کد خبر : 1344164 | 05 مرداد 1395 ساعت 18:53 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

برای قضاوت درباره تیم منصوریان عجله نکنید

علی دایی: پرسپولیس قابلیت قهرمانی دارد

دایی می گوید باید واقع بین باشیم و نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را نیز برطرف کنیم. ما زمان کافی در اختیار نداشتیم و می توانیم با کار بیشتر به هماهنگی بهتری دست پیدا کرده و عملکرد بهتری نیز داشته باشیم.

علی دایی: پرسپولیس قابلیت قهرمانی دارد

به گزارش"ورزش سه"، علی دایی سرمربی نفت تهران در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت تهران، بازی با استقلال، تیم ملی، تیم های استقلال و پرسپولیس، وضعیت محمد دانشگر و مسائل اخیر رخ داده در مورد باشگاه نفت تهران گفت و گویی ویژه را با سایت باشگاه نفت تهران انجام داد. دایی ضمن تقدیر و تشکر از بازیکنان و کادرفنی نفت در بازی با استقلال درباره این بازی تاکید کرد حق تیمش مقابل استقلال برد و کسب سه امتیاز بوده است و استقلال نیز در هفته های پیش رو پتانسیل عملکرد بهتری را دارد و می تواند همچون پرسپولیس و همانند سنوات گذشته جزء مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. متن این گفت و گو را در زیر از نظر می گذرانید:


نفرات خوبی جذب کردیم
خودتان بهتر می دانید ما در چه شرایطی تمرینات نفت را آغاز کردیم. با توجه به اینکه تکلیف باشگاه نفت دیر مشخص شد و ما درحالی که فقط دو هفته تا آغاز لیگ برتر باقی مانده بود تمرینات را شروع کردیم. برخی از نفرات شاخص و ملی پوش نفت از این تیم رفته بودند و وقتی که لیست تیم را دیدم برخی از بازیکنان جوان و باتحربه تیم باقی مانده بودند که انصافا هم نفرات خوبی هستند. با توجه به محدودیت زمانی تا آغاز لیگ بازیکنان زیادی در بازار باقی نمانده بودند اما با این وجود نفرات جدید خوبی را جذب کردیم.

 

اردوی کردان کمک زیادی به ما کرد
در این مدت محدود بازیکنان کادر و مسئولان باشگاه تلاش زیادی را انجام دادند تا بتوانیم با کار مضاعف و سخت کوشی تا حدودی زمان از دست رفته را جبران کنیم البته تجربیات مشابهی که در گذشته در تمرینات راه اهن و صبا داشتیم در این زمینه کمک زیادی به ما کرد. بازیکنان در دوهفته ای که برای آماده سازی تیم وقت داشتیم فشار زیادی را متحمل شده و با جان و دل کار کردند البته اردوی کردان هم در این آماده سازی کمک زیادی به ما کرد.

 

مقابل استقلال بدشانس بودیم
هدف ما در بازی با استقلال فقط کسب سه امتیاز بود و پیش از بازی نیز این موضوع را به بازیکنان تیم تاکید کرده و حتی در نشست خبری پیش از بازی نیز اعلام کرده بودم. شما دیدید که مقابل استقلال چند موقعیت مسلم گل زنی را از دست دادیم؟ کمی بدشانس بودیم و کمی هم در زدن ضربات آخر دقت نکردیم. تیم استقلال از بازیکنان جوان و باتجربه خوبی بهره می برد اما دیدید که انها موقعیت چندانی روی دروازه ما نداشتند. بعد از خوردن گل موقعیت های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم و گلی هم که دریافت کردیم به دلیل اشتباه خودمان بود و شاید به این دلیل بود که هنوز کاملا هماهنگ نشده ایم. نکته مهم در این بازی این بود که پس از عقب افتادن از استقلال هدف و انگیزه خود را گم نکردیم.

