند، محمد ابراهیمی که بدون شک یکی از موثرترین بازیکنان لیگ پانزدهم بود 11 بار موفق به گلزنی برای یاران کمالوند شد و 5 بار هم با پاس های خود بازیکنان دیگر را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما او در پایان لیگ از این تیم جدا شد و تراکتورسازی پیوست. در تیم پیکان شرایط به گونه دیگر بود، مرتضی آقاخان به عنوان بهترین گلزن پیکانی ها که برای این تیم در لیگ دسته اول 8 بار موفق به گلزنی شد در این تیم باقی ماند تا در بازی های این فصل نیز با پیراهن خودروسازان به میدان برود.


6-  مرتضی اسدی به مانند فصل گذشته کاپیتان تیم گسترش فولاد است، پیکانی ها نیز برای لیگ پیش رو رحمان احمدی را به عنوان کاپیتان خود معرفی کردند.


7- ترکیب تیم گسترش فولاد در این فصل دچار تغییرات زیادی شده است. آنها نفراتی مثل محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی، داود نوشی صوفیانی، سامان نریمان جهان، لئوناردو پیمنتا و... را از دست دادند و بازیکنان نامداری مثل محمدرضا خلعتبری، مسعود ابراهیم زاده، فرناندو خسوس، بابک حاتمی و... را به ترکیب خود اضافه کردند. البته پیکان هم در سوی مقابل بازیکنان نامداری مثل رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، بهادر عبدی، آرش برهانی، علی حمودی و... را به ترکیب خود اضافه کرده است.


8- با اینکه مجید جلالی اعتقاد دارد میانگین سنی تیمش برای لیگ پانزدهم 25 سال است اما بعید است بازیکنان جوان در ترکیب پیکان فرصتی برای خودنمایی پیدا کنند. همین مساله میانگین سنی ترکیب اصلی پیکان را بالا می برد. در سوی مقابل اما گسترش فولاد در کنار بازیکنانی مثل مرتضی اسدی، محمدرضا خلعتبری و فرناندو خسوس، بازیکنان جوان زیادی را در ترکیب خود دارد که می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.


9- فرناندو خسوس نقطه عطف ترکیب تیم گسترش فولاد است. بهترین دروازه بان لیگ برتر پانزدهم امسال انگیزه زیادی دارد تا در گسترش فولاد بتواند موفقیت های قبلی را تکرار کند. خسوس در 5 بازی تدارکاتی قبلی گسترش فولاد هیچ گلی دریافت نکرد تا توانایی هایش را ثابت کند. او بی تردید مهره ای کلیدی برای تیم آبی پوش تبریزی خواهد بود.


10- محمد نصرتی را می توان تنها بازیکن مشترک این دو تیم دانست، مدافع فعلی گسترشی ها که پیش از این در تیم پیکان توپ زده بود به دلیل مصدومیت هنوز قرارداد خود را با تبریزی ها به ثبت نرسانده است و در انتظار بهبودی کامل است.

 

11- هردو تیم گسترش فولاد و پیکان تمرینات آماده سازی خود برای لیگ شانزدهم را خیلی زود آغاز کردند. این دو تیم جزو اولین هایی بودند که تمریناتشان را استارت زدند و با توجه به اینکه نقل و انتقالات شان نیز زودتر از اکثر تیم ها به پایان رسید، زمان خوبی برای آماده سازی در اختیار داشتند و تقریبا آمادگی مطلوبی برای بازی امروز دارند.


12- فرناندو خسوس، لوسیانو پریرا و مگنو باتیستا، 3 بازیکن برزیلی و خارجی تیم گسترش فولاد برای لیگ شانزدهم هستند. گسترشی ها برای جذب خارجی یک سهمیه آسیایی را خالی نگه داشتند. در سوی مقابل تیم پیکان فقط لئون هایراپتیان مدافع ارمنستانی را به جمع نفرات خود اضافه کرده است.


13- برای بازی نخست  لیگ برتر، پیکان و گسترش فولاد همه نفرات خود را در اختیار دارند. نه بازیکن محرومی در ترکیب دو تیم حضور دارد و نه مصدومیتی در اردوی آنها رخ داده است.


14- با توجه به سابقه نفرات دو تیم، به نظر می رسد خط حمله گسترش فولاد بسیار قدرتمند باشد و در سوی مقابل در خط دفاع ضعف هایی وجود دارد. البته آنها دروازه بانی دارند که می تواند ضعف دفاع را پوشش دهد. در سوی مقابل به نظر می رسد خط دفاع تیم پیکان نسبت به حریف قدرتمندتر و در خط حمله شرایطش کمی آسیب پذیر باشد.


15- ترکیب احتمالی گسترش فولادی ها برای بازی در هفته اول آندره فرناندو ده خسوس، مرتضی اسدی، مهران فرضیات، بابک حاتمی، مسعود ابراهیم زاده، علیرضا نقی زاده، مگنو باتیستا، داریوش شجاعیان، یوسف سیدی، محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا خواهد بود.


16- ترکیب احتمالی پیکانی ها برای بازی در هفته اول رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی، لئون هایراپتیان، علی حمودی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی شیری، سیامک نعمتی، بهادر عبدی، مرتضی آقاخان و آرش برهانی خواهد بود.

دیدگاه‌ها