کد خبر : 1344218 | 05 مرداد 1395 ساعت 21:19 | 52.1K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش مشهدی‌ها ادامه یافت

سپاهان 0 - پدیده 1؛ شگفتی شماره 2

تیم فوتبال سپاهان با تک گل محمدحسین مرادمند که سابقه بازی طولانی در سپاهان را دارد اولین بازی فصل را به سود خود تمام کرد.

سپاهان 0 - پدیده 1؛ شگفتی شماره 2

به گزارش "ورزش سه"، مرادمند این گل را قبل از سوت پایان نیمه اول در دقیقه 44 روی یک ضربه کرنر به ثمر رساند تا 3 امتیاز این بازی را به حساب مشهدی‌ها واریز کند.
 

فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان - ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 20:30
هفته اول لیگ شانزدهم، ساعت 20:30 ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر 4000 نفر
داور: محمدرضا اکبریان            کمک ها: ایوب غلامزاده و فرهاد مروجی

 

اخطار:

 

مهرداد کفشگری(18) از پدیده؛
شجاع خلیل زاده (41)، طالب ریکانی(89) از سپاهان

 


سپاهان: 

 

لی اولیویرا، علی هلیچی، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولیبالی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، فرید بهزادی کریمی(55 - جلال علی محمدی)، طالب ریکانی، محمود قائد رحمتی( 64 - محرم نویدکیا)، مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان( 69 - میر هادی میر جوان)
سرمربی: عبدالله ویسی

 


پدیده:

 

شهاب گردان، آرزداد هارویان، محمدحسین مرادمند، رضا ناصحی، جعفری، کریم احمدی،  مهرداد کفشگری، میلاد کمندانی(35 - حسین مهربان (74 -  محمدرضا خرسند نیا) )، معین عباسیان، محسن یوسفی( 84 - حسین زامهران) و یونس شاکری
سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

 

شرح بازی:

 

بازی با حملات سپاهان آغاز شد و زرد پوشان اصفهانی توپ و میدان را در اختیار داشتند. در دقیقه 15 سپاهان می توانست با ضربه پنالتی پیش بیافتد که ضربه پنالتی مهرداد محمدی که خودش پنالتی را گرفته بود، توسط شهاب گردان دفع شد. در ادامه سپاهان بر دامنه حملات خود اضافه کرد ولی تیم پدیده بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و کم کم به جلو آمد تا اینکه در دقیقه 43 موفق شد روی ضربه کرنر ارسالی مهرداد کفشگری و ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل پیروزی دست یابد. نیمه دوم سپاهان برای جبران نتیجه آمده بود و با حملات پی در پی سعی داشت که بازی را به تساوی بکشد اما دفاع منسجم پدیده و عملکرد درخشان  شهاب گردان در درون دروازه این اجازه را از آن‌ها گرفت. ضمن اینکه در همین دقایق پدیده در ضدحملات خطرناک ظاهر می‌شد. در ادامه عبدالله ویسی سعی کرد با تعویض‌های خود و تغییر سیستم خود به گل دست پیدا کند. ورود محرم نویدکیا حملات سپاهانی ها را زهر دارتر کرده بود، اما در نهایت زور خط حمله سپاهان به دفاع پدیده نچربید و تیم پدیده موفق شد همانند فصل گذشته در ورزشگاه فولاد شهر سپاهان را شکست دهد.

 

شرح گل:

 

سپاهان صفر ـ پدیده 1 (پدیده): محمدحسین مرادمند مدافع سابق سپاهان که در دومین سال متوالی در پدیده به میدان می‌رود، کرنرارسالی از جناح چپ را با ضربه سر به دروازه سپاهان دوخت تا پدیده با یک گل از میزبان پیش بیفتد.

 

دقایق حساس:

 

 دقیقه 14: نفوذ مهرداد محمدی به داخل محوطه جریمه با خطای واتو مدافع پدیده مواجه شد، که داور پنالتی گرفت ولی شهاب گردان مانع از گلزنی مهرداد محمدی زننده ضربه پنالتی سپاهانی‌ها شد.

