کد خبر : 1348299 | 20 مرداد 1395 ساعت 03:12 | 174.8K بازدید | 0 دیدگاه

ماموریت نیمه تمام در ماراکانا؛

ایران 2 - لهستان 3؛ تا مرز حماسه

تیم ملی والیبال ایران اولین امتیاز خود در المپیک را کسب کرد اما تا اولین برد المپیکی تنها یک امتیاز فاصله داشت که خلق آن به بازی بعد موکول شد.

ایران 2 - لهستان 3؛ تا مرز حماسه

به گزارش "ورزش سه"، دومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در المپیک ریو با اوج حساسیت دنبال شد جایی که ملی پوشان 2 ست اول را واگذار کردند اما در بازگشتی رویایی بازی به ست پنجم کشیده شد. شاگردان لوزانو تا برد فراموش نشدنی فاصله ای تک امتیازی داشتند اما لهستان در نهایت با نتیجه 3 بر 2 و امتیازات  25 بر 17، 25 بر 23، 23 بر 25، 20 بر 25 و 16 بر 18 برنده بازی شد تا اولین برد ایران به بازی با کوبا موکول شود.

* چرا 2 ست اول را باختیم ؟


ایران در 2 ست اول نتیجه را واگذار کرد، 2 ست پیروزی شد و در پایان ست پنجم و نتیجه را باخت. در ست هایی که ایران بازی را واگذار می کرد یک نکته مشترک وجود داشت و آن نحوه شروع بازی بود. هرگاه امتیازات اول را ایران کسب کرد، برنده بود و هرگاه بازی با اختلاف امتیازی لهستان شروع می شد آنها بازی را می بردند. شروع خوب در ابتدای بازی کلید برد تیم ها بود که لهستان بیشترین توان خود را در آن می گذاشت و با اختلافی که ایجاد می کرد جبران برای ایران تقریبا غیرممکن می شد.


* ستاره ای به نام فرهاد قائمی


بیماری فرهاد قائمی او را از ترکیب تیم ملی در لیگ جهانی دور کرد اما او در المپیک بازگشتی رویایی داشت. فرهاد در این بازی هم ثابت در زمین نبود اما با ورودش جریان بازی را کاملا تغییر داد. ست سوم ایران تا مرز شکست در ست و بازی پیش رفت اما سرویس های فرهاد قائمی یک بار دیگر تیم را به بازی برگرداند تا ایران برنده ست های سوم و چهارم شود. عملکرد فوق العاده او در دریافت، اسپک و البته دفاع هم ادامه داشت اما درخشش او با برد همراه نبود.

 

1133199


* لوزانو مچکریم


لهستان این روزها در اوج به سر می برد و کمتر تیمی توانایی مقابله با آنها را دارد اما ایران فوق العاده ظاهر شد و در این نمایش عالی لوزانو کارگردانی ماهر بود. در شرایط طبیعی بازی پیش می رفت که ایران شکست خورد اما سرمربی آرژانتینی شروع به ایجاد تغییرات در زمین کرد. فرهاد قائمی جایگزین زرینی شد، شریفات به جای غلامی آمد و دو تعویضه هایی به موقع. ست سوم جایی که ایران 18 بر 16 عقب بود دو تعویضه ای به جا بازی را 19 بر 19 و سپس 23 بر 20 به سود ایران کرد. همین اتفاق در ست چهارم هم افتاد و جایی که بازی یک امتیاز یک امتیاز بالا می رفت لوزانو سر پیچ حریف را گرفت اما این ماموریت فوق العاده نیمه کاره ماند. با این حال لوزانو وظیفه خود را به بهترین نحو اجرا کرد.


* پایان ناخوش


یک بار دیگر ایران و لهستان و یک بار دیگر تنش بین بازیکنان. بارها بازیکنان ایرانی و لهستانی در حین بازی درگیری های ریز و درشتی با هم داشتند اما این بار شدیدتر از همیشه شد، در انتهای بازی. دو تیم با یکدیگر زیر تور دست ندادند و نزدیک به 2 دقیقه مشغول داد و بی داد بودند که با میانجی گری کادر فنی دو تیم دعوا خاتمه پیدا کرد.

دیدگاه‌ها