کد خبر : 1344634 | 07 مرداد 1395 ساعت 12:45 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

بودجه فدراسیون‌های المپیکی پرداخت شد

معاون توسعه ورزش و قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با بیان اینکه بلافاصله بعد از بازی های آسیایی برنامه ریزی برای المپیک آغاز شد، از تخصیص صد در صد بودجه به فدراسیون های المپیکی خبر داد.

بودجه فدراسیون‌های المپیکی پرداخت شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،  نصرالله سجادی که در نشست ماهیانه وزیر ورزش و جوانان حضور داشت، گزارشی کامل از روند آماده سازی کاروان اعزامی به بازی های المپیک ارائه کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ جلسه ستاد بازی های المپیک و پارالمپیک به منظور حضور کاروان ایران در ریو وهمچنین ۱۱۹ جلسه ای را که با روسای فدراسیونهای المپیکی در ۱۶ ماه گذشته به منظور هماهنگی و حل مشکلات برگزار شدهاست، اظهارداشت: به منظور حضور کاروانی پاک در المپیک ۱۵ جلسه برای مبارزه با دوپینگ در ستاد نادو داشتیم و ۶۳ مورد از تمرینات و اردوهای المپیکی را نیز از نزدیک نظاره کردیم.

 

 وی  سفرهای برون مرزی فدراسیونهای را ۶۳۶ سفر عنوان کرد که در راستای تفاهم نامه با مدیریت خوبی صورت گرفت.

 

سجادی،  با بیان اینکه فدراسیون های المپیکی تا پایان خردادماه ۹۶۶ سفر به ۶۱ کشور داشته اند، خاطر نشان کرد: حضور مسابقاتی که برای بدست آوردن ۶۴ سهمیه صورت گرفته به عدد ۱۱۲ رسید.

 

وی همچنین با اشاره به ادوار گذشته المپیک حضور ۱۵ دوره کاروان ورزش ایرانی را مورد توجه قرار داد و به تعداد ۱۵طلا ، ۲۰ نقره و ۲۵ برنز اشاره کرد و مجموع نفرات شرکت کننده در المپیک را در قالب ورزشکاران ایران از المپیک ه ازسال  ۱۹۲۸ تا ۲۰۱۶ ، ششصد و چهل و چهار نفر اعلام کرد.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای  با ارائه گزارشی از سهمیه های کسب شده به پراکندگی تعداد ورزشکاران در کاروان اعزامی به بازی های المپیک ریو را از ۲۱ استان کشور عنوان کرد.

 

دکتر سجادی در مجموع شرایط کاروان ایران در استانه المپیک با توجه به فرایند حمایتها وآماده سازی ها خوب توصیف کرد .

دیدگاه‌ها