کد خبر : 1345691 | 11 مرداد 1395 ساعت 19:10 | 28.2K بازدید | 0 دیدگاه

همه چیز تحت تاثیر کارت قرمز جنجالی

ماشین‌سازی 0 - گسترش‌فولاد 0؛ زیبا اما بدون گل

گسترش فولاد از 10 نفره شدن یک نیمه ای ماشین سازی استفاده نکرد، تا دومین تساوی بدون گل را در لیگ برتر بدست بیاورد.

ماشین‌سازی 0 - گسترش‌فولاد 0؛ زیبا اما بدون گل

به گزارش "ورزش‌سه"،  در این مسابقه حساس و پر تب و تاب زور دو تیم به یکدیگر نچربید، اگرچه نباید از نقش هر دو دروازه بان در کسب نتیجه تساوی بدون گل چشم پوشی کرد.
 


هفته دوم لیگ شانزدهم، ساعت 18 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز   تماشاگران: 2000 نفر
داور: محسن ترکی              کمک ها: مهدی الوندی، یعقوب سخندان

 


ماشین سازی:

 

مانوئل فرناندس، حبیب گردانی، بهمن  کامل، ادسون,سعید مهدی پور، هادی کاها، امین قاسمی نژاد(88 سجاد رهبر)،  بهرام احمدی(46 آندرانیک تیموریان)، پیام,صادقیان(رافخایی 69) ،سامان نریمان جهان ،حامد پاکدل
سرمربی: رسول خطیبی

 


گسترش فولاد:

 

فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، بابک حاتمی(59 محسن حمیدی)، مگنو باتیستا، مصطفی اکرامی، علیرضا نقی زاده،، داریوش شجاعیان، محمدرضا خلعتبری، محمد امین درویشی(47 یوسف سیدی)، لوسیانو پریرا (علی ارجمندیان 82)
سرمربی: فراز کمالوند

 

 

اخطار

 

علیرضا نقی زاده (22) - محمد امین درویشی (32) - حامد پاکدل (45+1(45+2)) از گسترش فولاد

شیمبا (45+1) از گسترش فولاد

 

 

شرح بازی:

 


دربی تماشایی تبریزی‌ها می‌توانست گل‌های زیادی در خود داشته باشد به شرطی که 2 گلر با کلاس و مطمئن در دروازه دو تیم قرار نمی‌گرفتند. این 90 دقیقه تماشایی حاصل افکار تهاجمی هر دو مربی بود که با تمام قوا روبه‌روی هم ایستاده بودند. مسابقه‌ای که با برتری گسترش آغاز شد اما در کمال تعجب ماشین توپ و میدان را از آن خود کرد و چند موقعیت عالی روی دروازه حریف ایجاد کرد که به نتیجه نرسید. در پایان نیمه اول محسن ترکی در اقدامی شتابزده حامد پاکدل بازیکن ماشین را با دو کارت زرد پیاپی اخراج کرد تا موازنه تغییر کند. ماشین سازی در نیمه دوم هم قصد تهاجم داشت اما با تحلیل قوای بدنی این گسترش فولاد بود که به بازی مسلط شد و چند موقعیت گل خوب را نیز به وجود آورد. موقعیت‌هایی که البته با درخشش گلر اسپانیایی ماشین راهی به دروازه تیم خطیبی نیافت تا دربی تبریز بدون گل به اتمام برسد. اگرچه نقش اول این بازی را باید در سیمای بهترین داور فصل گذشته لیگ جستجو کرد.

 

 

 

بهترین بازیکن:

 


مانوئل فرناندز دروازه‌بان اسپانیایی ماشین سازی امروز کلاس متفاوتی از دروازه بانی را به نمایش گذاشت و با سه سیو درخشان در اولین بازی کلین شیت کرد. به جز او نمایش مگنو باتیستا هافبک برزیلی ماشین و سامان نریمان‌جهان مدافع ماشین نیز عالی بود.

 

 

اتفاق ویژه:

 


اخراج حامد پاکدل در اواخر نیمه اول تصمیم مهم و تاثیرگذار در طول بازی بود که اعتراض شدید ماشین‌سازان را به همراه داشت، نکته جالب درباره این اخراج اینکه هر دو کارت زرد این بازیکن در فاصله حداکثر یک دقیقه به وی نشان داده شد و به دلیل دو خطای غیرفنی بود. ترکی روی یک صحنه آفساید و یک خطای مشکوک به پنالتی نیز به نظر اشتباه کرد. قضاوت این داور مشهدی در طول بازی تحت تاثیر آن کارت قرمز قرار داشت.

 

 

دقایق حساس:

 

 


دقیقه 6 – مانوئل فرناندز، دروازه بان لالیگایی ماشین سازان اولین تاثیر خود را برای این تیم گذاشت، در این دقیقه پریرا با عبور از بین مدافعان ماشین سازی با دروازه بان این تیم تک به تک شد اما واکنش سریع و دیدنی فرناندز باعث شد تا این موقعیت دفع شود. 
دقیقه 6 – پیام صادقیان اولین فرصت را برای ماشین سازی به وجود آورد و شوت او از پشت محوطه جریمه در اختیار خسوس قرار گرفت.
دقیقه 7 – حرکت نریمان جهان در محوطه جریمه گسترش فولاد با برخورد شجاعیان روبرو شد، برخوردی که بسیار مشکوک بود و ماشین سازان اعتقاد به پنالتی داشتند.
دقیقه 11 – حرکت زیبای درویشی با ضربه او به سوی دروازه مانوئل ادامه یافت اما این توپ با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 13 – ضربه ایستگاهی کاشین سازان توسط پیام صادقیان نواخته شد اما این ضربه با واکنش ده خسوس از روی دروازه گسترش دور شد.
دقیقه 30 – حمله ماشین سازان با حرکت فوق العاده نریمان جهان ادامه یافت و در حالی که هواداران این تیم منتظر به ثمر رسیدن اولین گل تیم خود بودند ضربه نریمان جهان با اختلاف کمی از کنار دروازه خسوس به بیرون رفت. 
دقیقه 33 – ضربه خطای ماشین سازان را احمدی از کنار محوطه جریمه به سوی دروازه گسترش زد اما این توپ خطرناک را خسوس به سختی دفع کرد.
دقیقه 37 – یک بار دیگر احمدی با شوت راه دور دروازه حریف را با خطر مواجه کرد اما ضربه او از بالای دروازه گسترش به بیرون رفت. 
دقیقه 44 – ارسال بلند ماشین سازان روی دروازه گسترش فولاد باعث ایجاد خطر روی دروازه این تیم شد اما خسوس این توپ را دور کرد. 
دقیقه 45 – یک فرصت دیگر توسط ماشین سازان از دست رفت و ضربه بازیکنان این تیم به تیر دروازه گسترشی ها برخورد کرد.
دقیقه 46 – اولین حمله نیمه دوم توسط گسترشی ها شکل گرفت و ضربه محکم و روپای شجاعیان پس از دفع مانوئل با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 60 – ارسال خلعتبری از روی ضربه ایستگاهی روی دروازه ماشین سازان ایجاد خطر کرد اما این توپ توسط مانوئل دور شد.
دقیقه 68 – حرکت زیبای نریمان جهان بین مدافعان گسترش با ضربه وی از زاویه بسته ادامه یافت اما خسوس این توپ را نیز مهار کرد.
دقیقه 70 – شوت نقی زاده از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 85 – شوت راه دور ارجمندیان با واکنش دیدنی مانوئل روبرو شد و این موقعیت از دست گسترشی ها رفت.
دقیقه 90 – حرکت دیدنی ارجمندیان از کناره محوطه جریمه ماشین سازان و پس از آن ضربه وی دروازه حریف را با خطر روبرو کرد اما این توپ توسط مانوئل مهار شد.

 

 

در حاشیه

 

 

* این بازی قرار بود از ساعت 18 آغاز ‌شود اما در نهایت با حدود 15 دقیقه تاخیر شروع شد.
* مانوئل فرناندز، بابک حاتمی و مصطفی اکرامی سه بازیکنی هستند که برای ا.لین بار در ترکیب دو تیم به میدان می روند. 
* دو مدافع دو تیم، یعنی مرتضی اسدی و حبیب گردانی کاپیتان های دو تیم هستند. 
* محمد نصرتی و احمدکامدار، مدافع گسترش و هافبک ماشین سازان که به دلیل مصدومیت در بازی های این دو تیم حضور ندارند از روی سکوها این بازی را به نظاره نشسته اند. 
* آندو تیموریان، کاپیتان تیم ملی نیز با وجود ثبت قراردادش در هیات فوتبال آذربایجان شرقی، در ترکیب ثابت ماشین سازی قرار نگرفت.
* هواداران ماشین سازی در دقیقه 11 به یاد حسن صادقیان بازیکن سابق این تیم و پدر پیام ، وی را تشویق کردند.آنها می گفتند : حسن زیکو ، روحت شاد.
*برخورد مانوئل فرناندز با مهاجم گسترشی ها، در آخرین دقایق نیمه اول باعث مصدومیت وی و تاخیر یکی دو دقیقه ای بازی شد.
* در دقیقه 78 حبیب گردانی در صحنه ای نسبت به عدم انجام بازی جوانمردانه به شدت به داریوش شجاعیان اعتراض کرد.

دیدگاه‌ها