کد خبر : 1345371 | 10 مرداد 1395 ساعت 20:21 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

تساوی با گلزنی بازیکنان جوان و مسن

ذوب‌آهن - 1 سایپا 1؛ ناکام در سه امتیازی

سایپا و ذوب آهن در دومین هفته لیگ نیز در کسب پیروزی ناکام ماندند تا با تساوی چشم به هفته سوم بدوزند. ترابی و رجب زاده گلزنان این دو تیم در تساوی یک بر یک بودند.

 ذوب‌آهن - 1 سایپا 1؛ ناکام در سه امتیازی

 

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت حسین فرکی به اصفهان نیز برای او با کسب سه امتیاز همراه نبود تا او بعد از شکست برابر پرسپولیس در هفته دوم برابر ذوب به تساوی دست یابد و اینگونه روند تیمش را در پیش گیرد. برای ذوبی ها نیز مسیر فصول گذشته ادامه داشت و آنها همچنان در هفته های ابتدایی لیگ ناکام هستند و در زمین خود نیز نتوانستند به برتری دست یابند


هفته دوم لیگ شانزدهم ـ ساعت19:30
ورزشگاه فولادشهر ـ تماشاگر:
داور: بیژن حیدری کمک ها: حسین رحیمی پور و علی اکبر نوری

 

کارت زرد:

 

جونیور (40)، ترابی(55)، الکساندرو(71) از سایپا

احسان پهلوان(25) از ذوب آهن؛


ذوب‌آهن:

رشید مظاهری ـ علی حمام، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهرداد قنبری، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر( 65 محمد رضا حسینی) ، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی (81 یاسر فیضی)، محمدرضا عباسی (70 جری بنگستون) .
سرمربی: یحیی گل‌محمدی


سایپا:

الکساندر فیلیپ، جونیور، سعید لطفی، سیامک کوروشی، امید خالدی، روزبه شاه‌علیدوست، حامد شیری، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده(89 ابراهیم صادقی)، غلامرضا رضایی، مسعود حسن‌زاده‌( 78 علی زینالی).
سرمربی: حسین فرکی

 

شرح بازی:


مهدی ترابی به عنوان یکی از بازیکنان جوان و ملی پوش سایپا زننده گل نارنجی پوشان بود و در سمت مقابل نیز مهدی رجب زاده با استفاده از تجربه بالایش دو گل زیبا در فولادشهر به ثمر رساندند تا دو تیم به تساوی قناعت کنند.
در حالی که نیمه اول این بازی از نظر فنی و ایجاد موقعیت با فقر همراه بود، دو تیم در 45 دقیقه دوم تلاش زیادی برای رسیدن به دروازه یکدیگر داشتند و در نهایت مهدی ترابی موفق شد با حرکتی دیدنی دروازه رشید مظاهری را باز کند، در ادامه ذوبی با اضافه کردن به حملات خود در حالی که نارنجی پوشان با اتلاف وقت در تلاش برای متوقف کردن حریف بودند توانستند روی یک ضربه ایستگاهی و با استفاده از تجربه مهدی رجب زاده به گل تساوی دست یابند.
سایپا البته می توانست در دقایق پایانی و روی ضربه آکروباتیک شاه علی دوست به گل پیروزی برسد که واکنش فوق العاده رشید مظاهری مانع از این اتفاق شد تا هر دو تیم در دومین بازی شان نیز در کسب برد ناکام باشند.

 

 

1130543

 

 

شرح گل‌ها:

 

ذوب آهن 0 سایپا 1 : (دقیقه 63، مهدی ترابی): وینگر تکنیکی سایپا بعد از جا گذاشتن یک مدافع سبزپوش در گوشه محوطه جریمه و از زاویه ای بسته موفق شد توپ را از میان پای مظاهری عبور دهد و تیمش را پیش بیندازد.