دقیقه20: شوت محمود قائدرحمتی از پشت محوطه جریمه با فاصله از بالای دروازه راهی خارج شد.

دقیقه21: حرکت مهرداد محمدی از سمت چپ خط دفاعی پدیده و ارسال پاس کات بک او به عقب با دفع توپ کفشگری همراه شدکه توپ به شکلی خطرناک از بالای دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه 27: سانتر بازیکنان پدیده از سمت چپ خط دفاعی با ضربه سر خطرناک کریم احمدی به بیرون رفت.
دقیقه30: ضربه کاشته محسن یوسفی به صورت خطرناکی روی دروازه سپاهان ریخته شد که با برخورد توپ به سر بازیکنان سپاهان کرنر شد.

دقیقه47: ضربه طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه در دستان شهاب گردان جای گرفت.

دقیقه 51: حرکت بازیکنان سپاهان و پاس طولی آن‌ها به درون محوطه جریمه پدیده، توسط دفاع پدیده به اوت فرستاده شد تا بهزادی از این موقعیت خود نتواند استفاده کند.

دقیقه 56: ارسال خطرناک نویدکیا از کنار خط به شکلی خطرناک از دهانه دروزاه پدیده عبور کرد.

دقیقه63: ارسال رسول نویدکیا از سمت چپ روی پای مهرداد محمدی جفت و جور نشد و توپ راهی اوت شد.

دقیقه70: ارسال از سمت چپ خط دفاعی پدیده در شرایطی که گردان از دروازه خارج شده بود به شکل خطرناکی به محرم نویدکیا رسید، که البته توپ روی پای محرم جفت و جور نشد و از کنار دروزاه به بیرون رفت.

دقیقه72: ارسال بازیکنان پدیده از سمت راست خط دفاعی سپاهان با ضربه حسین مهربان مواجه شد که شهاب گردان باز هم سد راه توپ شد.

دقیقه76: ضربه محرم نویدکیا از داخل محوطه جریمه با بیرون پا زده شد که شهاب گردان باز هم توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 82 : ارسال محرم نویدکیا با ضربه سر عمادمیرجوان به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه87: صحنه مشکوک به پنالتی روی مهرداد محمدی از سوی داور پنالتی تشخیص داده نشد.

دقیقه91: ارسال کرنر توسط نویدکیا و ضربه سر بازیکن سپاهان با فاصله یک متری از کنار دروازه راهی اوت شد.

 

 

اتفاق ویژه:

 

عبدالله ویسی سرمربی سپاهان فصل گذشته در اولین بازی لیگ در فولادشهر با استقلال خوزستان یک بر صفر به سپاهان باخت و امروز درست مثل سال گذشته لیگ را با شکست آغاز کرد.

 

 

بهترین بازیکن:

 

شهاب گردان دروازه بان سابق سپاهان که با انگیزه فوق‌العاده مقابل تیم سابقش بازی می کرد، با مهار یک پنالتی در نیمه اول نقش بزرگی در کسب این برد داشت.  گردان که بعد از سال‌ها دوباره در مشهد بازی می‌کند، امروز بازگشت فوق‌العاده‌ای به فولادشهر داشت.

 

 

در حاشیه:

 

*  هواداران سپاهان پیش از آغاز مسابقه دروزاه‌بان فصل گذشته خود، شهاب گردان را مورد تشویق قرار دارند.

*  محرم نویدکیا اسطوره باشگاه سپاهان از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کند و برادر او رسول نویدکیا بازوبند کاپیتانی را در میدان بر بازو دارد.

*  هواداران سپاهان هم‌چنان درحال ورود به استادیوم هستند.

*  هواداران سپاهان بعد از هدر رفتن پنالتی توسط مهرداد محمدی به تشویق او پرداختند تا روحیه این بازیکن جوان برای ادامه بازی خراب نشود.

