کد خبر : 1344375 | 06 مرداد 1395 ساعت 11:50 | 10.5K بازدید | 1 دیدگاه

والیبالیست‌ها در مراسم رژه حضور پیدا می‌کنند

شهنازی: طرح لباس کاروان امروز نهایی می‌شود

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: حدود 60 نفر اعم از ورزشکار، مربیان و کادر اجرایی می‌توانند در مراسم رژه شرکت کنند.

شهنازی: طرح لباس کاروان امروز نهایی می‌شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، شاهرخ شهنازی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی درباره لباس‌های کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو گفت: قرار شد لباسی انتخاب شود تا نمادی از رنگ‌های پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آن دیده شود. چندین طرح مختلف از طرف شرکت طراح ارائه شد که فکر می‌کنم با تغییرات جزئی لباس کاروان نهایی شود. این طرح به تایید کمیته و وزارت ورزش رسیده است و ان‌شاءالله در مراسم افتتاحیه کاروان ایران با آن رژه خواهد رفت.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند با هم‌فکری بهتر می‌توانستیم از ابتدا لباسی را در شان کاروان المپیکی ایران طراحی کنیم، گفت: باید از ابتدا در این خصوص کار کارشناسی انجام می‌شد. با توجه به اینکه باید به نظرات جامعه توجه می‌شد کمیته ملی المپیک هم این موضوع را لحاظ کرد و تصمیم به تغییر در طرح لباس‌ها گرفت. بد نیست که این فرصت در آینده به وجود ‌آید تا به گروه‌هایی هم در ارتباط با لباس‌های رژه کاروان و هم در ارتباط با لباس‌های ورزشی تیم‌های ملی ایران لباسی ملی را تعریف کنیم که شاخص‌های ملی در آن تعریف شده باشد.

 

شهنازی ادامه داد: طرح ارائه شده تا امروز نهایی خواهد شد اما اینکه در کدام بخش رنگ‌های سبز، سفید و قرمز استفاده خواهد شد درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد اما قالب طرح براساس رنگ پرچم سه رنگ کشورمان خواهد بود.

 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره رونمایی از این لباس گفت: با توجه به فرصت کمی که داریم در همان سایت کمیته ملی المپیک این رونمایی انجام خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد مراسمی برای این موضوع داشته باشیم.

 

شهنازی در پاسخ به این سوال که اولین گروه کاروان ایران چه زمانی اعزام خواهد شد، و یک سهمیه غیرمنتظره در قایقرانی کسب کردیم، گفت: اولین گروه هفتم مرداد ماه اعزام خواهند شد که تیراندازی خواهد بود. باید به فدراسیون قایقرانی و عادل مجللی تبریک بگوییم که این جوان شایسته توانست به حقش برسد در اصل سهمیه برای مجللی بوده است چون رقبایش دوپینگ کرده بودند. در جریان تمرینات مجللی هستم که مشقت‌های زیادی را تحمل کرده است و خدا خواست که به حقش برسد. فکر می‌کنم مجللی با انگیزه‌ای که پیدا کرده است رکورد خوبی در المپیک ثبت خواهد کرد. باید از مدیریت فدراسیون و مربیان تیم ملی هم تشکر کنیم.

 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره هزینه‌های صرف شده برای طراحی و تولید لباس کاروان ایران گفت: به خاطر سرعت انجام کار هنوز در جریان این موضوعات نیستم. هدف ما این است که هرچه سریع‌تر این لباس‌ها آماده شود. این لباس‌ها برای افرادی که رژه می‌روند آماده خواهد شد و در جریان مذاکرات اقتصادی برای هزینه تهیه لباس‌ها نیستم. اما قطعا اعلام خواهیم کرد.

 

شهنازی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود تیم والیبال قرار نیست در رژه المپیک حضور داشته باشد، گفت: والیبال در رژه حضور خواهد داشت و چنین موضوعی صحت ندارد.

 

وی در خصوص اینکه چه رشته‌هایی در مراسم رژه حضور خواهند داشت، گفت: مجموعا حداکثر چیزی حدود 60 نفر اعم از ورزشکار، مربیان و کادر اجرایی می‌تواند شرکت کنند اما نفراتی مانند خدمتی و احمدی که فردای افتتاحیه مسابقه خواهند داشت نباید آنها را با حضور در مراسم خسته کنیم. تعدادی از نفراتی که مسابقه دارند موافق شرکت آنها نیستیم. احتمال حضور 50 تا 60 نفر هست اما این منوط به سهمیه‌ای است که کمیته برگزاری بازی‌ها به ما اختصاص می‌دهد. احتمالا 9 تا 10 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و بقیه آقایان خواهند بود. تنیس روی میز، قایقرانی، شمشیربازی در مراسم رژه حضور خواهند داشت.

 

شهنازی درباره پاداشی که قرار است به بهادر مولایی ملی‌پوش حذف‌شده وزنه‌برداری به خاطر حادثه‌ای که برای او رخ داده است تعلق گیرد گفت: اطلاعی از تصمیمی که قرار است در این مورد گرفته شود ندارم اما هر اتفاقی که برای این جوان شایسته افتاده است ناراحتم. اگر منظور شما پاداش سهمیه است که قبلا لحاظ شده است و نمی‌دانم از کدام پاداش صحبت می‌کنید چراکه 10 میلیون تومان عددی نیست که بخواهیم برای یک قهرمان در این سطح جبران کنیم. برای مولایی که یکی از ذخیره‌ها و آینده وزنه‌برداری است باید حمایت بیشتری داشته باشیم.

 

دیدگاه‌ها