کد خبر : 1345025 | 09 مرداد 1395 ساعت 14:17 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

به یاد گلزنی سعداوی در آزادی

نعیم سعداوی این هفته به عنوان سرمربی فصل جدید فولاد خوزستان راهی تهران خواهد شد تا در استادیوم آزادی که سال ها سابقه بازی در آن را دارد، روبرو پرسپولیس قرار گیرد.

به یاد گلزنی سعداوی در آزادی

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی فصل جدید فولاد خوزستان که در لیگ شانزدهم جانشین دراگان اسکوچیچ شده، در هفته دوم روبروی پرسپولیس و شاگردان برانکو ایوانکوویچ قرار خواهد گرفت. نعیم سعداوی که سابقه حضور 4 ساله در پرسپولیس را در کارنامه دارد، شاید مهمترین گل زندگی اش را به پرسپولیس زده باشد؛ سعداوی که در سال 79 از پرسپولیس رانده شده بود در فولاد به کار خود ادامه می داد و در هفته ماقبل آخر پایانی برای بقای در لیگ نیاز به کسب امتیاز از پرسپولیس داشت و نعیم سعداوی موفق شد با گلی که در نیمه دوم و در استادیوم آزادی به ثمر رساند باعث ماندن فولاد در لیگ شود. در در انتهای آن دیدار، سفیدپوشان فولادی در پایان جشن بقا در لیگ را برگزار کنند.

 

بازی، روز یکشنبه اول خرداد سال 1379 برگزار شد و دیگر نکته به یاد ماندنی آن دیدار، آخرین بازی مهدی هاشمی‌نسب با پیراهن پرسپولیس بود.  ستاره سابق پرسپولیس در دقیقه 20 بازی دچار مصدومیتی شدید شد و جای خود را به حسین عبدی داد و دیگر هرگز با پیراهن پرسپولیس به میدان نرفت. بعد از این دیدار، پرسپولیس جشن قهرمانی خود را در استادیم آزادی برگزار کرد.

 

گلهای پرسپولیس: علی کریمی دقایق 18 و 77 (پنالتی)

گلهای فولاد: رشید هویزه عرکی دقیقه 42، نعیم سعداوی دقیقه 49

 

هفته بعد و در آخرین دیدار، پرسپولیس با 2 گل مغلوب ذوب‌آهن شد که یکی از گل‌های ذوب آهن را رحمان رضایی به ثمر رساند.

 

آن بازی، تنها شکست علیپروین در برابر مرحوم ناصر حجازی در کسوت مربیگری محسوب می‌شود.


مدافع راست سابق تیم های فولاد، پرسپولیس و بهمن را در کارنامه دارد، در تیم ملی نیز عضویت داشت. او در تیم ملی نیز عضویت داشت و یکی از زیباترین گل های ملی خود را با پیراهن ایران به تایلند در جام ملت های 96 در امارت زد و با شوتی زمینی دروازه این حریف شرقی را باز کرد.


جدال او با برانکو ایوانکوویچ در این هفته را می توان یکی از زیباترین تقابل های هفته دوم نامید و باید دید در پایان 90 دقیقه چه خاطره ای برای نعیم سعداوی شکل خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها