کد خبر : 1344369 | 06 مرداد 1395 ساعت 11:24 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

29.72 میانگین سنی پیکان در تبریز

پیکان پیر است یا نیست ؟

میانگین سنی تیم پیکان در بازی با گسترش فولاد نزدیک به 30 سال و به طور دقیق 29.72 بود.

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای سپری شده از نقل و انتقالات به مجید جلالی انتقاد شد که تیم پیکان را پیر بسته است که این انتقاد البته با واکنش  هایی از سوی این مربی و هم چنین باشگاه همراه بود!


پیکان در بازی با گسترش فولاد با ترکیب رحمان احمدی، امیر حسین صادقی، سیاوش یزدانی، علی حمودی، لوون هاراپتیان، ابوالفضل ابراهیمی، صادق بارانی، مهدی شیری، سیامک نعمتی، بهادر عبدی و آرش برهانی به میدان آمد که این بازیکنان مجموعا 327 سال سن دارند و معدل سنی آنها 29.72 است. یعنی نزدیک به 30 سال.


بی شک دیدگاه های آقا مجید قابل احترام است و البته پاسخ هایی که باشگاه پیکان به انتقادات داده است اما تیمی که میانیگن سنی بازیکنانش نزدیک به 30 است قطعا تیم جوانی محسوب نخواهد شد.


تیم جوان به تیمی گفته می شود که میانیگن سنی اش بین 24 تا 26 متغییر باشد و معمولا تیم های ایده آل هم میانگین سنی اشان 27 تا 28 سال است! به تیم هایی هم که میانگین سنی اشان از 28 فراتر رود تیم پیر می گویند.


در فوتبال حرفه ای این طور نیست که تیم جوان فاقد بازیکن باتجربه باشد اما در تیم بستن توازن رعایت می گردد و از همه مهتر باشگاه های اروپایی تلاش می کنند بازیکنان باتجربه خود را نیز از میان جوان ها انتخاب کنند چون بازیکنانی که از 18 یا 19 سالگی وارد بازی های لیگ برتر می شوند در سن 24 یا 25 سالگی به بازیکن باتجربه تبدیل می شوند و با رسیدن به سن 27 یا 28 سالگی به اوج پختگی می رسند.


جذب بازیکنان 30 یا بالای 30 سال در تیم های حرفه ای نه اینکه اتفاق ندهد بلکه تعددش کم است و بازیکن باید از نظر کارآمدی سطح بسیار بالایی داشته باشد تاکما کان در لیگ برتر مورد استفاده قرار گیرد. به طور واضح شاهد هستید که خیلی از بازیکنان شاخص بالای 30 سال اروپایی در سال های پایانی بازیگری به  عضویت تیم های عربی درمی آیند چون دیگر به بازی گرفته نمی شوند و درآمد آنها به نحو قابل ملاحضه ای کاهش پیدا می کند.


این اتفاق در پیکان در حالی رخ داده که آقا مجید فصل گذشته پیشنهاد نشستن دو بازیکن رده سنی جوانان را روی نیمکت ذخیرها مازاد بر 7 بازیکن ذخیره پیشنهاد داده بود  که البته از سوی سازمان لیگ برتر مورد تایید قرار نگرفت!


جالب اینکه هم اکنون در ترکیب پیکان به بازیکن رده سنی جوانان برنمی خوریم. به نظر می رسد آقا مجید با جوانگرایی در فوتبال قهر کرده و از این پس بیشتر مایل به استفاده از جوان ها است که نمی شود به این دیدگاه خورده گرفت. به هر صورت هر مربی ایده ای دارد و همه ایده ها قابل احترام هستند حتی اگر کارایی لازم را نداشته باشند.

 

1129477

دیدگاه‌ها