* بعد از پنالتی ویسی سرمربی سپاهان روی نیمکت نشست و کریم قنبری از لب خط بازیکنان این تیم را هدایت می کند.

*  پدرو هنریکه و دنیل نوروزی بازیکنان سپاهان از جایگاه ویژه بازی را دنبال می‌کنند.

* باز هم با شروع لیگ نیروی انتظامی از هماهنگی لازم با مسئولین مسابقه برخوردار نبود و علی رقم صدور کارت پارکینگ برای مهمانان ویژه از ورود خودرو های دارای کارت پارکینگ به پارکینگ داخلی ورزشگاه جلوگیری میکرد.
* مرادمند که حضورش در فوتبال ایران را مدیون سپاهان است بعد از گلزنی حاضر به شادی نشد.

*  جلال علی محمدی در حال گرم کردن برای ورود به زمین است.

*  محرم نویدکیا کاپیتان محبوب سپاهانی به همراه سایر بازیکنان این تیم در حال گرم کردن برای ورود به زمین است.
* در دقیقه 50 محرم نویدکیا، حسین پاپی و سایر نیمکت‌نشین‌های سپاهان برای گرم کردن از روی نیمکت بلند شدند.
* در پی یک ارسال خطرناک از سوی رسول نویدکیا که می‌توانست مهاجم تیمش را صاحب توپ کند، عبدالله ویسی از کنار خط اعتراض شدیدی به وی کرد.
*  سکوهای خالی فولادشهر در اولین بازی سپاهان در لیگ برتر کاملا توی ذوق می‌زند.
* با توجه به گلزنی مرادمند و درخشش شهاب گردان هواداران سپاهان روی سکوها بحث گرمی را در این زمینه آغاز کردند.
* عبدالله ویسی از دقیقه 60 فرمان حمله همه جانبه را خطاب به همه بازیکنانش صادر کرد.
* پدیده قصد دارد با وقفه انداختن فشار ناگهانی سپاهان در نیمه دوم را کاهش دهد.

* زمانی که محرم جهت ورود به بازی به سمت نیمکت آمد تا آماده حضور در زمین شود ورزشگاه به یکباره منفجر شد و هواداران به شدت وی را تشویق کردند.

* حسین مهربان بازیکن تیم پدیده در برخوردی که با بازیکنان سپاهان داشت دچار شکستگی از ناحیه سر شد.

* با خروج سهرابیان و رود عماد میرجوان ترکیب سپاهان از 4-2-3-1 به 3-5-2 تغییر یافت.

*در صحنه ای که بازیکنان سپاهان اعتقاد به پنالتی روی محمدی داشتند ویسی و نیمکت سپاهان به شدت اعتراض کردند و ویسی وارد زمین شد .هواداران سپاهان هم به شدت به داور معترض بودند.
* هنگام به زمین آمدن محرم نویدکیا، هواداران سپاهان به شدت از او استقبال کردند و با شعارهایی او را مورد تشویق قرار دادند.
* رسول نویدکیا که در غایب برادرش بازوبند را بسته بود هنگام ورود او به زمین بازوبند را به محرم داد.
* حسین مهربان که در نیمه اول به زمین آمده بود در نیمه دوم با محمدرضا خرسندنیا تعویض شد.
* عبدالله ویسی پس از اینکه در اواخر بازی یک صحنه مشکوک به پنالتی درون محوطه جریمه پدیده رخ داد و داور پنالتی نگرفت به شدت معترض شد و یک متر داخل زمین رفت.
* هواداران سپاهان که از باخت تیمشان ناراحت بودند در پایان بازی تیم‌شان را تشویق کردند و چند بازیکن از جمله برادران نویدکیا، علیمحمدی، محمدی، سرلک، میرجوان و هلیچی سمت تماشاگران رفتند و از آنها تشکر کردند.

دیدگاه‌ها