کد خبر : 1345239 | 10 مرداد 1395 ساعت 11:28 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

اولین مالکی که تندیسش ساخته شد(عکس)

شاید مرحوم مسعود درویش مالک باشگاه شموشک اولین مالک فوتبالی باشد که تندیسش در ایران ساخته شد.

به گزارش "ورزش سه"، مسعود درویش که از علاقمندان به تیم ملی انگلیس و بازی دیوید بکام بود به مدت صد سال یکی از صندلی های ویمبلی را اجاره کرده بود تا هر گاه فرصتی دست می دهد به جزیره بریتانیا سفر کند و بازی تیم ملی انگلیس را از نزدیک ببیند.


او در سال 1373 با تاسیس باشگاه شموشک و راه اندازی مدارس فوتبال رایگان و تیم های پایه نقش تاثیرگذاری در احیای فوتبال و هم چنین استعدادهای منطقه داشت و معرفی بسیاری از ستاره های فوتبال مازندران شد. ستاره  هایی که هنوز هم در حال بازی در تیم های باشگاهی هستند. مثل محمد رضا خلعتبری، محسن بنگر، رحمان احمدی و...


درویش طی سال های حضور در فوتبال با اینکه همه هزینه های شموشک را متحمل می شد مطالبه ای از کسی نداشت و اهل حضور در رسانه ها هم نبود در حالی که معمولا بخش خصوصی که برای فوتبال هزینه می کند مطالباتی از دولت دارد...


روز پنج شنبه آیین رونمایی از تندیس مهندس درویش در نوشهر با حضور مهدی تاج، فرماندار و نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و... برگزار شد تا یاد و خاطره اش گرامی داشته شود و به زودی تندیس او در جایی درخورشان نصب می شود.

 

1130306


مسعود درویش در هشتم مرداد سال 88 دار فانی را وداع گفت و متاسفانه بعد از مرگ او شموشک هم برای ادامه حیات دچار مشکل شد و در نهایت منحل گردید و امروز اثری از این تیم نیست. هر چند اقدامات نزدیک به دو دهه ای مهندس درویش برای فوتبال نوشهر و مازندران هیچ وقت از اذهان پاک نخواهد شد و ستاره هایی که فوتبال خود را مرهون نگاه این مرد به فوتبال هستند همیشه به نیکی از او یاد می کنند.


درویش قصد ساخت استادیوم 25 هزار نفری برای نوشهر در منطقه علی آباد را داشت و حتی زمینش را خریداری کرده بود و موافقت اصولی را هم گرفت اما تلاش های وی برای گرفتن وام با بازپرداخت بلند مدت و کم سود از دولت ره به جایی نبرد.


روحش شاد و یادش گرامی.

دیدگاه‌ها