 

ذوب آهن 1 سایپا 1: (دقیقه 84، مهدی رجب زاده): مهدی رجب زاده موفق شد از روی ضربه ایستگاهی از فاصله 20 متری دروازه الکساندر را باز کند و نتیجه را به تساوی بکشاند.

 

بازیکن برتر:


هر دو گلزن این دیدار عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشتند و مهدی ترابی با حرکات تکنیکی اش بیشتر حملات تیمش را پی ریزی کرد و در نهایت نیز گلی زیبا به نام خودش در این بازی ثبت کرد. مهدی رجب زاده هم که کوه تجربه محسوب می شود از اشتباه دروازه سایپا به خوبی استفاده کرد و گل تساوی شاگردان یحیی گل محمدی را به نام خود کرد. با این حال رشید مظاهری و الکساندر نیز هر کدام یک فرصت فوق العاده را از مهاجمان حریف گرفتند تا سهمی در این نتیجه داشته باشند. با این حال مهدی رجب زاده با توجه به نقش ویژه اش در حملات ذوب و حضوری فعال در ترکیب این تیم به عنوان مرد برتر زمین معرفی می شود.

 

اتفاق ویژه:


رشید مظاهری که جزو گزینه های کارلوس کی روش برای حضور در تیم ملی نیز محسوب می شود در دومین هفته پیاپی نیز نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد و در این بازی نیز گلی دور از انتظار دریافت کرد. بعد از جاگیری بد او در هفته گذشته و در دیدار برابر سیاه جامگان که منجر به دریافت گل ذوبی ها شد او در این بازی نیز از زاویه ای کاملا بسته مغلوب تیزهوشی ترابی شد و تیمش گل دریافت کرد.
جری بنگستون نیز در دومین بازی اش برای یحیی گل محمدی پایش به گلزنی باز نشد تا ذوب که دو مهاجم خود را در این فصل از دست داده توسط یکی از مسن ترین بازیکنان لیگ به گل برسد و رجب زاده کارگشای آنها باشد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 12: مرتضی تبریزی قصد هجوم به سمت دروازه سایپایی ها را داشت که در تله آفساید مدافعان این تیم متوقف شد و داور بازی را قطع کرد.
دقیقه 14: ارسال شاه علی دوست با ضربه سر مسعود حسن زاده همراه شد که توپ مهاجم سابق ذوب با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 17: شوت بی دقت بازیکن ذوبی با برخورد به مدافع سایپا با اشتباه الکساندر همراه شد تا یک کرنر به سبزپوشان ذوبی هدیه داده شود.

دقیقه 38: ضربه از پشت محوطه جریمه امید خالدی با فاصله زیادی به بیرون رفت تا فرصت از سایپایی گرفته شود.
دقیقه 39: پیش روی احسان پهلوان به داخل محوطه جریمه با ضربه فنی او همراه شد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 40: خطای جونیور روی مرتضی تبریزی با کارت زرد داور برای مدافع برزیلی سایپا همراه شد.

دقیقه 43: ارسال ضربه ایستگاهی برای ذوبی ها با ضربه وحید محمدزاده همراه شد با عکس العمل الکساندر توپ به کرنر رفت.

دقیقه 50: اولین فرصت در نیمه دوم نصیب ذوبی ها شد و رجب زاده با ارسال بلند خود تبریزی را در موقعیت ضربه زدن قرار داد که ضربه سر این مهاجم به راحتی در اختیار دروازه بان سایپا قرار گرفت.

دقیقه 54: مسعود حسن زاده می توانست با فرار خود هم به خواسته شخصی اش برسد و هم حسین فرکی را در آستانه پیروزی قرار دهد اما کورس او با محمدزاده در نهایت با ضربه نهایی ناقص همراه شد تا توپ توسط رشید مظاهری دفع و به کرنر فرستاده شود.

دقیقه 57: مهدی ترابی با خطایی آشکار روی مرتضی تبریزی با کارت زرد داور روبرو شد.

دقیقه 60: ارسال مهدی رجب زاده می توانست یاسر فیضی ذوبی ها را به گل اول برساند که الکساندر با واکنشی فوق العاده مانع از باز شدن دروازه اش شد.

دقیقه 60: مهدی ترابی با حرکتی تکنیکی علی همام را جا گذاشت که این بازیکن لبنانی او را با خطا متوقف کرد و یک کارت زرد نیز دریافت کرد.

دقیقه 75: ارسال بلند رجب زاده برای جری بنگستون با ضربه کمر این بازیکن همراه بود که البته این بازیکن  اینبار موفق نشد گل عجیب و غریب به ثمر برساند.

دقیقه 80: روی یک رفت و برگشت احسان پهلوان از گوشه محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که توپش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 82: بار دیگر احسان پهلوان صاحب فرصت شوتزنی شد و بعد از دریبل یار مستقیمش ضربه را به سمت دروازه نواخت که توپ در اختیار الکساندر قرار گرفت.

دقیقه 87: فرار جری بنگستون با ضربه او به شکلی عجیب همراه شد و توپ موازی با خط طولی دروازه راهی به دروازه مظاهری نیافت.

دقیقه 90: رشید مظاهری در ثانیه های پایانی دروازه تیمش را نجات داد تا نتیجه همچنان با تساوی همراه شود. ضربه آکروباتیک شاه علی دوست از گوشه شش قدم با مهار مظاهری همراه شد و در برگشت نیز غلامرضا رضایی نتوانست از فرصتش سود ببرد.

 

حاشیه ها:


 * قبل از آغاز بازی و هنگام گرم کردن، قاسم حدادی فر، کاپیتان مصدوم ذوب آهن در کنار زمین حاضر شد که هم تیمی‌هایش با دیدن او سمتش آمدند و با او خوش و بش کردند.
* یاسر فیضی و محمد ستاری، دو خرید جدید ذوب آهن در ترکیب 11 نفره این بازی قرار نداشتند و از روی نیمکت بازی تیمشان را تماشا می‌کردند.
* مسعود حسن‌زاده، مهاجم فصل گذشته ذوب آهن در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفته است.
* مهدی رجب‌زاده که در بازی قبلی به عنوان بازیکن فیکس استفاده نشد، در این بازی به ترکیب ثابت تیم یحیی گل محمدی بازگشته است.
* تماشاگران ذوب آهن از اولین بازی خانگی تیم‌شان استقبال قابل توجهی به عمل نیاورده‌اند.
* مسعود حسن‌زاده بر خلاف رسم معمول در فوتبال ایران قبل از آغاز بازی سمت نیمکت ذوب آهن و یحیی گل محمدی نرفت تا نشان دهد دل خوشی از او ندارد.
* وقت کشی های الکساندر، دروازه بان سایپا در حالی که این تیم با یک گل از ذوب اهن پیش افتاده بود موجب عصبانیت بازیکنان ذوب و هوادارن این تیم شد تا آنها نسبت به این مساله واکنش نشان دهند.

* سعید آذری در نیمه اول از جایگاه ویژه بازی را دنبال نکرد و ترجیح داد از اتاق مدیریت ورزشگاه و از طریق تلویزیون بازی را تماشا کند.
* تماشاگران ذوب‌آهن، قاسم حدادی‌فر را که از جایگاه ویژه بازی را دنبال می‌کرد تشویق کردند.
* مانند بازی‌های هفته نخست در این بازی هم خبری از تابلوهای تبلیغاتی در کنار زمین نبود.
* تماشاگران ذوب‌آهن در اوایل نیمه دوم و بعد از اینکه تیم‌شان در گلزنی ناکام بود "جری بنگستون" مهاجم ذخیره این تیم را تشویق کردند.
* ابراهیم صادقی، کاپیتان سایپا که در آخرین دقایق بازی وارد زمین شد و در حالی که بازی رو به پایان بود دیگر شاه‌علیدوست بازوبند کاپیتانی را به او نداد.

دیدگاه‌ها