کد خبر : 1345097 | 09 مرداد 1395 ساعت 18:25 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی ذوب آهن و سایپا

16+2 نکته از مچ اندازی فرکی و گل‌محمدی

ذوب آهن و یحیی گل محمدی فردا در فولادشهر میزبان حسین فرکی و سایپا هستند و هر دو تیم به دنبال اولین سه امتیاز خود در فصل شانزدهم خواهند بود.

16+2 نکته از مچ اندازی فرکی و گل‌محمدی

به گزارش "ورزش سه"، دو تیمی که در هفته اول لیگ برتر در برابر حریفان خود ناکام بودند در هفته دوم و به میزبانی ذوب به مصاف هم خواهند رفت. با بررسی 2 + 16 نکته از بازی این دو تیم با یکدیگر همراه "ورزش سه" باشید:

 


1-  یحیی گل محمدی در سومین فصل حضور خود در تیم ذوب آهن را پشت سر می گذارد و از این حیث یکی از باثبات‌ترین مربیان لیگ برتری محسوب می شود، این در حالی است که حسین فرکی در بازی فردا دومین حضور خود روی نیمکت نارنجی پوشان را پشت سر می گذارد.

 


2-  یحیی گل محمدی و حسین فرکی جزو مربیان پرافتخار فوتبال ایران در 3 سال گذشته محسوب می شوند که هر کدام موفق شده اند 2 عنوان قهرمانی برای تیم های خود کسب کنند. یحیی دو جام قهرمانی حذفی برای ذوب کسب کرده و فرکی به همراه فولاد و سپاهان قهرمان لیگ شده است.


3-  سایپا و ذوب‌آهن تا کنون 30 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در این بین سهم ذوب‌آهن 10 پیروزی و سهم سایپا 12 پیروزی بوده است ضمن اینکه هشت دیدار 2 تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
4-  2 تیم در دیدارهای رو در رو برابر یکدیگر در کل 60 گل به ثمر رسانده‌اند که سهم سایپا 29 گل و سهم ذوب‌آهن 31 گل بوده است.


5-  در 15 رویارویی ذوب‌آهن و سایپا در اصفهان حاصل کار هر یک از 2 تیم پنج پیروزی، پنج شکست و پنج تساوی بوده است.


6-  مسعود حسن زاده، مهاجم فعلی سایپا در دو فصل گذشته شاگرد یحیی گل محمدی بود و با این مربی اختلافات زیادی نیز داشتند و تقابل این دو می تواند شرایط جالبی را ایجاد کند و باید دید مهاجم نارنجی پوشان قادر به اثبات خود خواهد بود.


7-  ذوب یکی از تیم های پرطرفدار شهرستانی محسوب می شود و سایپایی ها علیرغم عناوین خوبی که در لیگ برتر کسب کرده اند و ستاره های ملی پوش خود در طول چند سال اخیر در جذب تماشاگر و طرفدار ناکام بوده اند.


8-  در تیم ذوب آهن قاسم حدادی فر به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و در جمع سایپایی ها نیز حامد فلاح زاده مصدوم بود و حضورش در این بازی با اما و اگر مواجه است.


9-  پرگل ترین بازی دو تیم به برتری 6 بر 3 ذوب آهن برابر حریف مربوط می شود که در جدول پرگل ترین بازی لیگ در جایگاه سوم قرار دارد. این نتیجه در فصل هشتم لیگ برتر رقم خورد.


10-  سایپا در نقل و انتقالات تابستانی لیگ شانزدهم الساندرو، امید خالدی، امیرمحمد مظلوم، سعید لطفی، سیامک کوروشی و مسعود حسن زاده را جذب کرد و مهدی دغاغله، آندرانیک تیموریان، مجید ایوبی، میلاد میداوودی و مسعود ابراهیم زاده از این تیم جدا شدند.


11-  ذوبی ها در نقل و انتقالات تابستانی حضور پررنگی نداشتند و جری بنگستون، محمد ستاری و یاسر فیضی سه بازیکنی بودند که به لیست یحیی گل محمدی در فصل جدید اضافه شدند و کاوه رضایی، سینا عشوری، هادی محمدی، مسعود حسن‌زاده، هاشم بیک زاده، احمد امیرکامدار،  محمدباقر صادقی و ولید اسماعیل از جمع این تیم جدا شدند.


12-  رشید مظاهری در لیگ سیزدهم شاگرد حسین فرکی در فولاد خوزستان بود اما در نیم فصل لیگ در لیست مازاد قرار گرفت و بعد  از حضور در ذوب توانست با عملکردی درخشان عضو تیم ملی شود. او اکنون برابر مربی سابق خود از انگیزه زیادی برای اثبات توانایی هایش برخوردار است.


13-  مسعود حسن زاده در بازی رفت دو تیم موفق شد با گلی سه امتیازی تیمش را برنده این نبرد کند؛ بازیکنی که با تک گل خود سه امتیاز را به حساب یحیی گل محمدی و ذوب آهن واریز کرد و اکنون با پیراهن نارنجی برای هدفی دیگر خواهد جنگید.


14-  در حالی که انتظار ذوبی ها برای کسب پیروزی خانگی در فصل گذشته 10 هفته به درازا کشید، یحیی گل محمدی امیدوار است این اتفاق در این فصل برای آنها رخ ندهد و در دومین هفته از لیگ موفق به دشت برد شود. آنها فصل گذشته بعد از 10 هفته موفق شدند راه آهن را در زمین فولادشهر شکست دهند و به طلسم خود پایان دهند.


15-  آخرین گلزن دیدار دو تیم در اصفهان مهدی ترابی است که موفق شد با گل خود بازی در فولادشهر را به تساوی بکشاند. ترابی با گلی که در نیمه اول به ثمر رساند، گل مهدی رجب زاده را بی اثر کرد تا دو تیم به تساوی رضایت دهند و با یک امتیاز زمین را ترک کنند.


16-  ذوب آهن و سایپا جزو 5 تیمی هستند که در تمامی ادوار لیگ برتر حرفه ای حضور داشتند و اکنون سی و یکمین دیدار خود برابر یکدیگر را برگزار می کنند.


17-  ترکیب احتمالی سایپا را در این بازی احتمالا: الساندرو فیلیپ، سیامک کوروشی، حامد شیری، سعید لطفی، لوریوال جونیور، ابراهیم صادقی، روزبه شاه‌علیدوست، امید خالدی، علی زینالی، مهدی ترابی و غلامرضا رضایی  تشکیل خواهند داد.


18-  ترکیب احتمالی ذوب آهن را در این بازی احتمالا: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری، علی حمام، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا عباسی، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده و مرتضی تبریزی تشکیل خواهند داد.

دیدگاه‌ها