 

استقلالی ها از مشکلات ما استفاده نکردند
در بین دونیمه به بچه ها تاکید کردم که باید برای بردن و گل زدن بازی کنیم و به همین دلیل سیستم تیم را از 1-2-3-4 به 4-4-2 تغییر دادم و در نیمه دوم ارسلان مطهری را کنار محمدقاضی قرار دادم و با روشی هجومی تر و سیستمی متفاوت تر مقابل استقلال بازی کردیم. خوشبختانه بازیکنان نیز توصیه های فنی را به خوبی در زمین پیاده کردند و دیدید که چه موقعیت هایی در این نیمه خلق کردیم و در مجموع حق ما مقابل استقلال برد بود. ما شایسته کسب سه امتیاز مقابل استقلال بودیم و بازیکنان واقعا تلاش زیادی کردند که باید به همه آنها خسته نباشید بگویم. خلق این همه موقعیت بر روی دروازه تیم بزرگی مثل استقلال اتفاق خوبی بود که ما را به اینده امیدوار کرد البته مشکلاتی هم در تیممان داشتیم که خوشبختانه استقلالی ها نتوانستد از ان استفاده کنند و اگر آنها را برطرف نکنیم در آینده برای ما مشکل ساز می شود.

 

زمان کافی در اختیار نداشتیم
باید واقع بین باشیم و نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را نیز برطرف کنیم. ما زمان کافی در اختیار نداشتیم و می توانیم با کار بیشتر به هماهنگی بهتری دست پیدا کرده و عملکرد بهتری نیز داشته باشیم. تیم ما بازیکنان جوان خوبی دارد که اعتماد ما به آنها جواب خواهد داد و بازیکنان باتجربه نیز با همه وجود و جان و دل کار می کنند و می توانیم با کار بیشتر عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

 

من به تیمم ایمان دارم
من به تیمم اعتقاد و ایمان دارم و به همین دلیل برای بازی با استقلال هدف و برنامه داشتیم. خیلی تیم ها مقابل تیم های بزرگ و پرمهره هجومی بازی نمی کنند اما ما این کار را کردیم و برای این کارهم برنامه داشتیم. بازیکنان ما حتی وقتی یک گل عقب افتاده بودیم فقط به بردن استقلال فکر می کردند و هدف انها تغییر نکرده بود. به همین دلیل در نیمه دوم هجومی بازی کردیم و اگر دقت بیشتری داشته و بخت یارمان بود حتی می توانستیم برنده بازی باشیم. تلاش ما همچنان ادامه داشته و به آینده امیدواریم و اگر بخواهخیم برای تساوی مقابل حریفان پا به میدان بگذاریم بازنده از زمین خارج می شویم.

 

یک پنالتی اخراج برای ما گرفته نشد
در نیمه دومی مگویان خطایی بر روی قاضی انجام داد که داور باید قطعا به سود نفت پنالتی اعلام کرده و مدافع استقلال را اخراج می کرد. من روی این صحنه هیچ شکی ندارم و اغلب کارشناسان داوری نیز این موضوع را تایید می کنند. در نیمه اول نیز دروازه بان استقلال روی قاضی مرتکب خطا شد که داور می توانست پنالتی اعلام کند. این دو صحنه بحث برانگیزترین صحنه های داوری بازی بودند. من نمی خواهم از ابتدای لیگ در مورد داوری حرفی بزنم اما نوع این خطاها به گونه ای بود که اکثر کارشناسان و اهالی رسانه بر روی آن اتفاق نظر دارند و بحث این صحنه ها را مطرح کرده اند. در مورد خطایی که بر روی اکبر صادقی انجام شد باید بگویم که تا الان درمورد آن فکر نکرده بودم و قطعا خطایی روی وی صورت گرفت که آسیب دید اما با توجه به اینکه از صحنه خیلی دور بودم نمی دانم این خطا در داخل محوطه جریمه رخ داده یا خارج از آن.


داور عملکرد خوبی داشت
در مجموع زرگر در اکثر صحنه هایی که بیرون از محوطه جریمه عملکرد خوبی داشت و در مجموع می توان گفت وی و کمک هایش در مجموع بازی عملکرد خوبی داشتند اما همانطور که گفتم در 2 یا 3 صحنه می توانست تصمیمات بهتری بگیرد. بازهم تاکید می کنم در این دیدار دوبار توپ به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و موقعیت های زیادی را برای کل زنی از دست دادیم که این کوضوع محصول تلاش و زحمات بازیکنان کادرفنی و مالکین و مسئولان باشگاه است.

