کد خبر : 1345070 | 09 مرداد 1395 ساعت 16:50 | 45.3K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمان در دومین نبرد فوق سنگین

اس.خوزستان - استقلال؛ نبرد شیر و ببر در جنوبگان

استقلال خوزستان و استقلال تهران فردا باید در ورزشگاه غدیر به مصاف یکدیگر بروند،دیدار حساس دو تیم را موعود بنیادی فر سوت خواهد زد. 16 +2 نکته جذاب و خواندنی این بازی را از دست ندهید.

اس.خوزستان - استقلال؛ نبرد شیر و ببر در جنوبگان

به گزارش"ورزش سه"، استقلال خوزستان در اولین بازی خود در خانه باید به مصاف استقلال تهران برود، این هفتمین نبرد دو تیم در لیگ برتر به حساب می آید. باهم نکات این بازی را مرور می کنیم.

1-  دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان تا کنون شش بازی با هم در لیگ برتر با یکدیگر انجام داده اند که سهم استقلال تهران 2 برد، استقلال خوزستان1  برد و سه بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.


2-  دو تیم آبی پوش تهران و اهواز تا کنون سه بازی در اهواز با هم انجام داده اند و در هیچ کدام از این سه بازی آبی های تهرانی نتوانسته اند پیروز شوند و یک برد درورزشگاه تختی برای استقلال خوزستان و دو تساوی در ورزشگاه غدیر حاصل نبرد این دو تیم بوده است.

 

1130162


3-  در شش نبرد سابق ، سه بازیکن دوگله حضور داشته است. امید ابراهیمی، سجادشهباززاده و سید مهدی سید صالحی این بازیکنان هستند و همچنین محمد طیبی، عقیل کعبی، مهدی مومنی، میثم مجیدی، یعقوب کریمی، محمد قاضی، پروپچیج، عادل کلاه کج و علی بیگدلی سابقه گلزنی در این نبردها گلزنی کرده اند.


4-  سید مهدی رحمتی گلر و کاپیتان استقلالی های تهران پیش از شروع لیگ دو هفته از مسابقات محروم بود و در هفته اول برابر نفت تهران غایب بود اما با تعلیق حکم کمیته انضباطی می تواند در اهواز برای تیمش به میدان برود. او در بازی  فصل قبل استقلال تهران و استقلال خوزستان در اهواز غایب بود.


5-  هواداران خوزستانی اعم از استقلال خوزستان، فولاد و صنعت نفت با هم اتحادی را تشکیل داده اند تا در بازی های هر کدام یاور دیگری باشند. به نظر می رسد غدیر به سود خوزستانی ها فردا آبی می شود.

 


6-  در بازی برگشت لیگ چهاردهم و در ورزشگاه غدیر دو تیم به مصاف هم رفتند و در نهایت با نتیجه 4-4 به تساوی رسیدند و این پر گل ترین بازی تاریخ دو تیم است. امید ابراهیمی(2 گل)، یعقوب کریمی و سجاد شهباززاده برای استقلال تهران و همچنین سید مهدی سید صالحی(2 گل)، مهدی مومنی و محمد طیبی برای استقلال خوزستان موفق به گلزنی شدند.

 

1130161


7-  میثم مجیدی، سید مهدی سید صالحی، مهدی مومنی، میثم بائو،میلاد میداوودی، ایمان مبعلی، سهراب بختیاری زاده، ایمان باصفا بازیکنان مشترک دو تیم هستند.


8-  از بین بازیکنان اصلی و ذخیره ای که در زمین حضور داشتند بازی اول دو تیم در لیگ سیزدهم از تیم استقلال تهران سید مهدی رحمتی و خسرو حیدری باقی مانده اند و در تیم استقلال خوزستان هیچ کدام اکنون در تیم حاضر نیستند.


9-  محسن کریمی هافبک شمال استقلال تهران به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است و در طرف مقابل فرشاد جانفزا به این بازی رسیده است.

 

1130163


10-  علیرضا منصوریان تا کنون همراه با تیم نفت تهران چهار بازی برابر استقلال تهران سرمربی گری کرده است که در سه بازی به تساوی رسیده و یک بازی را موفق شد پیروز شود  و این اولین نبرد وی همراه با استقلال تهران در خارج تهران خواهد بود.


11-  سید سیروس پورموسوی پس از 5 سال حضور در کادر فنی استقلال خوزستان پس از رفتن ویسی به عنوان سرمربی انتخاب شد و اولین تجربه اش به عنوان سرمربی در خانه را فردا باید برابر استقلال تهران انجام می دهد.


12-  امید ابراهیمی، خسرو حیدری، مهدی رحمتی و مگویان با قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون تومان گران های استقلال تهران هستند.


13-  محمد طیبی با 700 میلیون تومان و رحیم زهیوی و عزت الله پورقاز با 600 میلیون تومان گران قیمت های تیم خوزستانی هستند.


14-  رافائل روبالو، میثم دورقیریال رحیم زهیوی و مهدی مومنی تک کارته های استقلال خوزستان از هفته اول هستند و در مقابل استقلالی های تهران هیچ بازیکن اخطاری در هفته اول نداشته اند.


15-  استقلال خوزستان در سه دوره قبل لیگ برتر و همچنین بازی قبل مجموعا 99 گل دریافت کرده است و اگر استقلال بتواند دروازه این تیم خوزستانی را باز کند، صدمین گل خورده در ادوار لیگ برتر برای خوزستانی ها ثبت می شود.

 

1130160


16-  رابسون جانواریودفاع برزیلی استقلال تهران و دیوید سیلوا ساکونی از استقلال خوزستان که به دلیل صادر نشدن آی تی سی بازی اول تیمشان را از دست داده بودند در این بازی می توانند حاضر باشند.

 

17- ترکیب احتمالی استقلال خوزستان: روبالو، محمد طیبی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، میثم دورقی، عزت الله پورقاز، دیوید سیلوا ساکونی، مهدی مومنی، بیت سعید و رحیم زهیوی


18 - ترکیب احتمالی استقلال تهران: سید مهدی رحمتی، رابسون، مگویان، امیدنورافکی، وریا غفوری، امیدابراهیمی، فرشید باقری، خسرو حیدری، بختیار رحمانی، جابر انصاری و کاوه رضایی

دیدگاه‌ها