کد خبر : 1344916 | 08 مرداد 1395 ساعت 22:28 | 97.7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه بررسی وزنه برداری بعد از حذف روسیه؛

مدال در چنگ بهداد، کیانوش و سهراب

با حذف وزنه برداران روسیه از المپیک ریو کار ایرانی ها برای رسیدن به مدال هموارتر از قبل خواهد شد و در این بین وزنه برداران ٨٥، ٩٤ و فوق سنگین بیشترین شانس را برای کسب سکو دارند.

مدال در چنگ بهداد، کیانوش و سهراب

به گزارش "ورزش سه"، قبل از شروع المپیک ریو کمیته جهانی کنترل دوپینگ، وادا یک به یک وزنه برداران روس را از حضور در المپیک محروم می کرد تا اینکه سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری رسما اعلام کرد کل وزنه برداران روس جواز حضور در المپیک را نخواهند داشت. با این خبر وزنه برداران ایرانی که قبل از این هم شانس مدال بودند حالا برای دستیابی به سکو رقبای کمتری را پیش رو دارند. وزنه برداران ایران و روس همیشه رقابت نزدیکی برای مدال دسته تای مختلف داشتند اما حالا شرایط ایرانی ها برای کسب مدال اینطور خواهد بود:

 

*  85 کیلوگرم:
کیانوش رستمی از اصلی ترین شانس های وزنه برداری ایران برای کسب مدال طلا در ریو است. رکورد دسته ٨٥ کیلوگرم حالا دست او است اما غیبت روس ها می تواند طلایی شدن او را هموارتر کند.آرتیم اوکولف روس از مهم ترین رقبای کیانوش بود که حالا از حضور در المپیک محروم شده است و در حال حاضر تیان تائو از چین تنها رقیب جدی رستمی محسوب می شود. کیانوش برای شکستن رکورد دوضرب المپیک هم باید به وزنه 216 کیلویی حمله کند، چراکه رکورد دوضرب دسته 85 کیلوگرم در المپیک با 215 کیلوگرم دراختیار پیروس دیماس یونانی قرار دارد و از سال 2000 تا الان پابرجاست.

 

*  94 کیلوگرم:
علی هاشمی و سهراب مرادی دو وزنه بردار ایران در این دسته خواهند بود.  سهراب بعد از 3 سال دوری از رقابت های بین المللی توانست در رکوردگیری غیررسمی کلاچای رکورد جهانی را جا به جا کند. او حالا از شانس های اصلی کسب مدال دسته ٩٤ کیلوگرم محسوب می شود و او همراه هاشمی می توانند از غیبت روس ها بهترین بهره را ببرند.
اصلی ترین شانس های مدال این دسته جز وزنه بردارهای ایرانی آدرین زلینسکی از لهستان (قهرمان المپیک لندن در وزن 85کیلوگرم) و وادزیم استرالتسو از بلاروس (قهرمان جهان) هستند که با حذف آدام مالیگف از روسیه (قهرمان اروپا) شانس ایرانی ها بیشتر از قبل شد.

 

  * 105 کیلوگرم
محمدرضا براری در روزهای آخر با دستور شورای فنی راهی ریو شد اما او با نبود روس ها هم کار سختی خواهد داشت. دیوید بجانیان روس، از اصلی ترین شانس های مدال در این دسته محروم شده است اما باز هم براری  روسلان نورالدینف ازبک، الکساندر زایچیکف از قزاقستان و سیمون مارتیروسیان از ارمنستان را به عنوان جدی ترین رقیب خود می بیند.

 


* 105+؛ فوق سنگین:
مصدومیت بهداد سلیمی در فاصله کوتاه تا المپیک اولین شانس کاروان ایران را با اما و اگر رو به رو کرد. او با بدشانسی جدی مواجه شد اما رقبای اصلی بهداد یک به یک در حال حذف شدن هستند. وسلان آلبگف اخیرا خبر محرومیتش منتشر شد و مهمتر اینکه الکسی لوچف هم در ریو حضور نخواهد داشت. لوچف در مسابقات جهانی هیوستون رکورد حسین رضازاده را هم جا به جا کرده بود اما با مثبت شدن آزمایش دوپینگ او، ستاره فوق سنگین روس هم از لیست رقبای بهداد حذف شد.
در حال حاضر لاشا تالاخادزه از گرجستان (قهرمان جهان در سال 2015) و مرت سیم از استونی(نایب قهرمان جهان در سال 2015) اصلی ترین رقبای بهداد در ریو خواهند بود و شانس وزنه بردار فوق سنگین ایران بیشتر از قبل شد.

 

**برنامه وزنه برداران ایرانی در ریو:


* یکشنبه 14 آگوست؛ 24 مرداد
وزنه‌برداری دسته 94 کیلوگرم
ساعت 2:30 بامداد
* سه‌شنبه 16 آگوست؛ 26 مرداد
وزنه‌برداری دسته 105 کیلوگرم
ساعت 2:30 بامداد
* چهارشنبه 17 آگوست؛ 27 مرداد
وزنه‌برداری دسته 105 + کیلوگرم
ساعت 2:30 بامداد

 

1130041

دیدگاه‌ها