 

پس از 4 هفته قضاوت می کنیم
تردید ندارم استقلال با کادرفنی و بازیکنان خوبی که دارد می تواند در ادامه لیگ عملکرد خوبی داشته باشد و با یک بازی نمی توان درباره یک تیم و کادرفنی آن قضاوت کرد. شاید انها بدنسازی سنگینی داشته اند و یک بازی نمی تواند ملاک قضاوت درباره تیم استقلال و منصوریان باشد. تیم استقلال در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت و این پتانسیل را دارد. باید پس از گذشته 4 یا 5 بازی درباره تیم ها قضاوت کنیم.

 

پرسپولیس قابلیت قهرمانی دارد
هنوز بازی های پرسپولیس را ندیده ایم و تا زمانی که در این فصل به میدان نرود نمی توان درباره این تیم اظهار نظر دقیق انجام داد. پرسپولیس بازیکنان خوب و مربی شناخته شده ای دارد که در فوتبال ایران کارکرد، توان و قابلیت هایش مشخص است و ازاین فوتبال شناخت خوبی دارد. پرسپولیس در خط هافبک و حمله تقریبا همه نفرات خود را حفظ کرده است و درون دروازه و خط دفاع تغییراتی داشته که برای هماهنگی نیاز به زمان دارند. تیم بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس قابلیت قهرمانی در لیگ شانزدهم دارد. این تیم دربرخی پست ها بازیکنان خیلی خوبی دارد و در بعضی دیگر از پست ها نیز بازیکنان خارجی جذب کرده که هنوز در مورد عملکرد آنها نمی توانیم قضاوت کنیم. هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس همیشه به دنبال قهرمانی و بودن در بین تیم های صدر نشین هستند که انتظارات هواداران این دو تیم باید برآورده شود. من برای پرسپولیس به عنوان تیم سابقم آرزوی موفقیت می کنم.

 

استقلال با تماشاگرانش بهتر بود
فوتبال بدون تماشاگران گمشده ای دارد و درواقع تماشاگران روح فوتبال هستند. قطعا تیم استقلال می توانست با وجود تماشاگرانش عملکرد بهتری داشته باشد هرچند که حضور آنها می توانست به بازیکنان ما هم انگیزه بیشتری بدهد. تماشاگران باید یکسری مسائل جانبی را در فوتبال رعایت کنند تا محروم نشوند البته این موضوع ریشه دار است و مسائل زیادی را می توان در مورد آن مطرح کرد و راه های زیادی وجود دارد که باید روی آن کار کرد. انتظار ما از تماشاگران باید در قبال چیزهایی باشد که به آنها داده ایم. روی این مسائل آنطور که باید برنامه ریزی و تلاش نمی شود تا شرایط حاکم بهتر شود. باید به تماشاگران احترام بیشتری گذاشته شده و امکانات بهتری داده داده شود. با حرف زدن هیچ تغییری ایجاد نمی شود و یکسری اتفاقات تکرار خواهد شد.

 

 


نباید شتاب زده بازیکن جذب کنیم
شاید در یک یا دوپست نیاز به جذب بازیکن داشته باشیم اما در این مورد نباید شتاب زده عمل کنیم چون بازیکن خوب ایرانی که در بازار نیست و در انتخاب بازیکن خارجی نیز باید دقت زیادی داشته باشیم. هنوز در تین مورد تصمیم قطعی نگرفته ام البته تیم ما بازیکنان خوب و توانمندی دارد که با انگیزه بالا زحمت می کشند. در حال حاضر در تیم ما رفاقت و همدلی خوبی وجود دارد و من همیشه سعی کرده ام با شاگردانم رابطه خوبی داشته باشم و بر تیم ما رفاقت و همدلی حکمفرما باشد تا برای موفقیت تیم دست به دست هم بدهیم و زمان از دست رفته را جبران کنیم.

