کد خبر : 1344782 | 08 مرداد 1395 ساعت 12:58 | 93.2K بازدید | 1 دیدگاه

عقب ماندن کهکشانی ها از اتلتی و بارسا در نقل و انتقالات

چرا رئال خرید بزرگی نداشته؟

به نظر می رسد رئال مادرید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، فصل آرامی را سپری خواهد کرد و خرید چندانی نخواهد داشت.

چرا رئال خرید بزرگی نداشته؟

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه بارسلونا و اتلتیکو مادرید، دو رقیب اصلی رئال مادرید در فتح لالیگا، تابستان شلوغی را پشت سر گذاشته‌اند، فعالیت چندانی را از کهکشانی‌ها ندیده‌ایم که این موضوع با توجه به روال سال‌های اخیر این تیم، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

 

با پیوستن لوییس انریکه به بارسلونا در سال 2014، این تیم با پرداخت 166 میلیون یورو دست به بازسازی ترکیب تیمش زد. بازیکنانی مثل لوییز سوارز، ایوان راکیتیچ، کلودیو براوو، مارک تراشتگن و جرمی متئو به این تیم پیوستند و همین بازیکنان، از عوامل اصلی کسب سه گانه بلوگرانا در اولین فصل حضور لوییس انریکه لقب گرفتند.

 

 

1129902

 

 

به نظر می‌رسید که چنین تابستان شلوغی در انتظار شاگردان زیدان هم باشد اما آنها کاملا عکس این موضوع عمل کرده‌اند و تا به حال فقط موفق به بازگرداندن آلوارو موراتا، مهاجم گلزن و سابق یوونتوس به لیست تیم شده‌اند.

 

در طی دوران ناموفق رئال تحت هدایت بنیتز، کارشناسان معتقد بودند که ترکیب این تیم نیاز به یک بازسازی اساسی دارد اما همان بازیکنان زیر نظر زیدان، موفق شدند تا یک قدمی فتح لالیگا پیش بروند و فاتح لیگ قهرمانان اروپا بشوند.

 

با این تفاسیر، بعید است زیدان قصد داشته باشد تغییرات عمده‌ای در ترکیب تیم ایجاد کند. بر خلاف سال گذشته که ده خیا تا یک قدمی رئال مادرید هم پیش رفت، امسال زیزو به کیلور ناواس و کیکو کاسیا اعتقاد کامل دارد و قصد ندارد تغییری در دروازه تیمش ایجاد کند.

 

در خط دفاعی نیز اوضاع به همین منوال است. زیدان قصد دارد تا با حفظ ناچو و واران، گزینه‌های ممکن برای حضور در دفاع میانی تیمش را از دست ندهد و از طرفی با بازگرداندن کوئنترائو، آلترناتیوی برای مارسلو در جناح چپ تیمش به وجود آورد.

 

در ابتدای تابستان، نام‌های زیادی برای حضور در رئال مادرید مطرح شد. مارکو وراتی، دیوید آلابا و رابرت لواندوفسکی از جمله بازیکنانی بودند که شایعه حضور آنها در لوس بلانکوس مطرح شد. اما هر 3 بازیکن با باشگاه خودشان قرارداد بلند مدت داشتند و حضور آنها تقریبا غیرممکن بود.

 

 

1129906

 

 

اما مهم‌ترین نام، پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس بود که شایعات زیادی در مورد پیوستن او به گوش می‌رسید. بعد از انتقال ایگواین به جمع بیانکونری‌ها، دیگر بعید به نظر می‌رسد "مروارید سیاه" در یووه باقی بماند و رئال مادرید می‌توانست این بازیکن را به خدمت بگیرد. اما بعد از بررسی زیدان مبنی بر حضور پرتعداد بازیکنان بزرگ در خط میانی رئال مادرید و همچنین پیشنهاد سنگین 120 میلیون یورویی منچستریونایتد، رئال مادرید ترجیح داد تا خود را از این انتقال کنار بکشد.

 

گرچه زیدان همیشه سبک بازی پوگبا را تحسین کرده است اما چند روز پیش در مصاحبه‌ای به مارکا گفت: "در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد پوگبا ندارم. او بازیکن یوونتوس محسوب می‌شود و حرف زدن در مورد او رفتار درستی محسوب نمی‌شود".

 

به نظر می‌رسد استراتژی زیدان مبتنی بر حفظ ترکیب کنونی و عدم ایجاد تغییرات پیاپی در ترکیب مادریدی‌ها باشد. چیزی که کمتر در سالهای گذشته شاهد آن بودیم.

 

درعین حال، زیدان تمایل داشت تا بازیکنانی با خصوصیات کاسمیرو را به جمع بازیکنانش اضافه کند تا در بعضی از مواقع جای هافبک جوان برزیلی بازی کند اما حقیقتا بازیکنی با این سبک بازی، خیلی در بازار تابستانی امسال به چشم نمی‌خورد.

 

انگلو کانته که با 32 میلیون یورو به چلسی پیوست، بلیزی ماتوئیدی در پاری‌سن‌ژرمن ماندگار شد و موسی سیسوکو را نیز نمی‌توان هافبک دفاعی صرف به حساب آورد.

 

 

1129907

 

به این ترتیب، فعالیت رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات محدود به بازگرداندن موراتا، کوئنترائو و آسنسیو از اسپانیول می‌شود. آیا این ترکیب می‌تواند در برابر بارسا و اتلتیکو مادریدی که به شدت در حال تقویت خود هستند مقاومت کند؟

 

بارسلونا تا به حال بیش از 100 میلیون یورو پرداخت کرده است. ساموئل اومتیتی از لیون، لوکاس دینه از رم، دنیس سوارز که به صورت قرضی در ویارئال توپ می زد و البته آندره گومس از والنسیا، ستارگانی بودند که به جمع بازیکنان بلوگرانا اضافه شدند. لوییس انریکه بارها از خالی بودن نیمکت تیمش در فصل گذشته گله کرد. اتفاقی که به نظر نمی‌رسد این فصل هم برای بارسلونا اتفاق بیفتد.

 

اتلتیکو مادرید هم در پنجره فصل نقل و انتقالات بیکار نبوده است و تا بحال قرارداد بازیکنانی مثل فرناندو تورس، نیگوئز و تیاگو را تمدید کرده است. همچنین آنها موفق شده‌اند با پرداخت 50 میلیون یورو، گایتان از بنفیکا، ورسالیکو از ساسولو و اکسل ورنر را به خدمت بگیرند و در آستانه جذب کوین گمیرو، مهاجم گلزن سویا نیز قرار دارند.

 

شرایط حاکی از آن است که بعد از قهرمانی رئال مادرید  در لیگ قهرمانان فصل گذشته، اعتماد به نفس کادر فنی این تیم افزایش یافته است و آنها قصد دارند تا به ترکیب کنونی اعتماد کنند. اما آیا بهتر نیست آنها بازیکن جدیدی را به ترکیب خود اضافه کنند؟ بی‌شک زمان، بهترین گزینه برای پاسخ دادن به سوالاتی‌ست که ذهن هواداران قوهای سپید را به شدت مشغول کرده است.

 

مترجم: آریا فاطمی مقدم

منبع: گل

دیدگاه‌ها