کد خبر : 1344351 | 06 مرداد 1395 ساعت 10:36 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

1.75 معدل گل در هر مسابقه

انتظار 52 دقیقه‌ای برای دیدن گل!

عبور 14 توپ از خط دروازه معدل گل 1.75 را برای هر بازی به ثبت رسانده است. این نشان می دهد بازی های لیگ برتر هنوز به استاندارد فوتبال تهاجمی نزدیک نشده است!

انتظار 52 دقیقه‌ای برای دیدن گل!

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال تهاجمی به فوتبالی اطلاق می شود که میانیگن گل زده اش در هر بازی 2.5 گل باشد، هر چند در برخی از لیگ های معتبر این عدد از 2.5 عبور کرده و در حال نزدیک شدن به عدد 3 است.


در فوتبال حرفه ای تماشاگر برای دیدن یک گل نزدیک به 30 دقیقه انتظار می کشد در حالی که این انتظار در فوتبال ایران بیش از یک نیمه است و در هفته نخست لیگ برتر به طور میانگین در هر 52 دقیقه یک گل به ثمر رسیده است.


از 14 گلی که در هفته نخست به ثمر رسید 4 گل در نیمه اول و 10 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده است. پراکندگی گل در 30 دقیقه اول 3 گل، در 30 دقیقه دوم 5 گل و در 30 دقیقه سوم 6 گل بوده است. این نشان می دهد که تیم ها بازی را با نیت ارزیابی از یکدیگر شروع می کنند و در نیمه نخست به جای ریسک کردن ترجیح می دهند یکدیگر را محک بزنند. می شود این برداشت را هم داشت که تیم های لیگ برتری بازی را محتاط آغاز می کنند و بیشتر گل زده اشان در 30 دقیقه پایانی است.


پیش تر این ایراد به تیم ملی وارد بود که دفاعی فوتبال می کند و کم گل می زند. هر چند کی روش برای خود دفاعیاتی داشت. او می گفت با توجه به بالا بودن میانگین سنی تیمش و اینکه باید برای صعود به جام جهانی و حضور در جام جهانی تلاش کند چاره ای ندارد که بدین شکل فوتبال کند. هر چند وی می توانست زودتر و در جام ملت های آسیا به عبور از تاکتیک دفاع به حمله برسد.


با این حال اینروزها تیم ملی تهاجی بازی می کند و این باشگاه ها هستند که قدرت ریسک شان پا ئین آمده و به گل نخوردن بیشتر از گل زدن فکر می کنند.


با این حال نه صرف دفاع کردن خوب است و نه حمله کردن. در برهه ای پرسپولیس علی دایی در 30 بازی 15 گل خورد. یعنی هر بازی نیم گل اما قهرمان نشد و فصل گذشته این تیم بهترین خط حمله لیگ برتر را داشت اما باز هم قهرمان نشد. بهترین شیوه بازی تلفیق این دو ترفند است. گل نخوردن در سایه گل زدن. فوتبال دو بخش است. حمله و دفاع.


نکته جالب توجه اینکه برخی از مربیان در پایان هفته نخست افت بدنی تیمشان را عامل عدم نتیجه گیری مطلوب و هم چنین بازی زیبا بر می شمرند و می گویند با گذشت چند هفته بدن بازیکنان رها خواهد شد و بهترین بازی را به نمایش خواهند گذاشت! در حالی که در فوتبال حرفه ای بیشترین میزان دوندگی بازیکنان تیم ها در هفته اول به ثبت می رسد چرا که بدن بازیکنان چند روز پیش از شروع بازی رسمی رها می شود و طبیعی است بازیکن در اولین مسابقه از بیشترین توان خود بهره ببرد.

دیدگاه‌ها