 

حرف های دانشگر را می شنوم
چیزی که می دانم و اعتقاد دارم این است که دانشگر پسر بسیار خوبی است و اگر کاری کند که مثلا بی انضباطی کرده و یا مشکل ایجاد کند به هیچ وجه در شخصیت او نیست. او واقعا پسر خوبی است و این موضوع را به دلیل شناختی که از وی از گذشته دارم و طی این مدت پیدا کرده ام می گویم. باید ابتدا با او صحبت کرده و بعد می توان تصمیم گرفت و خیلی کارها کرد. دانشگر یک اشتباه مرتکب شده و راه درستی را انتخاب نکرده است. با او صحبت می کنم و مشکلش حل شدنی اشت. در فوتبال گاهی با یک تصمیم اشتباه در مورد یک بازیکن آن بازیکن خراب می شود. در مورد این بازیکن باید همه جوانب را بررسی کرد چون پسر خوبی است. حرفهایش را می شنوم و می خواهم بدانم مشکلش چه بوده است.

 

تمام تمرکزم را روی مسائل فنی گذاشته ام
من تمام تمرکز و توانم را برروی مسائل فنی تیم گذاشته ام تا بتوانم به خوبی کارکنم و تیم را به سرانجام خوبی برسانم و در این زمینه بازیکنانف کادرفنی و باشگاه نهتایت همکاری را با من دارند. در حال حاضر نمی خواهم زیاد وارد جزئیات شوم و یکسری مسائل را باز کنم و امیدوارم مشکلات موجود هرچه زودتر حل شود اما به خوبی می دانم که در فوتبال ایران نمی توانی در عمل با درآمدزایی هزینه هایی که انجام داده ای را جبران کنی. شما وضعیت حق پخش تلویزیونی را در فوتبال ما ببینید که چگونه است؟ یا در بازی با استقلال تبلیغات محیطی وجود نداشت البته این موضوع گفته شده که در هفته های اینده لیگ حل خواهد شد.. با چنین مشکلاتی به صورت کلی وقتی بخش خصوصی به فوتبال ورود می کند باید طوری با آن رفتار شود که بقیه شرکت ها یا افرادی که در بخش خصوصی فعال هستند رغبت کنند که برای سرمایه گذاری به ورزش ورود کنند اما اگر انها ببینند که با چه دردسرهایی مواجه می شوند هیچگاه ورود نمی کنند. باید راهکارهایی در نظر شود که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش ترغیب شود و در این زمینه تاکی باید از بیت المال هزینه کرده و به ارگان های دولتی تکیه کنیم؟ بعضی حرف ها نشان دهنده خیلی چیزهاست.امیدوارم از بخش خصوصی که به فوتبال ورود کرده و هزینه کرده اند حمایت شود و اتفاقات خوبی بیفتد.

 

نفت 50 سال قدمت دارد
تیم نفت تهران 50 سال و یا بیش از آن قدمت دارد. در حال حاضر نام این تیم حفظ شده و در تهران باقی مانده است که این موضوع یک اتفاق خوب در فوتبال ماست. در این میان مسئولان فدراسیون فوتبال و رسانه ها نیز نگاه خوبی به این موضوع داشته اند و انتظار از مسئولان ارشد این است که حساب شده تر عمل کنند.

 

همدلی نباشد تیم ملی آسیب می بیند
می بیند که در حال حاضر تیم ملی مشکلاتی دارد که امیدوارم برطرف شده و سد راه موفقیت تیم ملی و رسیدن ان به جام جهانی نشود. این مشکلاتن در زمان ما هم وجود داشت و حتی خیلی بیشتر هم بود.. باید کاری کنیم که کادرفنی تیم ملی بدون دغدغه فکری کار خود را انجام دهند.. کی روش مربی بزرگی است و باید مشکلات و موانعی که او با آن مواجه شده است را برطرف کرد و برای صعود به جام جهانی همه دست به دست یکدیگر بدهند. تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند. اگر همدلی نباشد و مشکلات برطرف نشود در نهایت این تیم ملی است که آسیب می بیند.

 

مشکلات موجود امیدوارم حل شود
امیدوارم مشکلات موجود حل شود تا تیم ملی با آرامش به کار خود ادامه دهد چون موفقیت تیم ملی باعث شادی مردم خواهد شد و همه شاغلین در فوتبال از صعود به جام جهانی سود خواهند برئد.. صعود به جام جهانی در ابعاد مختلف افتخارات زیادی را برای ما دارد و حیف است تلاش نکنیم و شرایطی را رقم نزنیم که منجر به نتیجه گیری تیم ملی نشود. برای موفقیت تیم ملی و صعود ان به جام جهانی روسیه ارزوی موفقیت دارم.

دیدگاه‌ها